/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
andehul og rotter
Fra : pauli
Vist : 6490 gange
490 point
Dato : 21-10-03 20:27

Har nogle problemer med en del rotter ved mit andehul, hvor jeg naturligvis fodrer en del.
Ville gerne høre om nogle har positive erfaringer med at få ryddet ud i en sådan bestand og hvordan, gerne erfaringer fra lignende forhold. Gift er jo lidt svært af hensyn til andet vildt og hunde......
Gerne mere specifikt end "sæt en rottefælde op.".

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 21-10-03 22:56

Hej pauli
Surt sjov.
For mange år siden blev rotterne på Hirsholmene ud for frederikshavn udryddet på foranledning af daværende DSF fr.havn afdeling. Udlægningen blev foretaget af Kalø, og man lagde gift ud i pvc rør (de tynde grå).
Kalø blev indvolveret grundet at Hirsholmene er reservat.
Rotterne blev udryddet men der gik også en del måger til, formodentlig fordi de åd de døde rotter. (det brokkede vi os ikke over)
Du kunne jo prøve at rette henvendelse til kommunen og høre hvad de siger.
Der er også den mulighed, at du kan kontakte den stedlige jagtkonsulent. han kender vel loven omkring problemet.

Mvh
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 23-11-03 20:00

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu og fået svar.
Almindelig høflighed i kandu kræver at man i det mindste takker for hjælpen. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 24-11-03 22:00

tak for indlægget !
Svaret er ikke fyldestgørende, derfor har jeg forøget pointtallet i håbet om at der sker noget mere !!

Pauli

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 24-11-03 22:53

Hej Pauli
Lad mig prøve at hjælpe dig.Jeg har haft problemet selv.Det opstår jo selvfølgelig fordi der er mad/korn rester.Det første år lagde jeg en hel tagplade under foder tønden. Satte en lille mårfælle op og fangede rotter.Den efterfølgende sæson startede jeg med,at udlægge rottegift i alle hullerne. Derefter begyndte jeg,at foder mine ænder fra flåder.Smed et anker lidt ud i søen fastgjorde en line på en trisse.Så jeg kunne trække flåden ud og ind. Siden har jeg ikke haft rotter ved andefodringspladserne.
Ligesom jeg heller ikke har haft hegn på land for rævens skyld.
Håber du kan bruge mit svar Knæk og Bræk.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 24-11-03 22:56

Jeg glemte lige at sige,at du er velkommen til,at maile til mig på bbjagt@msn.com så skal jeg sende dig en tegning over flåderne.

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 25-11-03 22:36

Fodringen foregår på nuværende tidspunkt på en flåde med snoretræk. det er herfra rotterne spiser.....

Pauli

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 26-11-03 01:19

Pauli - hvis rotterne spiser på dine flåder-så er det vandrotter. Det kan hjælpe hvis du fodre noget oftere. Rotter kan ikke lide uro ænderne er knap så sarte.Hvis de er vantil flåderne.
Hjælper det ikke er der kun fællerne at ty til.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 26-11-03 10:04

Pauli - Jeg glemte at fortælle dig hvilken fælle type du skal bruge. De prof. rottejægere bruger en metalboks med et så lille hul,så kun rotter og mus kan komme ind.Den kan låses. så selv ikke mennesker kan komme til skade.
Den kan købes hos foderstofforhandlerne,som selv bruger dem i stor stil..Rigtig rotte gift er dyrt,men du kan selv blande noget opskriften vil jeg dog ikke give dig her.For rotterne dør langsomt og smertefuldt og jeg vil ikke anklages for dyrplageri.Som en kendt TV mand der fik en bøde for at kvæle en due.

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 27-11-03 11:35

Det er ikke vandrotter(mosegrise), det kan ses på halen og størrelsen. Det er den brune rotte, som iøvrigt er en glimrende svømmer. Ikke at forveksle med den som er normal i bebyggede områder, den sorte rotte(som ikke er sort). Den brune er dominerende på marker mv. Har drægtighed på ca. 22 dage, føder 5-11 unger.........
Vi fodrer hver 3-4 dag, så mere uro hjælper nok ikke. De kommer iøvrigt op på flåden mens vi er på jagt, så de virker heller ikke voldsomt sky (skyd 9 stk. sidst..) De har mange "grave"/huller et par meter fra vandkanten.
Jeg tror jeg betaler prisen, hvis det er det der skal til ellers tak....
Kender godt metalboksene.

