/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Virus/opstart? Spoolbd.exe !?
Fra : TGO41
Vist : 846 gange
40 point
Dato : 16-10-03 00:08

Min PC er begyndt at komme med en, for mig, sær besked ved opstart. Jeg før følgende besked:

"Windows kan ikke finde 'spoolbd.exe'. Kontroller, at du skrev navnet korrekt, og forsøg derefter igen. Hvis du vil søge efte ren fil, skal du klikke på knappen start og derefter klikke på knappen søg."

Dette er opstået umiddelbart efter at Norton Anti Virus gjorde mig opmærksom på at jeg havde en high-risk virus på min PC ved samme navn (spoolbd.exe). Jeg gjorde hvad jeg kunne for at fjerne denne virus, men ved faktisk ikke helt om det lykkedes, da de jo kan gemme sig godt.

Er der nogen der kan hjælpe mig af med denne besked ved opstart (jeg har ikke søgt efter den fil den påstår!?) - eller evt. siger hvordan jeg med sikkerhed kan vide om jeg er kommet af med denne fil, som åbenbart skaber problemer!? Er der nogen der i øvrigt kender filen og ved hvad det er for noget?

På forhånd mange tak!

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 16-10-03 00:23

Jeg kender ikke den fil, men der må være et eller andet "snavs" på din puter som forsøger at finde filen. Selve filen er så åbenbart blevet fjernet af Norton.
Jeg ved ikke om det giver noget, men du kan da lige prøve denne:
http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe
Det er et program som finder og fjerner spyware, du skal ikke gemme programmet men blot åbne det. Så kører det en hurtig scanning af din computer.

M.v.h.
Kim Marchwitz

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-10-03 00:27

Det lyder som om Norton ikke har gjort helt ren. Prøv at gå ind under start > kør skriv msconfig og gå ind under start og fjern flueben i spoolbd.exe.

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 16-10-03 00:37

Hvilken version af windows benytter du?

Kommentar
Fra : TGO41

Dato : 16-10-03 00:42

Mange tak for de hurtige svar!

Marchwitz -> Det vil jeg prøve med det samme (jeg har kørt SpyBot flere gange uden at det har hjulpet).

tedd -> Jeg har prøvet at gøre som du skriver, men når jeg efter at have genstartet atter går ind i msconfig -> start er der tilføjet en ny spoolbd.exe derinde og jeg får stadig samme mystisk besked ved opstart.

MouseKeeperX -> Jeg bruger Windows XP Pro.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-10-03 00:47

Det har noget med din printer at gøre, det kunne være en virus der havde gemt sig i printerdriveren. Er det ikke rigtigt at din printer ikke virker mere, se evnt. i kontrolpanel/system/hardvare/enhedshåndtering, og se om der er røde tegn foran?
Hvis du har den orginale driver til printeren, eller uorginal, eller henter en på nettet, så tjek for virus inden du installerer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 16-10-03 00:52

Hvis det er til printeren, skal filen så ikke bare hedde "spool" og ikke "spoolbd" ?
Kim

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 16-10-03 00:53

Hvor ligger filen og hvor stor er den (bytes)? Kan du se i registreringsdb hvor den bliver startet?

mvh
/M

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-10-03 00:53

Det var osse min første tanke palle men prøv at søge efter spoolbd.exe! Næh jeg tror mere på virusen. Prøv at lave en online scan på http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 16-10-03 00:54

spooldb.exe har formentlig slet ikke noget med printeren at gøre - navnet er bare "velvalgt"

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-10-03 00:54

Denne virus kan lægge en fil ind der hedder Spool??.exe vor ?? står
for forskællige endelser,der er en indstruktion om hvordan man fjerner den og
et værktøj nede i bunden af siden(Win32.Ivrol.A@mm)prøv først at køre en
panda aktiv scann>
http://www.pandasoftware.com/activescan/com/default.asp?IdVendor=1&IdLang=2&IdPais=63

http://www.bitdefender.com/html/virusinfo.php?menu_id=1&v_id=157
Manse9933

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-10-03 01:12

hej.
der findes ingen fil på min PRO der der hedder ovenstående navn.
Tror mere på virus.

ellebye

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-10-03 06:01

Og du har sikkert fået virussen ved at åbne en vedhæftet fil fra en email du troede kom fra microsoft?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-10-03 09:39

Hej alle.

