/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
*** [10053] Software caused connection a~
Fra : Donny
Vist : 751 gange
100 point
Dato : 11-02-02 13:33

Det er den fejl jeg tit og ofte får i mIRC. Jeg kører Windows 2000 Service Pack 2. Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg eliminerer denne fejl. Så vidt jeg har forstået er det noget med WinSock.

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 11-02-02 14:01
Kommentar
Fra : Donny

Dato : 11-02-02 16:00

Tak for linket. Har godt nok været der. Synes ikke lige jeg får det helt store ud af det.
Hvad er gælder den skrivelse for og hvad er det præcis jeg skal gøre ?

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 11-02-02 23:03

Hej igen

Hvordan er du koblet på Nettet ??
Kører du bredbånd kan du teste din opsætning til Mirc her :
http://www.dsl-faq.dk/program/mirc.asp

Kommentar
Fra : Sonofsun

Dato : 21-02-02 18:31

vestergade: det er til opsætning på et speedstream modem.....
hjælper ikke et hak på hans problem.
smarte
Donny: det er sikkert ikke noget du kan gøre ved, sker også for mig, from time to time, tror det har mere med IRC serveren at gøre, frem for opsætning på din maskine.
de link vestergade har sendt dig ind på, navnlig den sidste på dsl-faq.dk er ikke noget at rode med, da det er en temelig ustabil måde at configge på.
nu ved jeg sæføli ikke hvad forbindelse du har....kom med den så kan jeg måske hjælpe med lidt tweak

med venlig hilsen
Johnny Hagstrøm
sonofsun@grov.dk

Kommentar
Fra : Donny

Dato : 21-02-02 18:35

Jeg har en ADSL 256/128 hos TDC med SpeedStream 2601 og min maskine kører Windows 2000 ServicePack 2

Kommentar
Fra : Donny

Dato : 21-02-02 21:58

Port 113 er åben, det er den mIRC bruger til IdentD. IdentD serveren er slået til og har fået adgang igennem firewall'en.
Det har ikke noget med porte der skal åbnes at gøre, det er jeg klar over.
Grunden til fejlen ligger i WinSock, og det jeg søger er en forklaring af, hvad det er der sker siden den afbryder.

Accepteret svar
Fra : Sonofsun

Modtaget 100 point
Dato : 21-02-02 23:06

well, det er noget samtlige win brugere får, og også linux brugere, dog hedder den ikke det samme, i win98 hedder den bare connection lost....så jeg kan nok ikke fortælle dig hvilken del af winsock det er, tror ikke det er den, da det også sker for linux brugere.

Godkendelse af svar
Fra : Donny

Dato : 22-02-02 00:01

Jeg har fundet ud af at fejlen kan bl.a. skyldes drivere til netkortet. En opdatering af disse kan muligvis hjælpe.
Dette kan bl.a. læses på diverse websites og yderligere på mIRC's site.
Du får dog pointene alligevel :)