/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
LoginScript med ASP
Fra : thomas5
Vist : 666 gange
50 point
Dato : 06-02-02 09:54

Jeg er ved at konstruere en hjemmeside (igen).

Jeg vil lave sådan at man kan logge sig ind!! og fx skrive nyheder online.

Jeg at der findes et script hvor man indsætte kan de forskellige passwords og brugernavne i en Acces Database, og så kan man via scriptet kontrollere om brugeren må logge sig på eller hvad! Derefter er det så meningen at man skal kunne skrive nyheder online, som er offentligt tilgængeligt! Det er faktisk en slags beskyttet gæstebog!

Hvis der er nogen der har en løsning eller et eller andet der ligner, vil jeg blive jordens gladeste mand (næsten).

Kommentar
Fra : muggerusk

Dato : 07-02-02 12:25

Hej Thomas

Der er utallige måder at lave en login procedure på - og ja man kan bla. gøre det med asp/acces, hvilket er ganske snildt. Men hvilken del af det som du ikke lige kan hitte ud af ?

Som jeg ser det skal du 'groft set' bruge følgende 'moduler':

-En acces database med en tabel, med mindst to kolonner [brugernavn] og [password].
-Et connection script til databasen. DSN eller DSN-less. (include-fil)
-En side til at gemme brugernavn og password ned i databasen.
-En side til login.
-Et script til de beskyttede sider/funktioner som kontrollerer at brugeren er 'ok'.

Der kan være andre ting du skal programmere alt efter hvad login'et skal bruges til, hvis brugeren f.eks. skal kunne surfe rundt på dine sider og forblive pålogget, så skal du nok have en eller anden form for keepalive, i hvert fald hvis du vil benytte sessionsvariabler.

Men hvis du kan sige mere specifikt, hvad du ikke kan finde ud af, så hjælper jeg gerne, da jeg har lavet utallige sider med password potection.

/magnus

Kommentar
Fra : thomas5

Dato : 07-02-02 14:44

Jamen goddah med dig ædle herre!

Det er nemlig lige præcis den første metode du nævner, som jeg er interesseret i!

Atså den med: -En acces database med en tabel, med mindst to kolonner [brugernavn] og [password

Når sandheden skal frem, så har jeg lavet den før, men har glemt alt om det (slemme mig).

Så, hvis du har løsning vil jeg blive glad!!!!!

På forhånd tak for hjælpen!

Accepteret svar
Fra : shub

Modtaget 50 point
Dato : 21-04-02 16:19

Hej thomas5

Et rigtigt godt sted at hente et par ideer - og evt. det du skal bruge er på http://www.egenhjemmeside.dk

god fornøjelse

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 06-05-02 22:36

thomas5 >> Smid en besked, og vis at du stadig er aktiv i dette spørgsmål, så skal jeg nok finde en til dig.