/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke fjerne skrivebeskyttelse i XP
Fra : Andreas_popp
Vist : 2193 gange
200 point
Dato : 05-02-02 21:32

Jeg har installeret XP pro, og XP har skrivebeskyttet alle biblioteker på mit D-drev. Hvis jeg vælger at fjerne skrivebeskyttelse vha. Egenskaber for mapperne vises en skraveret firkant i stedet for et flueben i kassen til skrivebeskyttelse. Desværre kan skrivebeskyttelsen ikke fjernes på denne måde.

Er der en som kan give mig en løsning på fjernelse af skrivebeskyttelse?

På forhånd tak
Andreas Popp

Kommentar
Fra : jeppeft

Dato : 05-02-02 21:59

Du kunne evt. prøve at fjerne skrivebeskyttelsen på en mappe ad gangen, istedet for hele harddisken, det kan være det virkede.

Hilsen Jeppe

Kommentar
Fra : Andreas_popp

Dato : 05-02-02 22:17

Det virker desværre ikke at ændre på en mappe ad gangen. Hvis jeg opretter nye mapper bliver de også skrivebeskyttede.

Ellers tak for hjælpen
Andreas

Kommentar
Fra : summer

Dato : 05-02-02 23:03

Der er en dos kommando,men den fjerner al skrivebeskyttelse, så om det er klogt ved jeg ikke. Det gøres sådan:
Genstart i dosprompt C:\>attrib *.* -r /s
En lidt smartere måde hvor man har mere kontrol over det er denne:
Gå i Stifinder> Marker den mappe det drejer sig om> Gå til Rediger> Marker alt og så gå til Filer> Egenskaber og fjern skrivebeskyttelsen for alle i den mappe du har markeret.
vh
summer

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 06-02-02 01:05

Har du husket under installationen af XP at oprette dig selv som Administrator ???
Hvis du ikke har,-så kan problemet evt. relateres dertil.

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-02-02 02:24

"Andreas_popp" <Andreas_popp.news@kandu.dk> wrote in message
news:baX78.230$5L3.32463@news010.worldonline.dk...

> Jeg har installeret XP pro, og XP har skrivebeskyttet alle
biblioteker
> på mit D-drev. Hvis jeg vælger at fjerne skrivebeskyttelse vha.
> Egenskaber for mapperne vises en skraveret firkant i stedet for et
> flueben i kassen til skrivebeskyttelse. Desværre kan
skrivebeskyttelsen
> ikke fjernes på denne måde.
>
> Er der en som kan give mig en løsning på fjernelse af
skrivebeskyttelse?

Prøv Avanceret/Advanced knappen.

Niels

Kommentar
Fra : Andreas_popp

Dato : 06-02-02 07:15

Jeg er oprettet som administrator, men det virker alligevel ikke. Dos-løsningen duer ikke, og det kan heller ikke gøres i Stifinder.

Hvilken Avanceret kanp snakkes her om?

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 06-02-02 16:25

Hej igen

Jeg har læst at nogle kan ændre skrivebeskyttelsen uden problemer via,--fjernelse af fluebenet.
Kom til at tænke på,--hvad med at prøve at installere XP igen. Der er/har evt. været nogle valgmuligheder du måske har overset !!!!

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-02-02 18:05

Hej Andreas.
Ja - det er sku da mærkeligt hvorfor mapperne er skrivebeskyttet, men jeg
fik da mine åbnet.
Den mappe, som du har kæmpet med er en "undermappe". Gå et trin op og find
den mappe, der ligger over den (overmappen). Denne mappe kan stilles med det
omtalte flueben.
Når du så stiller på denne mappe, følger alle undermapperne med.

NB. Når jeg læser min forklaring til dig ser den noget forvirret ud, men jeg
kan lige nu ikke gøre det bedre, prøv om du fatter hvad jeg mener.
Hilsen
Jørgen
"Andreas_popp" <Andreas_popp.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:baX78.230$5L3.32463@news010.worldonline.dk...
> Jeg har installeret XP pro, og XP har skrivebeskyttet alle biblioteker
> på mit D-drev. Hvis jeg vælger at fjerne skrivebeskyttelse vha.
> Egenskaber for mapperne vises en skraveret firkant i stedet for et
> flueben i kassen til skrivebeskyttelse. Desværre kan skrivebeskyttelsen
> ikke fjernes på denne måde.
>
> Er der en som kan give mig en løsning på fjernelse af skrivebeskyttelse?
>
> På forhånd tak
> Andreas Popp
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Andreas_popp

Dato : 04-05-02 15:25

Nej, men jeg installerede XP en del gange igen, og til sidst virkede det.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 15-07-02 14:58

Hvis spørgsmålet er besvaret er du så ikke sød at lukke det ?