/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejlsikret tilstand i windows xp
Fra : 19431225
Vist : 327 gange
50 point
Dato : 17-10-03 09:56

Jeg har et problem når jeg starter windows xp. Efter opstart stiller den sig i fejlsikret tilstand, jeg markerer normal tilstand og trykker enter, der går ca. 15-20 minuter inden windos starter op i normal tilstand. Men når jeg starter op igen f.eks næste dag, er det det samme igen maskinen stiller sig i fejlsikret tilstand.
Er der nogen der kan hjælpe.
På forhånd tak

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 17-10-03 10:01

1) kig under enhedshåndtering om der er noget hardware som ikke er korrekt installeret
2) Har du en adsl-forbindelse så lav en online viruscheck http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
3) Har du noget ekstern hardware sat til (f.eks harddisk)

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 17-10-03 10:07

check først ovenstående, men hvis det ikke hjælper kan du prøve at geninstallere dine systemfiler ved hjælp af kommandoen sfc /scanonce

vælg start --> kør --> cmd --> skriv sfc /scanonce
genstart computeren

Du kan læse mere om funktionen her http://www.kandu.dk/dk/tip/2817 (tippet er skrevet til windows 2000 men er den samme i windows xp) eller vælg start --> hjælp --> og søg på sfc

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 17-10-03 11:04

der ligger en vejledning i Repair her: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 17-10-03 13:17

Skulle du vælge at lave en repair som catbody foreslår, så husk at lave en backup af maskinen inden da der i nogle tilfælde kan forsvinde data

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-10-03 15:43

prøv at gå ind i fejlsikker og skriv chkdsk /f Det kunne jo være fejl på disken!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-10-03 15:44

Skal skrives under Start >> kør