/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
HP inkjet?
Fra : food_life
Vist : 560 gange
100 point
Dato : 23-10-03 19:31

Jeg må se i øjenene at min nuværende printer ikke kan mere (HP deskjet 990 Cxi) - jeg vil gerne have en Hp igen - hvad skal jeg købe? Skal kunne skrive på begge sider og lave gode fotoudskrifter!

MVH

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 23-10-03 21:52

Hej food_life.

Hold dig væk fra HP, De er alt for dyre i blæk. Køb istedet en af de nye canon I560 eller I865. De køre nemlig med et seperat blæk system, hvor magenta, cyan,yellow og black er i hver sin patron. Dette resultere i at du bare kan skifte de patroner der løber tør først, og for dermed hver eneste blæk dråbe med. Patronerne koster til sammen ca. 350 kr, som er prisen bare for en af de 2 patroner til en HP. Disse printere er nogle af de bedste fotoprintere på markedet, idet at de køre 4800dpi> og kan skrive helt ud til kantet af papiret. Godtnok er der ikke duplex funktion i dem.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 23-10-03 22:43

Hej food_life

At give dig et objektivt svar er nok umuligt, da der findes så mange udmærket printere på markedet.

Det bedste råd ville være at besøge nogle forretninger hvor de sælge printere og få dem demonstret.
En god ide, som >gobling skriver kan være at undersøge om der findes steder man kan købe refil-blæk, hvilket er absolut det billigste.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Favorite

Dato : 24-10-03 09:15

Hej food_life
Jeg har i mange år brugt HP-produkter, såvel proffessionelt - som privat.
Ud fra dette vil jeg vil foreslå flg.: Hvis du kun har et beskedent behov for at kunne printe ud i farver, så køb en god brugt farveprinter af anerkendt fabrikat og brug kun refill-blæk til den. Til de "tunge" opgaver i s/h, kan jeg varmt anbefale dig en af HP's nye laserprintere, som fås til under kr. 2.000. disse er meget billige i drift, og stort set vedligeholdelsfri. Til disse printere kan du også få kopipatroner, som er ca 40% billigere, end de originale.
M.v.h. Favorite

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 100 point
Dato : 24-10-03 10:50

HP er bare en god printer
Og ja patronerne er dyre til sådan en karl cirka 350 kr pr stk
Men man kan jo selv genopfylde dem til en billig pris (genopfylder selv mine til min HP PSC 500)
Hvis man ikke selv tør at genopfylde dem,så vil jeg da lige her komme med et genial links

http://www.genfyld.dk/

Citat
Hvis du er i tvivl om dit behov er til genfyld, kan du også vælge at vi genfylder dine farvepatroner.
Vi genfylder dine sorte og farvede blækpatroner for kun kr. 65,- pr stk.

Når du sender dine patroner til os rengør og renser vi dem.
Vi forbereder dem til genfyld. ( så det er lettere for dig, hvis du selv vil genfylde ) og så genfylder vi dem.
Vi kan dog ikke give nogen garanti på vores genfyld, da vi jo ikke kender dine patroners tilstand.

Men vi giver dig 65 kroner i rabat på en ny patron, hvis din gamle patron mod forventning ikke virker. Eller vi genfylder hvis du har en anden patron uden beregning.

Se evt. de gode råd på vores hjemmeside.

Det gør du:

Du sender dine farvepatroner til os sammen med 65,- i frimærker, check eller kontanter til:
Samson
Helledivej 9
9490 Pandrup

food_life jeg kan kun råde dig til at finde en forhandler af HP printer,og så fortælle dem hvad du skal bruge den til.
Bilka har mange gange HP printer til en rimelig pris.
Men det billigste sted at købe den,vil være El-giganten som vil være billigst,og som yder en 30dages fri prøveperiode-hvis ikke du er tilfreds,ja så får du dine penge igen,ligeledes hvis du inden for de 30 dage,ser den billigere et andet sted,ja så får du det tilsvarende beløb refunderet.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 24-10-03 19:04

Hey...