Jeg tror jeg har svaret.

I gå fik jef en virus på min, en gammel en der hedder : JS.Exeption.Exploit.

Der var overhovedet ingen problemer med at slette den, men navnet var havnet i reg.databasen. Jo mere jeg læser på denne streng tror jeg det er det samme her.

Hvem har ikke i tiderne installeret ét program, og så i opstart fået meddelelsen at der mangler en fil for at køre et program, så har man gået ind reg. ledt efter pågældende navn og slettet den fra reg.

Så til >TG041, har du prøver at søge efter navnet i reg.?

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 16-10-03 10:39

TGO41 -> Hvordan gik den onlicescanning med xblock???
hvis den ikke fandt noget, så prøv en online scanning for virus med panda
http://www.pandasoftware.com/activescan/

Og så skal vi have noget feed back om hvad du har prøvet!!!!

Arlet

Kommentar
Fra : TGO41

Dato : 16-10-03 12:27

Jeg har nu prøvet at scanne flere gange, både med alle de gode links I har foreslået i denne tråd samt Norton AntiVirus 2004.

Jeg har desuden kørt programmet fra http://www.bitdefender.com/html/virusinfo.php?menu_id=1&v_id=157

Her bliver jeg "kun" gjort opmærksom på én ting, en fil som den ikke kan åbne, stien er:
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsys.dll (unable to open file).

Er dette noget der har med virusen at gøre og skal det fjernes? Jeg synes mer edet lyder som en system fil?

Jeg tror ikke at det har noget med min printer at gøre, da jeg har haft installeret driverne til den flere gang før (bl.a. også inden en formatering for noget tid siden) og den gang var der ingen problemer med den driver CD.

Mange tak for jeres hjælpsomhed alle sammen!

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 16-10-03 12:38

Så hent hijackthis, så prøver vi at fjerne det manuelt : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...

Manual for installering af hijackthis:

http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm

Arlet

Kommentar
Fra : TGO41

Dato : 16-10-03 12:59

Alert ->

Mange tak, det prøver jeg lige!

Jeg har i øvrigt bemærket at opstarten af min PC også er blevet meget langsom i forbindelse med denne "virus". Hvor det før kun tog ca. 3-5 sek. at indlæse personlige indstillinger i Win XP tager det nu over 1 min. på min 2,6 GHz!? Det er vist ikke meningen.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 16-10-03 13:02

nej, hent hijackthis, så kigger jeg på den...

Arlet

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-10-03 13:03

Hvordan er det gået med filen : spoolbd.exe

ellebye

Kommentar
Fra : TGO41

Dato : 16-10-03 13:04

Her er logfilen fra Hijackthis:

Logfile of HijackThis v1.97.3
Scan saved at 12:58:20, on 16-10-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISUM.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\brss01a.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\ccPxySvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus 2004\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus 2004\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus 2004\SAVScan.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 5\DataLayer.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\NCLTools\NclTray.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\AdsGone\adsgone.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\Services\ServiceLayer.exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
E:\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.sportenkort.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
F0 - system.ini: Shell=Explorer.exe spoolbd.exe
F2 - REG:system.ini: Shell=Explorer.exe spoolbd.exe
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus 2004\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus 2004\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~2\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DataLayer] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 5\DataLayer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Nokia Tray Application] C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\NCLTools\NclTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MSConfig] C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe /auto
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Startup: AdsGone.lnk = C:\Programmer\AdsGone\adsgone.exe
O4 - Global Startup: AdsGone 2003.lnk = C:\Programmer\AdsGone\adsgone.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... (HKLM)
O9 - Extra button: ICQ Pro (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: Yahoo! Backgammon - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/at0_x.cab
O16 - DPF: Yahoo! Chess - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/ct1_x.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/DB/Menu.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37888.5952893519
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/danskesikker/DB/DanskeSikker.cab

På forhånd mange tak!

