/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
DANSK KFUK I LONDON
Fra : M_S
Vist : 857 gange
10 point
Dato : 06-10-03 23:20

Nogle der har været der? Eller kender nogle der har?

Jeg overvejder at tage der over, men vil ikke føle mig tryg før end jeg har snakket med nogle der har prøvet det.

Venlig hilsen..

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 06-10-03 23:55

Hej M_S
Nej jeg kender ikke stedet personligt, men har dog mødt unge mennesker bosiddende i London som taler meget pænt og positivt om det.
Den hund du gerne vil have. Skal den med til London?
Hvis det er tilfældet er der store krav i England ved indførsel af dyr!!!
http://www.kfuk.co.uk/kguide/bolig.html

Carina

Kommentar
Fra : M_S

Dato : 07-10-03 12:15

Hei Carina..

Nej hunden regner jeg med at få når jeg kommer hjem! Bare rolig jeg slæber da ik et dyr med der over *g*

Venlig hilsen M_S.

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 07-10-03 12:25

Hej M_S

Ja men det er jeg glad for at høre
Jeg blev et øjeblik nervøs for om du på samme tid havde tænkt dig, både at flytte til London og anskaffe dig en hund. Det er nemlig vigtigt, at du er tryg før hunden skaffes til huse*G*

Jeg har selv været i London mange gange og jeg synes helt bestemt, at du skal tage springet, hvis det er en vel overvejet beslutning. Det tror jeg ikke du vil fortryde..

Held og lykke
Hilsen Carina

Kommentar
Fra : M_S

Dato : 07-10-03 21:51

Jge må indrømme at jeg ikke er 100% tryg ved at bo på KFUK for jeg aner ikke noget som helst om det og har aldrig hørt nogle tale om det før. Jeg håber ikke det er et sted hvor de tager røven på en? Det er mest det jeg er bange for og så selvfølgelig om jeg kommer levende hjem igen efter at have boet der? Det lyder måske overdrevent men jeg kender det jo ikke.

Fr alufthavnen og til KFUK er der 3 timers rejsetid og bare det kan få mig helt ud af flippen for hvordan skal lille mig kunne finde der hen helt alene og med en stor kuffert? En taxa kan man da ikke tage det er da der for langt til ik?

Nu må du ikke misforstå mig, men der er bare nogle ting jeg er i tvivl om og ikke helt har sat fast

Jeg skrev en mail til KFUK og spurgte om hvordan job mulighederne var i London osv. men ikke intet svar blot en tilbage melding på at nu havde jeg altså bestildt min plads hos dem?! - Det synes jeg var underligt!

Venlig hilsen M_S.

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 07-10-03 23:45

Hej M_S
Jeg kan godt forstå, at du føler dig utryg. Du er 19 år (har jeg læst i et af dine andre spørgsmål) og London er en powerfull storby.

Jeg er kæreste med en englænder og har derfor været i London flere gange, og jeg vil da gerne indrømme, at byen kan virke skræmmende.
Alligevel synes jeg, hvis du stadig har modet, at London er en kanon by i alle retninger.

Mht. transport fra lufthavn til bestemmelsessted, vil jeg anbefale dig at rejse med RyanAir til Stansted. Du behøver ikke engang forlade lufthavnen for at komme videre med tog til eksempelvis Victoria Station i London.

Det jeg måske kunne frygte, der kunne gå galt, er brugen af Undergrounden.
Det fandt jeg i starten aldeles vanskeligt, fordi afgangene foregår i et højt tempo uden mulighed for at fortryde, hvis man først har klokket i det og stået på et forkert tog. Prøv at gå på biblioteket og du vil se, at i mange af deres rejsehåndbøger, der findes der bagest i bogen en oversigt over hvordan man bruger London's Underground.

Men igen, hvis du er godt forberedt hjemmefra mht- hvordan du kommer frem til dit bestemmelsessted, vil London i fremtiden slet ikke virke så voldsom.
Englændere er generelt meget hjælpsomme og høflige.

At du ikke har hørt fra KFUK er selvfølgelig ikke særlig opløftende, men jeg vil prøve at tage telefonisk kontakt til dem, hvis jeg var dig.
Hende der har fortalt mig om stedet kunne berette, at hun efter aftale blev hentet af en anden dansker fra KFUK, da hun ankom til London. Kunne du få sådan en aftale i stand er det kun selve togrejsen fra Stansted du skal bekymre dig om, og det klarer du nemt

Jeg ønsker dig held og lykke.
Hilsen Carina.

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 09-10-03 09:56

Hej
Jeg har boet mange gange på "K" i London.
Det er dog ved at være 10 år siden jeg var der sidst men jeg tror ikke at du skal være nervøs.
Det er et hyggeligt sted med en masse unge mennesker, som dig, der gerne vil prøve et halv eller helt år i London.
Man bor på værelser med 2-4 andre (af samme køn) og deltager i det sociale samvær hvis man har lyst/eller behov.
Hvis bare turen fra lufthavnen til "K" kan gøre dig nervøs, er "K" det helt rigtige sted at starte. Mange af de unge på "K" starter med at bo der et par måneder, hvorefter de finder et værelse i byen.
Fordelen ved "K" er desuden at du aldrig kommer til at føle dig mutters alene lang hjemme fra. Der er altid nogen at snakke med og andre som har erfaringer (jobs, London, hjemme fra osv), som du kan gøre brug af.
Mhs. til transporten, så er det ikke så svært. Tag toget ind til byen og hop på den grå undergrundslinie (Jubilee Line) eller den lilla undergrundslinie (Metropolitan Line) til Finchley Road stationen. Derfra er er 5 min. til "K".
Håber at du kunne bruge svaret og held og lykke.
Thomas