/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opsamle oplysninger om hardware
Fra : Hansen..
Vist : 301 gange
100 point
Dato : 06-10-03 19:21

Hejsa.. jeg sørger efter et program man kan køre på en server, og så opsamle hardware oplysninger på de klient maskiner der høre under serveren...

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 06-10-03 19:34

Prøv at se på http://www.aida32.hu under enterprise.

mvh. Per

Kommentar
Fra : Hansen..

Dato : 06-10-03 19:39

så vide jeg kan se.. så kan aida32 kun hente info på den maskine den bliver kørt på...

jeg skulle gerne have info fra ca. 10 maskiner

Accepteret svar
Fra : Per.Frederiksen

Modtaget 110 point
Dato : 06-10-03 20:18

Du har ret i, at programmet skal køres på den maskine hvor man vil hente informationer fra.
Programmet kan imidlertid sættes til at sende rapporter til en server, en mail adresse, en ftp server, en... you name it.

Aida kan også køre som "server" på hver workstation, og du kan centralt fra koble op til hver workstation, og læse/indsamle alle informationer fra hver workstation.

Det her program kan indsamle den mest omfattende hardware og/eller software rapport som jeg er stødt på.

Der findes andre programer som nok også kan noget lignende, men de skal stadig aktiveres på hver workstation på en eller anden måde. Nogle kan køre som services.
Microsofts SMS system kan indsamle informationer, og du kan centralt fra, også distribuere software.

mvh. Per

Kommentar
Fra : Hansen..

Dato : 06-10-03 20:58

Nu har jeg fundet ud af at under Raport.. er der noget det hedder noget med netværk.. jeg kan bare ikke finde ud af hvordan.. jeg kommer ind på en anden computer

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 07-10-03 02:56

Prøv en remote control fra http://www.netop.dk men det er ikke gratis, kan dog prøves i en periode.
Det ret fasinerende hvad det kan, og opfylder hvist dit ønske.
Mvh.
Natmaden

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 02-11-03 11:26

Hmm! Du burde vel have fundet et svar nu!

Godkendelse af svar
Fra : Hansen..

Dato : 02-11-03 13:47

Tak for svaret Per.Frederiksen.