/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ekko i messenger
Fra : SandraFalk
Vist : 501 gange
200 point
Dato : 19-10-03 00:39

hjælp jeg har ekko i min msn når jeg har stemmesamtale - lyden fra min egen stemme går ud i øretlf.

Kommentar
Fra : jacobjanni

Dato : 19-10-03 01:12

Hej Sandrafalk
Tror godt jeg ved hvad der er galt...
Vedkommende du snakker med, har han/hun lyden til at gå ud igennem højttalere eller høretelefon ligesom du har ?

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 19-10-03 01:12

ja

Kommentar
Fra : jacobjanni

Dato : 19-10-03 01:17

Øh... har den anden også høretelefoner på når ekkoet opstår ?

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 19-10-03 01:41

ja

Kommentar
Fra : jacobjanni

Dato : 19-10-03 02:00

Du kan prøve at trykke på højttaleren nede ved uret og slå mikrofonen fra ved at sætte et flueben i SLÅ FRA. Prøv så om ikke det hjælper.
Du kan ikke længere høre dig selv, men den anden kan godt.. ved ikke om det er det du mener, men prøv..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-10-03 02:16

Ja det er et kendt fænomen i bla messenger, specielt hvis en af deltagerne har en langsom forbindelse, og man også sætter cam på, hvad nøjagtig det skyldes ved jeg ikke. Hvis man søger i hjælp i messenger, står der for det meste at det skyldes firewalls, eller et lydkort der ikke understøtter fuld dublex. Firewallen kan godt være på din udbyders server, og det er der ikke noget at gøre ved. Min udbyder siger han ikke har firewall, og jeg har et af de bedste lydkort man kan få.
Jeg hører også ekko (foruden et ekko hvis den anden skruer op for sine højtalere, det er klart), men også et ekko af min stemme der nogen gange er 5 sek efter jeg har sagt noget.
Dette skriver messenger om problemer:
Hvordan kan jeg forbedre lydkvaliteten? Korte overførselsforsinkelser kan af og til forringe lydkvaliteten i en samtale. Dette skyldes normalt en langsom internetforbindelse eller en forkert hardwarekonfiguration. For at løse dette kan du prøve følgende:

Langsom internetforbindelse

Kontroller, at du har en stabil forbindelse på mindst 33,6 kbps til din internetudbyder. Hermed menes forbindelseshastigheden og ikke modemets hastighed. Hvis du ikke har denne hastighed, skal du muligvis have et hurtigere modem.
Ring, når der ikke er så meget trafik på internettet, eller prøv evt. et andet adgangsnummer. Meget trafik på internettet kan påvirke kvaliteten.
Kontroller her for at sikre, at computeren opfylder systemkravene til MSN Messenger version 6.0.

Kontroller, at mikrofonen er i god kvalitet.
Det er almindeligt med problemer med integrerede mikrofoner, som sidder i bærbare computere, skærme mv.
Kontroller, at du har installeret de nyeste drivere til lydkortet. Kontakt producenten af pc'en eller lydkortet for at få yderligere oplysninger.

Deling af internetadresse via ICS/NATPå nuværende tidspunkt fungerer specielle funktioner i MSN Messenger, herunder direkte samtaler og filoverførsel, muligvis ikke i forbindelse med programmer til deling af internetadresse og hardware (betegnes ofte som NAT-enheder). Grundlæggende funktioner som logon, udveksling af onlinemeddelelser og kontrol af e-mail burde ikke blive påvirket.
Filoverførsel og lyd- eller videosamtaler fungerer ikke, hvis både du og den person, du kommunikerer med, bruger computere med Windows XP ICS NAT. MSN Messenger registrerer ikke denne type NAT som en UPnP (Universal Plug-n-Play) NAT.
På den XP ICS-computer, der er direkte tilsluttet internettet, skal du gøre følgende:

Klik på Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel
Dobbeltklik på Netværksforbindelser
Højreklik på den delte netværksforbindelse, og vælg Egenskaber
Klik på fanen Avanceret
Marker afkrydsningsfeltet Tillad andre brugere på netværket at kontrollere eller deaktivere den delte internetforbindelse
Klik på OK for at gemme indstillingerne
Understøttelse af en flersproget brugergrænseflade
Blev du klogere ?
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : frostys

Modtaget 200 point
Dato : 19-10-03 13:26

Hej Sandra

Husk også lige at markere bruger høretelefon i lyd indstillinger og prøv med mic.bost til og fra.
Eller prøve skype http://skype.spontek.dk/ dette er meget bedre lyd end msn og kan bruges uden de sædvanlige msn problemer såsom at skulle åbne porte og udbyder ikke umiddelbart under støtter uden extra betaling for ip adresser. Denne bruger iptelofoni og virker super og ringer hos modtager og kan også chatte som msn men ikke vise video/billede

frostys say have a nice day

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 19-10-03 17:51

Tak for svaret frostys.