/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan man blive fri for brugerlogin i Win ~
Fra : TGO41
Vist : 593 gange
47 point
Dato : 17-10-03 01:14

Når jeg starter min PC (har Win XP Pro) skal jeg altid klikke på et lille logo med mit navn ud for for at PC'en indlæse mine personlige indstillinger. Dette kan jeg godt se er veldigt smart hvis der f.eks. er fire brugere af computeren, men da jeg er den eneste der bruger denne computer, ville jeg egentligt meget hellere være fri for at skulle "vælge mellem én mulighed" hver gang jeg tænder min PC. Jeg ved at det kan lade sig gøre at slippe fro denne login forespørgsel, men ved desværre ikke hvordan - er der nogen der kan hjælpe?

På forhånd mange tak!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-10-03 01:36

kontrolpanel brugerkonti ændring af en konto, tryk på ikonet,fjerne min adgangskode, skriv adgangskoden
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 17-10-03 09:41

Hvis det ikke virker det som pallebhansen skriver, så er der en mulighed her :

http://www.riversen.dk/?id=tips#logon

hvis det heller ike virker så hent treakui og ned i logon :

http://www.systemsmedic.com/TweakUI.htm

Arlet

Kommentar
Fra : kristin_s_r

Dato : 17-10-03 11:55

Når du går ind under kontrolpanel, brugerkonti er der en mulighed der hedder skift måden hvorpå brugere logger af og på. mener at man kan ændre det der.
Kristin

Accepteret svar
Fra : ebbe4u

Modtaget 47 point
Dato : 17-10-03 12:00

Jeg har dårlige erfaringer med Tweak og WinXO

men den er her er sikker:
Start -> Kør og skriv der: control userpasswords2

Det kalder nogle indstillingsmuligheder frem som - fjern afkrydsningen i "Brugere skal angive..." - dernæst bliver du spurgt om hvem der skal være standard-bruger. Så kører det bagefter !!

Godkendelse af svar
Fra : TGO41

Dato : 17-10-03 15:08

Tak for svaret ebbe4u.

Det var lige hvad der skulle til, din fremgangsmåde gav pote med det samme, 1000 tak for hjælpen!