/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
MSI NEO2 FIS2
Fra : ulle55
Vist : 422 gange
100 point
Dato : 10-10-03 17:24

Jeg har lige købt et MSI NEO2 FIS2 bundkort. Der er 3 P-ATA stik og 4 S-ATA stik på kortet, men det ene af P-ATA stikkene kan jeg ikke få til at virke.
Jeg har prøvet med både cdrom drev og en harddisk.

Hvad skal jeg gøre???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-10-03 17:30

måske skal du slå det til i bios?

Kommentar
Fra : ulle55

Dato : 11-10-03 14:30

Jeg har prøvet forskellige ting, men kan ikke få det til at virke

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-10-03 00:11

Undrer mig bare hvad du mener med det der P-ATA! Normalt er der 2 kanaler hvor man kan tilslutte 4 externe enheder. Den 3de er normal til floppydrevet!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-10-03 00:15

undskyld 4 interne enheder

Kommentar
Fra : ulle55

Dato : 13-10-03 08:44
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-10-03 08:58

Ja og der står at du har 2 almindelige ATA og 2 s-ata stik! Så jeg ved ikke rigtigt hvad du mener din almindelige ata kan køre i RAID, så det kunne jo evt. være noget med raid indstillingerne!

Kommentar
Fra : ulle55

Dato : 13-10-03 09:12

Hvis du ser på billedet, så kan du se at der er et gult p-ata stik

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-10-03 09:30

Dejligt bundkort forøvrigt! Ok downloaded lige manualen! Det gule p-ata stik er forbundet til din S-ata kontroller. Jeg tror du skal ind i bios for at enable den! prøv at gå ind under On-Chip IDE Configuration og sæt ATA configuration til P-ata + S-ata

Kommentar
Fra : ulle55

Dato : 13-10-03 09:38

Det står den til. Skal der installeres nogle drivers til controlleren

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 13-10-03 09:57

Ja det skal der! Du har fået en cd med bundkortet der ligger S-ata driveren. Meen! Du må lige spørge dig selv om du har brug for det. Du skal nemlig til at sætte dig ind i raid indstillinger og meget mere teknisk stof! Hvis du ikke har nogle S-Ata harddiske er der efter min mening ingen grund til at bruge S-Ata controlleren! Du risikerer bare at få mere bøvl en gavn af det!

Godkendelse af svar
Fra : ulle55

Dato : 07-11-03 09:17

Tak for svaret tedd.