/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP
Fra : tadeo
Vist : 604 gange
200 point
Dato : 03-10-03 17:16

Det er faktisk to spørgsmål vedr. XP, der er en OEM version.
Jeg har oplevet indenfor den sidste md., at få blå skærm med flg. meddelelse, der mangler fysisk hukommelse, der kan skyldes nylig installeret hardware eller anden software, derefter lukkes min PC.
Jeg har gået systemet grundigt efter, der meldes ingen konflikter. Hvad kan årsagen være?

Næste spørgsmål, jeg kan ikke genetablere systemet til tidligere datoer, kun dags dato hvis jeg prøver.
Jeg har følgende programmer på min PC., Norton Antivirus, Norton Utilities, Zone Alarm, Ad-Guard, No Pops, Reg Cleaner.

Jeg håber der er nogle på kandu.dk, der kan hjælpe.

Mvh.

Tadeo

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 210 point
Dato : 03-10-03 17:47

Spørgsmål 1: Fysisk hukommelse menes at du mangler RAM! Hvor meget ram har du installeret?

Spørgsmål 2: Du kan allokere en vis mængde af din harddisk til at genetable dit windows! Hvis du går ind under kontrolpanel >> System >> Systemgendannelse kan du sætte en vis del af din harddisk "til side" til systemgendannelse. Win XP kræver temmeligt meget hvis du vil gendanne dit system til lad os sige en uge bagud! Så sæt den til mindst 10 % !

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 03-10-03 18:32

Det er også muligt at udvide den virtuelle hukommelse.

Virtuel hukommelse er også en del af harddisken som sættes til at være buffer for RAM.

Det er muligt at sætte en nedre og en øvre grænse for den virtuelle ram. Jeg sætter altid begge tal til den øvre grænse, da den dynamiske udvidelse fra nedre til øvre grænse ikke virker særligt godt.
Den øvre grænse bør være dobbelt så meget som den installerede RAM mængde.

Joblisten (Taskmanager) bør kunne vise dig hvor meget RAM der er i sving på din pc, og hvordan RAM der er fordelt til forskellige opgaver.
De tal som du skal hæfte dig ved, det er: Fysisk RAM. Maksimal RAM = fysisk + virtuel RAM.
Mit system er engelsk, så der står, Total, Limit, Peak. Peak tallet må aldrig komme op til Limit

Det kan også være fordi der er et memory leak i en af dine hardware drivere.

mvh. Per

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 04-10-03 17:00

Tak for svaret tedd.

Jeg har 384 SDRAM, men det er nok ikke manglende Ram, jeg vil alligevel sætte en stang Ram yderligere i maskinen.
Hvad angår Systemgendannelse, har du ret, ved nærmere eftertanke, har jeg tidligere konstateret mindre ledig plads på hardisken
ved evt. Systemgendannelse.

Mvh.

Tadeo