/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Asus
Fra : byp
Vist : 366 gange
50 point
Dato : 18-10-03 18:08

jeg har et bundkort asus a7n266-vm, jeg kan ikke få com.til at boote fra cdromen til win xppro hvis jeg fjerner floppy og sætter cdrom i stedet sker der ikke noget

Kommentar
Fra : xou

Dato : 18-10-03 18:31

der er nogle cdrom der ikke understøtter boot fra cdrom,prøv med floppy
start disk ialt 6 kan downloades her:
til xp pro ugen service pack 1
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=55820EDB-5039-4955-BCB7-4FED408EA73F
til xp pro med service pack 1 (sp1)
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=83F53BE9-28FA-40E8-8EC2-631504EF5E26
den få fat i din xp cdrom,hvis du både kan have floppy og cdrom på...eller hvad ???

Kommentar
Fra : byp

Dato : 18-10-03 19:52

jeg har start disk jeg kan ikke have både floppy og cdrom på

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-10-03 20:24

lyder lidt underligt! Hmmm? prøv at overføre cdrom indholdet til harddisken og installer derfra!

Kommentar
Fra : byp

Dato : 19-10-03 11:58

jeg vil formatere med ntfs først og det kan jeg jo ikke da jeg ikke kan starte op fra cdrom

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-10-03 12:01

Du kan altid konventere til ntfs inde fra winXP bagefter!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-10-03 12:03

En CD skal indeholde en boot string hvis din computer skal boote fra den, og det ser ud til din af uransagelige grunde ikke gør det!

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 19-10-03 12:09

Hej Byp

Prøv lige at gå i bios og disable/floppy/harddisk og vælg 1. boot device til cd rom. Dette skulle lade sig gøre.

frostys say have a nice day

Kommentar
Fra : byp

Dato : 19-10-03 12:11

hvordan kan jeg konventere fra winxp efter install
cd starter selv op når jeg sætter den i nå harddisken ikke er tom

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-10-03 12:15

Du skriver bare convert /? inde i kør boksen, så kommer der en hjælpeside op! Hvis du skal convertere C drevet skriver du convert c: så vidt jeg husker!

Kommentar
Fra : byp

Dato : 19-10-03 12:23

til frostys så skriver den at disken er fejl og der skal sættes en systemdisk i
til tedd når jeg ikke kan starte fra cdrom hvad så når jeg har konventet for det sletter vel alt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-10-03 12:28

Nej en konventering konventerer! Den sletter ikke noget! prøv at skrive convert under hjælp!
Sådan konverteres en diskenhed til NTFS fra kommandoprompten
Åbn Kommandoprompt.
Skriv følgende i vinduet med kommandoprompten:
convert drevbogstav: /fs:ntfs

F.eks. vil convert D: /fs:ntfs formatere drev D: i ntfs-format.

Bemærk!

Hvis du vil åbne en kommandolinje, skal du klikke på Start, pege på Alle programmer, pege på Tilbehør og derefter klikke på Kommandoprompt.
Med denne kommando kan du konvertere diskenheder, der er formateret med FAT eller FAT32, til NTFS.
Relaterede emner

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 19-10-03 13:33

Til Byp

Har du f.eks brænder og cd rom skal den i den som er master.

Kommentar
Fra : byp

Dato : 20-10-03 19:28

jeg har dvd og brænder dvd er master men jeg kan forsat ikke starte op fra cdrom og så længe jeg ikke kan det, kan jeg jo heller ikke formatere til ntfs da jeg jo så ikke kan komme i forbindelse med harddisken

Kommentar
Fra : byp

Dato : 20-10-03 19:31

der mangler lidt: hvis computeren gå ned

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-10-03 23:27

Som sagt kan du konventere inde fra winXP! Har du forøvrigt prøvet at starte op fra DVD drevet? Men hvis du bare skal konventere til ntsf har du ikke brug for at boote op fra CD drevet alligevel!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-10-03 23:29

Og din harddisk går ikke ned ved konvertering. Med mindre der er noget helt galt med den. Prøv at check den ved at køre chkdsk /f i Kør prompten!

Kommentar
Fra : byp

Dato : 21-10-03 16:34

det jeg spurgte om i starten var om der var nogle som kunne fortælle mig hvordan jeg kunne få harddisken til at boot fra cdrom alt det der er skrevet her er prøvet uden held, harddisken fejler ikke noget

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 21-10-03 16:40

Hej byb

Det skal klares i bios, og det er master der skal have cd rommen. Hvis du ikke kan dette er der fejl på cd rom. Der er ikke autostart på "så den kan boote"

Kommentar
Fra : byp

Dato : 21-10-03 16:46

der er autorun på cd rom

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-10-03 00:52

Har du prøvet at sætte den til first boot device? Eller så prøv scsi i stedet for cd rom!

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 50 point
Dato : 22-10-03 00:52

Auto run er forøvrigt ikke nok. Der skal ligge en boot string på CD'en!

Kommentar
Fra : byp

Dato : 11-11-03 22:30

jeg har været væk længe der er en boot string på cd'en, men jeg har fået det løst så jeg kan boote fra cdrom
frostys og tedd har begge givet lidt der har hjulpet så hvordan deler jeg point til jer

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 12-11-03 01:34

Giv du dem til tedd, kigger herinde for at lære af andres problem og hjælåe lidt hvor jeg kan, gør det for hyggens skyld.

frostys say have a nice day

Godkendelse af svar
Fra : byp

Dato : 12-11-03 16:39

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : byp

Dato : 12-11-03 16:41

mange tak til frostys også