Pauli

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 27-11-03 23:29

pauli.
jeg er ret sikker på at jeg har fundet løsningen på dine rotte-problemer.nu skriver du godt nok at det helst ikke skal være fælder.men jeg syntes lige at du skal aflægge denne hjemmeside et besøg. http://www.ratclean.com/forside/indhold.htm
det er den mest geniale/humane metode til rottebekæmpelse jeg har set til dato, og med garanti noget du kan bruge.eneste alternetiv er vel mere eller mindre fritlæggene gift, eller at sidde på lur med bøssen.!!!den med giften er jo også til fare for vildtet(det vil vi for alt i verden undgå),og den med bøssen er skruen uden ende!!

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 28-11-03 14:31

Det ser smart ud, men prisen på knap 4000kr for en rottefælde er i den tunge ende......

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 27-12-03 01:18

Nej,nej pauli.
Endelig fandt jeg svaret: www.gardex.no De forhandler en rottegift,som er 100% ufarlig for mennesker og husdyr.
Prøv dem.

Kommentar
Fra : SEPPE

Dato : 15-03-04 22:04

Hvad med at lukke???

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 15-03-04 23:00

Ikke at det kommer dig ved for du har ikke budt på spørgsmålet......
Men jeg har stadig ikke fået et svar som løser problemet, så luk selv !

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-03-04 00:15

pauli Lad os lige få kammertonen igen. Der findes jo også mennesker,som ikke kan stilles tilfreds. Jeg har givet dig flere gode råd,som har virket omkring mit ande opdræt,søger du noget andet,så har du kun den mulighed at beskrive nærmere hvad det er du søger - ellers må du lukke tråden.
Her du været inde på Gardex hjemme side ??

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 16-03-04 12:37

->pauli
Du må godt nok undskylde, men jeg fatter ikke at du ikke retter henvendelse til din jagtkonsulent---han ved ~~~ om den slags problemer og så er han gratis at benytte.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 16-03-04 12:38

der skulle stå a l t

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 16-03-04 14:42

hej
har du prøvet at tale med den kommuenale rotte fænger
mvh
ole

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 16-03-04 15:47

Til bb1
Svar så som: "det er vandrotter" tilfredsstiller mig i hvert fald ikke. Fordi man bruger "Kan du" behøver man ikke være ignorant, det mest indlysende(de fleste af dine gode råd)havde jeg selvfølgelig gjort i forvejen. Noget af det du har skrevet har været direkte forkert ! (vandrotterne)
Hvad angår "gardex" er det endnu ikke godkendt til brug i DK og kan derfor ikke købes, det kunne elllers have været det svar som udløste pointene.....

Yderligere er det selvfølgelig ikke smart at bruge kommunens mand, det første han gør er at nedlægge foderforbud. Det samme vil vildtkonsulenten givetvis gøre. Ikke lige i min interesse....

Skulle nogen mene at der mangler oplysninger her for at løse " den gotiske knude" så sig bare til, jeg uddyber gerne. Men afleverer ikke pointene hvis ikke der er noget fyldestgørende svar.

Mvh Pauli

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 16-03-04 16:04

hej
hvor DUM må man være?
selv sagt foder forbud
jeg trækker følehordne tilbage
vender kun tilbage til bage hvis jeg kommer på andre ideer
og har tænkt over det mere end mindst to-tre gange

mvh
ole

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-03-04 17:57

Svar til Pauli. Havde jeg vidst,at du skulle bruge svaret til noget ulovligt,havde jeg aldrig svaret dig.
At jeg skrev om vandrotter er fordi du ikke beskrev hvad det drejede sig om.
"Gardex" gift må anvendes i Danmark og kan i dag købes hos foderstofforretningerne.
Men jeg finder også at du burde henvende dig til Amtet eller vildtkonsulenten for udsætter man for mange ænder i et for lille vandhuld opstår der problemer med overfodring og rotter - det ved vi alle..
Dine point er jeg bedøvende ligeglad med. Jeg svarede for at hjælpe,men du er helt uden for pædagoisk rækkevide og overholder tilsyneladende ikke jagtloven. Derfor slut herfra.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 16-03-04 22:30

pauli
Dit sidste indlæg vidner om manglende kendskab til love og regler.
1. Kommunens rottefænger kan ikke nedlægge forbud mod lovlig fodring af ænder.
2. Jagtkonsulenten kan heller ikke og kunne heller ikke drømme om at gøre det.

