/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win98: Logge på netværket automatisk?
Fra : henrik59
Vist : 498 gange
50 point
Dato : 05-10-03 11:42

Kan man undgå den irriterende "log på netværket" dialogboks i win98 under opstart? Jeg har ikke angivet nogen adgangskode, og kan derfor komme videre, uanset om jeg klikker OK eller Annuller, men så hellere at hele opstarten gik automatisk videre uden at jeg behøvede at klikke. Maskinen er tilsluttet lokalnetværk, så netværkskomponenterne er installeret.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 60 point
Dato : 05-10-03 12:50
Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 05-10-03 13:53

En anden mulighed, det er at vælge automatisk logon.

TweakUI fra Microsoft, faneblad Network, indtast standard brugernavn og password.

Hvis du går på internettet med din Win98 pc, så kan det anbefales at der benyttes et login brugernavn, da det hæver dit sikkerheds niveau en smule, på din pc.

TweakUI ver 1.33 for NT, Win98, WinME kan downloades her:
http://www.microsoft.com/ntworkstation/downloads/PowerToys/Networking/NTTweakUI.asp

TweakUI ver 2.10 for WinXP kan downloades her:
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

mvh. Per

Kommentar
Fra : balli23

Dato : 05-10-03 14:00

Nu er det længe siden jeg har kørt 98, men jeg prøver efter hukommelsen. Højreklik på Andre Computere og tryk egenskaber, så er der en scroll-menu eller noget hvor der står Windows Logon, du skal vælge en af dem, det kan også godt være der står noget andet, men så skal du bare vælge den anden.

Måske en smule indviklet forklaret, men det er inde i egenskaber for Andre Computere/Netværksteder du skal indstille det

/balli23

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-10-03 14:01
Godkendelse af svar
Fra : henrik59

Dato : 05-10-03 15:34

Tak for svaret Manse9933.

Du var hurtigst.
Utroligt, at der ikke er en simplere måde at gøre det på, end de MANGE trin, som Windows beskriver! Men det lykkedes til sidst. Jeg slap også for at pille ved registreringsdatabasen.
Da jeg ikke havde adgangskoder jeg først skulle fjerne, kunne jeg nøjes med ændre primær logon til Windows logon og genstarte. Når der så fremkommer en windows logon-boks skal der klikkes OK uden at angive en kode. Derefter skal .pwl filernes "efternavn" ændres til .old som angivet af windows, og efter genstart er der ikke længere nogen logon-boks!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-10-03 15:46

ja,man skulle tro at de kunne gøre det enklere,men så ville det nok være for let at ændre sikkerheds indstillingerne(fra tredipart side) på folks pc'er.
Selv tak
Manse9933