/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Diskettedrev arbejder konstant
Fra : Sullivan
Vist : 537 gange
100 point
Dato : 14-02-02 16:06

Jeg kører Win-98, Win-ME & Win2K, men KUN når jeg kører Win2K søges der hele tiden på diskettedrevet, både når det er tomt og når der er diskette i.
Hvordan stopper jeg dette irriterende problem?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-02-02 22:20

> Jeg kører Win-98, Win-ME & Win2K, men KUN når jeg kører Win2K søges der
> hele tiden på diskettedrevet, både når det er tomt og når der er
> diskette i.
> Hvordan stopper jeg dette irriterende problem?

Prøv at fjerne drevet i Enhedshåndtering (findes det i 2000?).

Virker det ikke, kan du prøve med følgende:
Sluk, fjern drevets kabel fra bundkortet, start op igen og
lad windows finde ud af, at der ikke findes et diskdrev. Sluk,
sæt stikket tilbage, tænd, og du er måske heldig.
Det virkede hos mig engang, dog.

Nok en god idé også at slukke på væggen.

Mvh.
Morten

Accepteret svar
Fra : Sonofsun

Modtaget 100 point
Dato : 15-02-02 23:47

gå i din bios, find et sted hvor der står noget med "boot up floppy seek" sæt den til disabled, virkede for mig under win2k.

johnny