/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sound Blaster?
Fra : Hvalrossen
Vist : 419 gange
100 point
Dato : 11-10-03 12:53

Hej allesammen!
Jeg har problemer med et program der hedder Proody Parrot.
Programmet kræver et SoundBlaster lydkort, men jeg har et Crystal WDM lydkort.
Er der nogen måde at få programmet til at tro, at jeg har et SoundBlaster lydkort?

På forhånd tak, Jacob "Hvalros" Christensen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-10-03 13:02

Hmm! Hvad styresystem har du? Og er Parrot et dosprogram?

Kommentar
Fra : Hvalrossen

Dato : 11-10-03 13:05

Jeg har Windows 98 (den første udgave) og Proody Parrot er et Windows 98 og NT4 program

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-10-03 13:10

Nu kender jeg selvfølgelig ikke din økonomi, men Soundblaster lydkort er bestemt ikke det dyreste at anskaffe sig.
At få et program til at tro at du i virkeligheden har et andet lydkort bliver nok svært.
Men du kan da prøve at installere driverne til et soundblaster lydkort og så se, om dit nuværende lydkort fungerer stadig. Så vil dit program formentlig tro at du har soundblaster lydkort.

Prøv det, du kan altid geninstallere driverne til det rigtige.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Hvalrossen

Dato : 11-10-03 14:26

Jeg har prøvet at installere Sound Blaster Live! Value drivere, men når jeg så prøver at starte Proody Parrot siger den "Sound Blaster Hardware not found".
Jeg kan ikke købe et SoundBlaster lydkort, da jeg har en bærbar computer.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 12-10-03 01:22

Hej Hvalrossen
Prody Parrot er en del af SoundBlaster Liveware installationen, men det burde også virke med andre lydkort end creatives. kig i manualen til prody parrot, de skriver at det bare kræver et lydkort der kan klare fuld duplex
, men de anbefaler creatives lydkort, der står ikke noget om at det SKAL være et creative lydkort.
så måske er dit problem at dit program kommer fra en soundblaster liveware cd

Kommentar
Fra : Hvalrossen

Dato : 14-10-03 11:00

Hvor kan jeg så kaffe Proody Parrot? Firmaet der har lavet programmet skriver ingen ting om det på deres hjemmeside.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 14-10-03 11:18
Godkendelse af svar
Fra : Hvalrossen

Dato : 14-10-03 16:54

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-10-03 18:01

selv tak