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 16-10-03 13:12

Jeg har fundet den. Jeg tjekker lige hele loggen for snavs.

Det går en halv times tid, så vender jeg tilbage.

Slet ikke noget i mellemtiden...

Arlet

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 16-10-03 13:16

Spændende

Kommentar
Fra : TGO41

Dato : 16-10-03 13:27

Der lyder godt, jeg så også denne spoolbd.exe i loggen, men ved ikke rigtigt hvad jeg skal stille op, jeg har jo forsøgt at deaktivere den inde i msconfig, men den kører videre alligevel....

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 40 point
Dato : 16-10-03 13:31

Der var en del snavs:
Du skal nu til at i gang med at fixe. Men først skal du lige have noget instruktion. Allerførst skal du slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved hvordan du gør det så kig her: http://www.spywarefri.dk/virus.htm#alle derefter skal du åbne hijackthis. Du får herunder nogle filer som du skal fixe, det du skal gøre er at sætte en vinge ud for alle disse filer. IKKE FIXE endnu. Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned, det er meget vigtigt at det eneste vindue som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix chekede. Efter fix skal du genstarte din computer.
Her er de filer, du skal fixe :

F0 - system.ini: Shell=Explorer.exe spoolbd.exe
F2 - REG:system.ini: Shell=Explorer.exe spoolbd.exe
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Først når din log er endelig godkendt, må de aktiver din systemgendannelse igen.

Arlet

Kommentar
Fra : TGO41

Dato : 16-10-03 14:30

Jeg takker og bukker!

Her er den nye log:

Logfile of HijackThis v1.97.3
Scan saved at 14:22:57, on 16-10-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISUM.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\brss01a.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 5\DataLayer.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\NCLTools\NclTray.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\Services\ServiceLayer.exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\ccPxySvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus 2004\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus 2004\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\AdsGone\adsgone.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus 2004\SAVScan.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
E:\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.sportenkort.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus 2004\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus 2004\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~2\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DataLayer] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 5\DataLayer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Nokia Tray Application] C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\NCLTools\NclTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Startup: AdsGone.lnk = C:\Programmer\AdsGone\adsgone.exe
O4 - Global Startup: AdsGone 2003.lnk = C:\Programmer\AdsGone\adsgone.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... (HKLM)
O9 - Extra button: ICQ Pro (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: Yahoo! Backgammon - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/at0_x.cab
O16 - DPF: Yahoo! Chess - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/ct1_x.cab
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/DB/Menu.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37888.5952893519
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/danskesikker/DB/DanskeSikker.cab

Kommentar
Fra : TGO41

Dato : 16-10-03 14:31

Jeg tror det har hjulpet en del, PC'en starter i hvert fald op med samme hastighed nu, som den gjorde inden jeg fik dette skidt ind på min maskine.

Kommentar
Fra : TGO41

Dato : 16-10-03 14:35

Må jeg igen slå systemgendannelsen til nu?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 16-10-03 14:41

Ja. du er clean nu, så aktiver du bare din systemgendannelse igen..

beskeden skulle også gerne være væk nu....

For at sikre din fremtidige færden på nettet vil jeg foreslå at du henter følgende programmer :
Spywareblaster & Spyguard & IE-SPYAD & Empty Temp Folders & Ad-aware

Alle programmerne finder du her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Hvor der også er en beskrivelse af programmet, samt en installations vejledning..

Alt sammen skal løbende opdateres, ligesom dit windows og IE..

Derefter kan du trygt surfe på nettet, uden at få alt det snavs på computeren.

Arlet

Kommentar
Fra : TGO41

Dato : 16-10-03 15:01

Mange tak for hjælpen, jeg tager et nærmere kig på de programmer du foreslår!

Det var dejligt at komme af med det skidt!

Godkendelse af svar
Fra : TGO41

Dato : 16-10-03 15:02

Tak for svaret arlet.