/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Oplysninger om Vad-familien, Hansted v. ~
Fra : ivn
Vist : 933 gange
100 point
Dato : 20-10-03 23:48

Jeg efterlyser data for forældre og søskende til min oldefar: Søren Aninus Vilhelm Vad f. 3.8.1879 i Tarm, Egvad Sogn, Nørre Horne Herred.
Hans far: Søren Vad (var banearbejder)
Hans mor: Ane Simonsen
Jeg håber nogen kan hjælpe med fødselsdage og steder for Søren og Ane og eventuelt se om de har fået andre børn end min oldefar: Søren Aninus Vilhelm.

Her er en afskrift fra deres vielse i Nees sogn 1900:
" Ungkarl, banearbejder i Hansted ved Horsens Søren Aninus Vilhelm Vad, søn af banearbejder Søren Vad og hustru Ane Simonsen i Hansted. Født i Tarm i Egvad sogn den 3 August 1879 og døbt i Egvad kirke den 10 August samme aar - og Pigen Graversine Kristensen i Sønder Koldsøhus, datter af husmand Lars Kristensen og hustru Kristine Graversen i Sønder Koldsøhus. Født der 23 Februar 1879 og døbt i Nees kirke 9 Marts samme aar. Viet i Nees kirke 29 Juli 1900. Forlovere var deres fædre ".

Med venlig hilsen
Ilse Vad Nielsen

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 21-10-03 12:45

Hej.
Jeg kender ikke noget til de personer du søger. Men jeg arbejder selv med en Vad slægt fra Råsted. Det kan være at her kan finde ham.
Med venlig hilsen Grete Skatka

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-10-03 16:37

Fra FS, jeg ved ikke om det er din ane, men en mulighed.
Senta
Individual Record FamilySearch™ Vital Records Index
Denmark

--------------------------------------------------------------------------------
Soren NIELSEN VAD
Sex: M

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: 14 Feb 1875 Place: <Lunde, Ribe, Denmark>
Christening: 25 Mar 1875 Place: Lunde, Ribe, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: Soren VAD SORENSEN
Mother: Kirstine Marie VILLUMSEN

--------------------------------------------------------------------------------

Source Information:
Batch Number: C207952
Source Dates: 1860 - 1878
Film or Fiche Number: 51560
Collection Details: Lunde; Den Danske Folkekirke

--------------------------------------------------------------------------------

Return to search results Prepare selected records for download

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 26 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-02-04 13:47

Hej, Ilse. En slægtning er dukket op i et andet spørgsmål. Han er ny bruger og har måske problemer med at kontakte dig i det her spørgsmål.

kik på spørgsmålet "www.kandu.dk/dk/spg/24664-32k" i kategorien Kandu.

Den pågældende slægtning hedder Knud Vad.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-02-04 13:50

---Du skal altså IKKE klikke på ovenstående link. Det er selve spørgsmålet, der hedder sådan. --Find det i kategorien "kandu".

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 17-02-04 13:52
Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-02-04 14:39

HeHe... tak for hjælpen, Uffe. Nu må vi håbe, at Ilse kikker ind... -hun har jo ikke været på siden oktober...

Kommentar
Fra : ivn

Dato : 17-02-04 17:29

Hej Knud

Du kan kontakte mig på min mailadr.: ilse_vad@nielsen.mail.dk
Jeg har en del materiale om Vad'erne...

Hilsen Ilse

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 19-02-04 08:04

Jeg håber I er opmærksomme på muligheden af Wad med dobbelt W.
Nu kommer det måske igen, men "i gamle dage" var de ofte ret ligeglade med stavemåderne.
Hilsen Varla