/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Frame spacing farve
Fra : gadzilla
Vist : 299 gange
100 point
Dato : 16-10-03 13:39

Jeg har lavet et frameset med 3 sorte frames og har brugt framspacing til at lave afstand, men afstanden bliver hvid. Det er jo ik så smart da resten er sort jo...

Koden til siden:
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
</head>

<frameset cols="*,500,*" frameborder="Yes" border="" framespacing="3">
<frame src="left.htm" name="leftFrame" scrolling="NO" noresize>
<frame src="main.htm" name="mainFrame" scrolling="NO" noresize>
<frame src="right.htm" name="rightFrame" scrolling="NO" noresize>
</frameset>

<noframes><body>

</body></noframes>
</html>

Jeg håber i kan knække den derude!

Kommentar
Fra : gadzilla

Dato : 16-10-03 13:42

Jeg har lavet et frameset med 3 sorte sider og har brugt framspacing til at lave afstand, men afstanden bliver hvid. Det er jo ik så smart da resten er sort jo...

Koden til siden:
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
</head>

<frameset cols="*,500,*" frameborder="Yes" border="" framespacing="3">
<frame src="left.htm" name="leftFrame" scrolling="NO" noresize>
<frame src="main.htm" name="mainFrame" scrolling="NO" noresize>
<frame src="right.htm" name="rightFrame" scrolling="NO" noresize>
</frameset>

<noframes><body>

</body></noframes>
</html>

Jeg håber i kan knække den derude!

Kommentar
Fra : mariusn

Dato : 16-10-03 13:55

En workaround kan være at sette framespacing="0" og heller benytte dig af margins på henhodsvis main, left og right.

dvs.
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
</head>

<frameset cols="*,500,*" frameborder="no" framespacing="0">
<frame src="left.htm" name="leftFrame" scrolling="NO" noresize>
<frame src="main.htm" name="mainFrame" scrolling="NO" noresize>
<frame src="right.htm" name="rightFrame" scrolling="NO" noresize>
</frameset>

<noframes><body>

</body></noframes>
</html>

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 12-03-04 12:01

prøv a' skriv sådan her i din <BODY>

<BODY bgcolor="#000000">

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 12-03-04 12:02

<BODY bgcolor="#000000"> skal du sætte ind lige under din </head> .........

/Cooper