/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
donere æg
Fra : SandraFalk
Vist : 428 gange
100 point
Dato : 22-10-03 18:35

Hej.
Kan man donere æg ligesom man kan donere sæd og modtage betaling for dette?

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 22-10-03 19:39

Hej.
NIX.
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-10-03 19:54

Hej Soren i Røskilde... det kommer da an på om det er æg ude fra baghaven (hønsegården), men ellers er kursen = 0 vingummibamser, som du jo også nixer så flot
Hygge...
Søren (7-tå)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-10-03 19:57

NB: Undskyld (lidt) til SandraFalk... der er ingen donore i Danevang som modtager betaling - ikke så vidt jeg er informeret (er selv bloddonor... men får da en chokolade og en kop mjød).

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 22-10-03 20:12

Hej SandraFalk. Var måske lidt kort for hovedet før. MEN: Det er ulovligt at sælge (dame)æg. Så det er nok ikke noget der foregår. DET ER ULOVLIGT.

Soren Cløn syvtaa. Fik du den med dameæg ????? din lille djæ

Sren i Rskilde=Den smukkeste sælger nord for Alperne

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-10-03 20:18

Er høns ikke "damer"
Nul kokke-huer til dig *LOL *

Kommentar
Fra : Pytter

Dato : 22-10-03 20:57

Så vidt jeg ved er der ikke engang mulighed ofr "dækning af transportudgifter", hvilket dækker betalingen for sæd hos Cryos: Æg doneres udelukkede som del af overskudet fra egen fertilitetsbehandling.

Held og lykke med hønseriet.

Peter

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 22-10-03 23:00

fuck hvor er i sjove - MANGE tak for jeres platte svar

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 22-10-03 23:11

SandraFalk.
Det var ikke meningen at gøre nar eller lave sjov ud af dit spørgsmål. Svaret er stadig NIX.
Sren i Rskilde

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 100 point
Dato : 22-10-03 23:21

Hejsa Sandra

Faldt lige over denne artikel.

Flere kvinder skal kunne donere æg
>København
Fertilitetslæger ønsker ifølge Ritzau lempeligere regler for, hvem der må donere æg til kunstig befrugtning. Også regeringen har erklæret sig parat til at revidere reglerne, idet loven om kunstig befrugtning tages op til revision i efteråret.
Som det er i dag, er det kun tilladt kvinder, der selv er i fertilitetsbehandling at donere æg til andre kvinder, der ønsker et barn ved hjælp af kunstig befrugtning, hvilket har medført, at ventelisten til ægdonation er blevet meget lang.
I stedet tager barnløse par til lande som Finland, Storbritannien eller Spanien, hvor reglerne for, hvem der må donere æg, er mere lempelige. Ifølge overlæge Per Emil Rasmussen fra fertilitetsklinikken på Odense Universitetshospital, har alene de spanske privatklinikker behandlet over 500 danske par i de seneste par år.
SF's sundhedsordfører, Kamal Qureshi, mener, at siden det er tilladt for alle mænd at donere sæd, så burde det også være tilladt for alle kvinder at donere æg. De Konservative er noget tilbageholdende med at give alle kvinder lov til at donere æg.

Tyvstjålet herfra

http://www.dadlnet.dk/ufl/2003/0329/LS-html/LS42591.htm

Mvh Brian

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 23-10-03 08:59

Tak for svaret briani.

Kommentar
Fra : danielfox

Dato : 01-03-04 10:26

jeg søger svar på hvad og hvor man kan blive sæddoner og er der penge i lorted