Gad vide hvad det er du har gang i.
Glem dine point, de er ligegyldige. Vi er blot nogle stykker der har prøvet at hjælpe.
Fjerner fluebenet, ikke flere kommentarer herfra.

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 16-03-04 22:40

Til bb1
Bruger ikke noget af det der er kommet fra dig.... Derudover er der intet ulovligt i det jeg gør. Jeg udsætter ikke en eneste and eller ælling, fodrer blot den bestand som er i området. Din lovlydighed har du vist ved at tilbyde opskrifter på hjemmelavet gift, ganske vist på egen E-mail da det ikke tålte andres øjne(læs ovenstående).
Havde du problemer ved at forstå situationen omkring rotterne som spiste korn på flåden(Derfor: vandrotter efter din terminologi), burde du få en refussion af dine skolepenge da de år vist var spildte......
Jeg har været i kontakt med Gardex, Norge i januar hvor produktet ikke var godkendt i DK. Skal ikke kunne sige om det er sket siden, men vil da undersøge det trods den upålidelige kilde.

Til Ole: selvsagt skrives i ét ord og der er ikke d i horn, men dit navn er stavet korrekt.... Apropos dum.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-03-04 23:50

Pauli Bliv blodt sur og gal - det skal nok hjælpe. Det var dig selv der oplyste,at kommunen og vildtkonsulenten ville nedlægge forbud. Det gør de ikke hvis der kun er tale om fodring,men er der tale om udsætning som ikke følger lovgivningen gør de selvfølgelig.

At du med hensyn til Ole heller ikke kan gå efter bolden,men angriber manden med noget så tåbeligt,som stavekontrol siger langt mere om dig,som person. Jeg ønsker bestemt ikke at forsøge på at hjælpe dig mere oog vil også fraråde andre at gøre det - for du er helt imod ånden her

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 17-03-04 16:14

fordi man er ordbilnd
behøbes man da ikke at blive mobbet
fjerner flueben
brug forefter tiden en god tone
ole

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 17-03-04 18:20

pauli.
jeg ser at du har forhøjet pointene igen...hvilken griner!!du må fandeme være godt træt at de der rotter!!!
er du nu sikker på at du ikke vil have noget gift???jeg går for tiden på et DLG og montere nogle kornelevatorer.jeg kan godt få noget gift til dig til rimelige priser!!
på DLG har de de der metalkasser som giften lægges i.de er rimelig effektive siger de, jae bortset fra at rotterne lægger sig til at dø under gulvet i kontrolrummet....føj for en stank!!!!
men metalkassen kan ænderne jo ikke komme i. eller kattene for den sags skyld!!!!!!!

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 18-03-04 17:57

Hej Webgun

Rotterne er ikke noget problem lige nu da vi ikke fodrer, men bliver det sikkert igen til sommer. Så jeg forbereder mig blot på indædt kamp med så mange midler som muligt. Jeg har indkøbt metalboks til gift og betænker at bruge denne i perioden inden jagtsæsonen, men kan jo ikke bruge den i sæsonen af hensyn til hundene. Man ved aldrig om de sætter tænderne i en død rotte.....
Jeg har en på sagen mht. gift, men kan måske få brug for dig hvis det mislykkedes. Kan du give mig en ide om hvad en rimelig pris er ?
Tak for hjælpen.

Mvh Pauli

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 22-03-04 19:08

pauli.
jeg skal lige spørge dem på dlg.
jeg formoder at der tale om få bassøre!!!

man kommer jo langt med en 6-pack idag!!!

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 22-03-04 23:09

pauli.
hvad med evt. at fuske en selvskudsfælde ala isbjørnestilen...........
UPS.....det sagde jeg ikke!

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 23-03-04 15:21

Nårhh, var giften alligevel lidt mere peberet end en 6-pack ??.....

Selvskudsfælden er lidt farlig for børn og andre...
Iøvrigt skulle der vist være en del....

Hører gerne hvis du har nyt om giftprisen.

Mvh Pauli

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 31-03-04 19:50

pauli.
Jeg har lidt travlt for tiden.der går nok lige en uges tid, så skal jeg nok komme med en pris på lidt gift!!!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-04-04 00:42

Pauli eller skulle jeg skrive hr. Jensen er det ikke snart på tide du får lukket denne tråd ?

