/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Billeder i Word få programmet til at gå ~
Fra : Ulrich_G
Vist : 445 gange
200 point
Dato : 11-02-02 08:33

Håndtering af grafik i Word
Program: Word 2000
Styring: WinNT

Jeg sidder netop og arbejder i et worddokument (7.5MB), hvori der ligger en 8-10 billeder på én side. Mit problem er, at word irriterende ofte bliver lukket ned af et program, der hedder Dr. Watson. Jeg har tidligere været ude for lignende problemer på andre systemer, hvor Word heller ikke var særlig egnet til at håndtere grafik. Er der nogen der har hørt om en opdatering eller en anden løsning på problemet. Computerens ydeevne burde ikke være problemet her.

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 11-02-02 09:14
Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-02-02 09:07

Dr. Watson er et fejlsøgningsprogram. Der foreligger sandsynligvisv en
rapport. Programmer/Systemværktøjer-System Information. Klik der på
Værktøjer for at finde doktoren.
--
mvh
pre
http://home.image.dk/~slavic

"Ulrich_G" <Ulrich_G.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:WjK98.4812$5L3.318919@news010.worldonline.dk...
> Håndtering af grafik i Word
> Program: Word 2000
> Styring: WinNT
>
> Jeg sidder netop og arbejder i et worddokument (7.5MB), hvori der ligger
> en 8-10 billeder på én side. Mit problem er, at word irriterende ofte
> bliver lukket ned af et program, der hedder Dr. Watson. Jeg har
> tidligere været ude for lignende problemer på andre systemer, hvor Word
> heller ikke var særlig egnet til at håndtere grafik. Er der nogen der
> har hørt om en opdatering eller en anden løsning på problemet.
> Computerens ydeevne burde ikke være problemet her.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 11-02-02 10:14

Tillæg:
Du kan også prøve at opdatere med Service Release 1:
http://office.microsoft.com/danmark/downloads/2000/O2kSR1DDL.aspx

MH
Vestergade

Accepteret svar
Fra : Ammitz

Modtaget 200 point
Dato : 11-02-02 12:50

I det hele taget må man jo nok endnu engang konstatere, at Word er et tekstbehandlingsprogram, - der kan give problemer, når det bliver anvendt som side-ombrydningsprogram.
Jeg kunne godt tænke mig at spørge: I hvilket format ligger disse billedfiler, - og hvor store er de? - Hvordan skal dokumentet udskrives, - på en RGB blækprinter? - eller har du tænkt dig at sende det til trykning?
Med hensyn til Dr. Watson, - blander han sig gerne, hvis du byder dit system opgaver, det ikke er glad for at have med at gøre.
Bl.a. kan han godt lide at blande sig, hvis man har skrifter liggende, som efter hans mening er forkerte, eller for mange.
Ammitz

Kommentar
Fra : Ulrich_G

Dato : 11-02-02 14:10

De anvendte billedformater er JPEG og GIF. Største billede er 160 kb. Mindste billede er 2 kb. Der er 12 billeder ialt.
Dokumentet udskrives på en 4 farve printer - det er kun et lille oplag!

Kommentar
Fra : Ulrich_G

Dato : 11-02-02 14:11

Tak til alle jer der svarede!!! Opgaven er nu blevet løst...

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 11-02-02 14:15

Til Ulrich_G

Der sker altså ikke noget ved at disable Hr Watson. Jeg kører selv fint uden dette program.

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 11-02-02 14:25

Hej igen

Af interesse ,--hvordan løste du det ????

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : Ulrich_G

Dato : 11-02-02 14:38

Ja, nu er jeg ikke verdens største computerhaj (...godt nok heller ikke den mindste)!
Da jeg lige er startet på et nyt job, ville jeg ikke gå ind og pille alt for meget i opsætningen, deaktivere de kontrol og styringsprogrammer admin. har sat på systemet, så jeg gemte mit dokument sådan ca. hver gang jeg udført den mindste lille handling....(for at mit arbejde ikke skulle gå tabt) Rent tilfældigt fik jeg kun en fejlmelding herefter, hvor jeg normalt ville have fået ca. 20!! Situationen er selvfølgelig ikke holdbar i længden, men på en eller anden måde må hukommelsen (Word's buffer) være blevet aflastet. Det er jo Word og ikke computeren, der er flaskehals her.

Måske ved du hvordan programmet er bygget op... mht. hvad det loader og ikke loader efter et save? Eller skyldes det noge helt andet??

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 11-02-02 14:51

Godt du fik dit arbejde færdig

Hvordan det hele hænger sammen tør jeg ikke lige sige.

Men for dit videre arbejdes skyld, vil jeg anbefale dig at hente Dr. Watson frem så han ligger nede på Procceslinien.
Du går ind i >Søg >skriver> Dr Watson. Der vil programmet så komme frem. Du klikker på ikont Dr Watson og han bliver plaseret nede ved siden af uret. Når noget går galt kan du dobeltklikke på ikonet og Dr Watson vil ha`en forklaring parat til dig. Dette vil være en hjælp for dig, da du kan gemme disse rapporter. Har i ikke en Tekniker på stedet der kan hjælpe dig med at udrede disse rapporter ?

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : Ulrich_G

Dato : 11-02-02 14:57

Tekniker....

Jo, det var ham der gav mig adressen til sitet her....*GGG*

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 11-02-02 15:03

*GGGGGGGGGG* Nå,-ja så har du da ikke megen hjælp der. Men uanset ville det være rart for dig selv at have Dr Watson fremme,-så kan du altid klikke på ham for at se hvad han brokker sig over

Kommentar
Fra : Ulrich_G

Dato : 11-02-02 15:06

Det er allerede gjort......

Tak for hjælpen!!!

Mvh

Ulrich