/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Mangler "computer nørd" til arb. med Fro~
Fra : M_S
Vist : 465 gange
4 point
Dato : 05-10-03 22:19

Hjemmesiden ungemodre.dk har brug for en com nørd til at snakke hjemmeside og FrontPage med.

Tag et kig på vores side. Vi vil gerne have lavet en log ind funktion, men kan ikke selv finde ud af det for at være ærlige! Vi søger der for en mand/kvinde der kan finde ud af at arbejde med FrontP og har lyst til at gøre en god gerning for os for det vil nemlig være frivilligt og uden betaling - husk på du vil gøre en god indsats for unge mødre.

Vi forstiller os en log ind funktion og evt. at få lavet lidt om på vores debatter - har nogle ideer og forslag.

Vi glæder os til at høre fra en/flere der gerne skulle bo i København.

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 06-10-03 17:48

Jeg vil bestemt ikke kalde mig en haj til FrontPage, eller web sider, selv om jeg har brugt frontpage i nogle år (siden '98), men det har kun været meget basic og så lige det meget specielle.

Jeg er imidlertid bestemt en haj til computere, og hjalp i sin tid en nordjysk kommune og Kommunedata med at få deres FrontPage web system til at køre ordentligt.

---
Login område
---
Hvordan I laver et login system, det er en del afhængigt af hvilken type server i kører på.

Den sikreste metode
Det er, at det styres via bruger opsætning på selve serveren. At gøre det kræver, imidlertid adgang til at kunne oprette brugere på selve serveren, så I skal enten eje jeres egen server, eller lave en aftale med webhotellet om at I får et administrativ web interface, så I kan administrere jeres brugere.
Det var denne metode som Kommunedata blev overtalt til at køre med.

Den næsten lige så sikre metode
Det er, at der kører nogle scripts på selve serveren, og at alle sider hentes fra en database, sådan at kun de sider man reelt har adgang til kan hentes fra databasen.
Der findes sikkert nogle standard scripts et eller andet sted på nettet, som man kan downloade, og loades på serveren.
Om alt dette lige kan laves i frontpage, det er jeg imidlertid meget i tvivl om. Men det er heller ikke det vigtigste, for siderne kan nok laves i frontpage, og styringen af adgangen kan køre i et eller andet andet script sprog.

Den simpleste metode
Det er, at lave alle siderne i det lukkede område sådan, at der kører et lille script på den enkelte side, som henter information fra en cookie og kun hvis den cookie er okay, så vises siden.
Det vil være bedst om dette kører som asp sider, da det vil være næsten lige så sikkert som de tidligere metoder.

Den simple metode kan imidlertid også laves som et VB script, så systemet kan køre på enhver server, men det vil være utroligt nemt for en hacker at læse siderne.

mvh. Per

P.S. bor lidt udenfor Kbh.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 31-07-04 14:07

www.phpbb2.com

Der er både login funktion og forum/debat