Hallo food_life.. Lad være med at bruge refil blæk.. Canon og HP har de mest avanceret print/skrivehoveder i deres printere. De nyeste modeller er idag lavet sådan at skrivehovedet bliver ødelagt af uorginal refil blæk. Det er bevist op til flere gange at leve tiden på printhovedernes levetid bliver halveret ved brug af orginal blæk. Desuden er det ikke smart hvis din printer går i stykker inde for garanti perioden. Det første Canon og HP tjecker når de for den på værksted er om der er brugt uorginal blæk. Hvis dette er tilfældet, så laver de den ikke på garanti. Men er printeren udover garantien, så er det jo ligemeget.. men hvis du vil have en printer som kører stabilt i lang tid, så lad VÆRE med at bruge Refil eller uorginal blæk..

Gobling

Kommentar
Fra : bog

Dato : 07-11-03 14:26

Gobling:Hvor ved du det fra
Det refillblæk man køber til hp og canon er lavet specielt disse to printere.
Hvis en printer er i stykke sender man bare til reperation uden partroner

Man må ikke bruge universalblæk

Og jeg ville med stærkeste anbefale at genopfylde partroner til alle printere.

Kommentar
Fra : Favorite

Dato : 08-11-03 10:40

Hej food_life
Jeg burde, i mit svar til dig d. 24 f.m., også have oplyst, at jeg altid har brugt HP's originale ink- eller laserpatroner, indenfor maskinernes garantiperioder. Herefter kopiprodukter i en forsvarlig kvalitet, og jeg kan sige, at jeg aldrig har været udsat for problemer.
M.v.h.
Favorite

Kommentar
Fra : bog

Dato : 08-11-03 10:48

Hej favorite.
Bruger du originale partroner inden for en maskinens grarantiperiode.
Altså køber en ny partron når der er en der er top.

Jeg bruger refilsæt lige så snart der er en partron der er top og det kan ikke svare sig at købe nye partroner.
Da at en ny printer er billigere.

Har kun haft en hp printer vi har fået byttet.
Nu bruger vi lexmark og har aldrig haft en lexmark der har gået i stykker.

Kommentar
Fra : Favorite

Dato : 09-11-03 22:53

Hej bog
Undskyld den lidt lange svartid.
Ja, jeg køber nye patroner indenfor maskinernes garantiperiode. Dette for at undgå al mulig "bøwl", p.g.a. uoriginale forbrugsdele, hvis der opstår maskinstop, som jeg ikke selv kan klare.
Jeg har, som tidligere nævnt, kun gode erfaringer med HP's produkter, men kunne sikkert have lige så stor fornøjelse af Lexmark.
M.v.h.
Favorite

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 10-11-03 22:50

Hej Bog.

Det hjælper ikke at tage blækpatronerne ud af printeren når du sender den over på garanti. De kan se at der har været uorginal blæk i alligevel. Det kan de ved at teste det restblæk, som bliver overført i overskudsbeholderen i printeren. Ved det fordi at jeg arbejder med RMA i en edb virksomhed, hvor vi sender mange printere til rep. hver dag.

Kommentar
Fra : Favorite

Dato : 12-11-03 17:52

Hej Bog.
Her selv, i en virksomhed jeg arbejdede i, gjort erfaringer, som du omtaler i dit svar. Og da leverandøren kunne påvise, at opståede problemer med maskinen, netop skyldtes uoriginal toner-/inkpatron, blev maskinen pepareret på vor regning, selvom den stadig var under garanti - og det blev megadyrt. Konklusion; altid originale forbrugsstoffer i garantiperioden. Herefter kan man gøre lige nøjagtig hvad man vil.
M.v.h.
Favorite

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 13-11-03 14:03

I seneste eller næstseneste nummer af "Tænk og Test" blev der afprøvet blækprintere både med hensyn til udskriftkvalitet og med hensyn til omkostninger incl. arbejdsmaterialer over et par år ved to forskellige brugsmønstre (lille forbrug/stort forbrug), og der får du svar på dine spørgsmål. Såvidt jeg husker var hp hverken bedst til det tekniske eller det økonomiske. Sur læsning, da både jeg og fruen har en hp blæksprutte. Jeg fortynder lidt på smerten ved selv at fylde patroner op med købeblæk.
mvh. pbp

Kommentar
Fra : bog

Dato : 13-11-03 23:15

Hej farvorite og gobling
Nu er det så dan jeg aldrig har haft en printer
der har gået i stykker i den tid vi har haft lexmark.
Og da vi havde hp fik den kun byttet en gang.

Godkendelse af svar
Fra : food_life

Dato : 08-12-03 16:07

Tak for svaret briani.