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 12-04-04 11:37

BB1

Troede jeg var færdig med dig.... Du har jo fastslået at du ikke mere vil kigge på dette spørgsmål endsige beskæftige dig med noget vedrørende mig. Håber at det er et løfte du nu vil holde. Dette er sidste gang jeg reagerer på noget fra dig, du er spild af plads.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-04-04 19:11

Hej pauli
Den der stiller et spørgsmål må også være voksen nok til,at bedømme om man har fået et svar. Så voksen er du ikke - det er måske forklaringen på, at du har stillet samme spørgsmål på D. L . S `s hjemmeside. Her fik du heller ikke noget svar. For ligegyldig hvilket svar du får - så er du ikke tilfreds.

Det var blot det jeg ville fortælle.

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 13-04-04 16:17

Af hensyn til andre læsere vil jeg kommentere ovenstående, principielt er jeg færdig med at bruge tid på bb1.
Jeg har ikke søgt svar hos D.L.S hvad end det er(Sherlock Holmes), jeg giver point når svaret er fyldestgørende.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 13-04-04 17:43

bb1.
Nåee så er du der nok igen......HVA??
først siger du at du ingen interesse har i denne tråd......og så beviser du det modsatte???hvad er det du vil??
og hvad er det for noget pis det med at "lukke spørgesmålet" og bla og bla.
pauli bestemmer sku da selv om han vil lukke spørgesmålet, og hvornår!!!
Du kan da prøve at fræse en tur ind på min profil.der kan du også finde spørgesmål der er "noget" gamle.
og hvad så!!!!!!!!!!!
jeg lukker skam mine spørgesmål.......sådan ca. når det passer mig.og ikke et sekund før!!!

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 13-04-04 17:48

pauli.
jeg er tilbage på DLG.
jeg har en pris på noget gift imorgen.

det kan da være at du kan leje bb1 til at skyde rotterne til sommer.jeg tror at du kan få ham ret billigt.han har åbenbart lidt svært med at få tiden til at gå...Griner!!!

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 13-04-04 18:00

Egon har en plan!
den der platform som du fodre på, kan den ikke hæves ca en 30 cm fra vandoverfladen ? hvis du gør det så kan rotterne da ikke komme op på platformen, og du kan nemt fuske en manuel-fodersnorstræksløbebanevippefidus så du kan fodre fra land.det må da virke.
en and kræver vel ikke den store landingsbane??

rotterne er der vel kun pga foderet.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 13-04-04 18:07

Det er da rart at have fået tråden igang igen,så kan den måske afsluttes.....

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 13-04-04 19:09

Hej Webgun

Jaehh, bb1 er utrættelig trods løfter om det modsatte(sku´ få et liv).... Ville gerne leje ham hvis det var sandsynligt at han havde jagtlig snilde til at overraske og aflive en rotte, men bedømt på hans forskellige løgnhistorier, ignorans og overdrivelser bliver det vist ikke aktuelt.

Har tænkt mig at sætte nyt og mere flamingo på flåden hvorved den vil blive hævet. Men at supplere med gift kan vel ikke skade...
Venter på priserne i spænding.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 13-04-04 19:21

pauli.
istedet for at bruge flamingo, kan du så ikke sætte platformen på en pæl, evt med en sikring på pælen, du ved som de har på forankringstrosserne på skibe. så er der lukket for adgang for rotter og andet godt!!
eneste vej for rotterne er nu via førnævnte fodersnortræksløbebanevippefidusen.
OK..snu som en rotte....meeeen så snu er de nok ikke!

Ang. bb1´s evner i at dræbe rotter.jeg tilslutter mig flertallet og siger.......OK Tvivlsomt!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 14-04-04 18:30

Hvis den er på en pæl vil den ved lav vandstand være 1 meter over vandet. Og jeg skal sejle ud med foder. jeg tror flåden fungererer bedre.

Mvh Pauli

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 19-04-04 18:37

det varer lige et par dage mere med giften..vi har pissetravlt..flyver land og rige rundt.men bare rolig...du skal nok på prisen på giften!!
tilbage til flåden...
ca. en meter over vandoverfladen er nok i overkanten, kan jeg godt se.men hvad hvis du tager et stykke flamingo, som er lidt større en flåden, og så montere et rør midt på flamingopladen.herefter montere du selve platformen oven på røret.røret skal ikke være ret meget længere end en rotte kan strække sig.du kan evt. lave en rottesikring på røret, ala den førnævnte sikring af skibs-trosserne.
1. den er rottesikker.
2. afstanden til vandspejlet er den samme, uanset vandstand!
3. du kan trække den rundt efter behov.
det må sku da virke! eller hva?

du skal da ikke ud at sejle hvis du laver den der fodersnortræksløbebanevippefidus?

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 19-04-04 19:26

Skulle lige forstå hvad du mente. Den vil blive ustabil i blæsevejr og efter al sandsynlighed vælte. Du må tænke på at der skal ligge 25-30 kg korn oppe øverst og, at den sidder fastsurret med snor i 2 ender.
Har tålmodighed med giften...

MVH Pauli

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 19-04-04 21:11

25-30kg...Chok chok
hold da kæft for nogle slughalse!!!!
er det for egen regning???
Griner...
skal du have et tilbud på foder også????

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 19-04-04 21:48

Det er væk på 3 dage.... For egen regning....

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 21-04-04 19:47

I mit næste liv vil jeg være en and, og nyde livet omkring paulis smørhul!!!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-04-04 20:30

Det kunne være langt sjovere,at Pauli oplyste os om,hvor stort hans vandhul er,men det tør han nok ikke...

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 22-04-04 15:25

Så er han der igen,"manden" uden et liv.... Afmeld nu dette spørgsmål som du har lovet !

Til oplysning for interesserede er hullet ca 25x25 meter og der er ingen udsætning. Ænderne bliver fodret til fra andres udsætninger og vilde bestande,- kommer iøvrigt blot for at æde på træk.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-05-04 23:26

Hvad med at skyde de der ædedolke du lades bare som om at det er ænder du skyder og så blir problemet løst og du blir glad og får styret din Må-slå ihjel-trang Hi hi

Mvh Sune

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-05-04 09:56

Kan der snart koges mere suppe på det her pjat ?

Pouli har erkendt,at han kun skyder ænder fra andres udsætninger og en sådan jæger er det ikke nødvendig at støtte....Han fortjener at rotterne æder hans korn ligesom han heller ikke overholder jagtloven,som siger det er forbudt at skyde ved foderpladserne og når vandhullet kun er 25 X 25 meter så er det kun en stor foderplads...

Ligeledes forurenes det lille vandhul kolosalt af alt det korn,som ikke bliver spidst..

Så stop nu den diskution..Jagtlovens bestemmelser om udsætning,skulle netop være en stopklods i mod det der forregår her.

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 19-05-04 16:52

gok-gok-gok-gok.......

Glæder mig til at høre fra dig webgun

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 01-12-04 11:24

HVA SÅ WEBGUN ?
Er der noget nyt om giften ?

Rotterne har faktisk ikke været en plage i år. Jeg tror jeg har skudt 5 mod ca 50 sidste år. Ser sjældent nogen, heller ikke deres afføring på foderpladsen.
MEN, nogen er der og de skal dø efter sæsonens afslutning. Så giften er stadig interessant.

Mvh Pauli.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-03-05 18:32

Man kunne jo prøve med biologisk bekæmpelse. Jeg mener Fritter, de er gode til at rydde op i en stor Rottebestand. Kan og bliver også brugt som kæledyr.

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 10-03-05 18:34

Håber du stadig er på, webgun ?
Ville jo gerne ha´kontakt til dig og satte derfor lidt xtra point på, håber at du(og for guds skyld ikke Hr.Ballegaard) samler tråden op....

Mvh Pauli

Kommentar
Fra : Nygaardsvej

Dato : 26-04-05 15:29

Hvis du bruger en flåde med snoretræk, kunne du jo sætte fortøjningspælen 1 1/2m ud i dammen. Og så bruge en bådshage til at fiske linen ind med. Så skal da ihvertfald rotterne ud at svømme først.

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 26-04-05 15:40

Hej

Længere oppe i denne lange historie vil du kunne se at rotterne gerne svømmer ud til flåden. de bruger ikke rebet.

mvh Pauli

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 26-04-05 17:11

56 svar som Pauli ikke vil godtage.Hvad er dette her for noget ? Tidsfordriv ?
En ting er sikker Pauli kan ikke fremover forvendte af blive taget seriøs af mig.

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 26-04-05 22:49

Bent Ballegaard,- kan vi ikke snart blive fri for dig. Du har intet at tilbyde og har gentagende gange sagt at du ikke vil kommentere yderligere på denne tråd,- STÅ VED DIT ORD !!! Er glad for at du ikke vil tage mig seriøst hvis det betyder at dette er sidste gang i min tilværelse jeg skal forholde mig til dig...

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 26-04-05 23:44

Så længe du opfør dig,som et lille barn og stadig væk køre videre i din egen verden her og dermed forstyre andre med dit pjat. Kan du ikke forlange at andre skal tage dig seriøst.

Kommentar
Fra : Nygaardsvej

Dato : 27-04-05 08:40

Jeg har ikke læst alle indlæg, men det vi gør på vores lille jagt er at vi har et forholdsvis lavvandet areal 20-30 cm dybt hvor vi fodrer 3 meter ude. Under vandet, fuglene skal nok finde det.

Og så vil jeg foreslå at lukke dette emne, det er simpelthen blevet for langt. Du kan jo åbne det senere.

Ha en god sæson allesammen.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 27-04-05 12:33

Også var der alligevel en der gjorde det og gav dig endnu en løsning af dem du har fået før,men den kan du jo heller ikke bruge,for rotterne svømmer jo bare siger du.
Så Pauli fri os nu fra at få flere spørgsmål fra dig i tråden- ingen kan jo svare dig tilfredsstillende.

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 27-04-05 13:20

Hej Nygaardsvej

Tak for dit indlæg. Har forsøgt at skabe en sådan dybde at fodre på, desværre er mosehullet mere eller mindre bundløst. resultatet blev at de 10 læs grus jeg smed i kanten "forsvandt" ned i mudderet.....
Er nok svært at gøre det store ved problemet som heldigvis ikke var så slemt i 2004. Tror at de mange rotter i 2003 var et udslag af et meget tørt efterår som gav rotterne meget bedre muligheder end normalt for at grave gange ved kanten af søen. Normalt vil vandstanden forhindre dette.
Endnu en gang tak for dit indlæg..

Mvh Pauli

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 27-04-05 13:21

Bent Ballegaard; Vil ikke tages seriøst af dig,- bare være fri for dig....

Kommentar
Fra : Tolle44

Dato : 14-06-05 16:59

Til pauli

Kunne du ikke bare forgifte noget spegepølse eller lignende...Af havd jeg husker er ænder ikke lige de store kødædere Så når rotterne spisser spegepølsen dø de.....

MVH Tolle44

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-06-05 00:04

Kan denne latterlige tråd ikke stoppes af amin.Når manden ikke vil forstå de svar der bliver givet?
Så må det da kun være en tråd han holder liv i fordi han ikke har andet at give sig til,og hvorfor skal alle vi andre belemmers med det,vi får jo en mail hvergang.

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 15-06-05 15:38

Hold dig væk, Bent Ballegaard. Du er uønsket og dine "svar" er en glimrende afspejling af din ganske lille viden på området jagt.
Slet blot de mails omkring denne tråd, det kan du vel magte eller.....

Kommentar
Fra : maxtian

Dato : 29-06-05 17:24

Legge ut gift?......... hva er problemet? drit i giften.... sett ut kassefeller.....gift har ingenting i naturen å gjøre:) det finnes bedre måter:)
I norge bruker vi kassefeller.....funker problemfritt, og skader ingen andre dyr.

stå på:)

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 13-10-05 21:06

hei pauli.
webgun is back................
bare sig til og du skal få en røvfuld gift.

skal jeg sige...beklager forsinkelsen?

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 14-10-05 07:23

Hva´sat...... Er du genopstået ?!

Har slet ikke set rotter i år, men vil gerne have giften for alle tilfældes skyld. Hvordan kontakter jeg dig ? Er der en måde at slippe uden om Bent Balllegaard på ?

Mvh Pauli

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 20-10-05 23:14

Yes Yes!!

webgun is back.....i dit fjæs!!!
Og ham der Bent Ballegård, ja han kan bare brænde!!! Jeg kan da godt skaffe dig et læs heftig gift!!!
Du kan prøve at sende en mail til mig på adressen feedesvin@hotmail.com
Jeg skal lige hjem til DK for at fuske giften.Jeg arbejder i Norge.Er dog hjemme næsten hver md.

Du kan også lige lægge en melding her i denne tråd.så kan den ærrgelige Bent jo også snage lidt!!!!
Vi må lige finde en måde at fuges ved OK?

webgun
Lillestrøm
Norge

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 20-10-05 23:17

Det er forresten fedt nok , at denne tråd er blevet så gammel.
Det passer bestemt ikke de gamle rotter herinde.*GG*

Hva,faen....de kan da bare få noget gift!!!!!

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 21-10-05 10:15

Hej webgun

Jeg skriver på din mail...

MVh Pauli