/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
VIRUS!!!!!!
Fra : roots
Vist : 646 gange
300 point
Dato : 30-09-03 20:23

Hvad gør man hvis man har fået denne virus:

Fra BT.http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=218570/
En ny virus er begyndt at sprede sig hurtigt på internettet, siger sikkerhedsfirmaer.

Den nye virus hedder enten W32.Swen eller W32.Gibe og trænger angiveligt igennem et to år gammelt hul i Microsofts Windows styresystem.
Den kommer på et tidspunkt, hvor Microsoft opfordrer millioner af brugere verden over til at downloade Microsofts opdateringspakker for at lukke sikkerhedshuller.

Microsoft sender ikke sikkerhedspakker via email, men den nye virus forsøger at udgive sig vor at være sådan en opdateringspakke, der ankommer som mail. Den kommer som en EXE attachment og bærer overskrifter som "Microsoft Internet Update Pack", "Microsoft Critical Patch" eller "Newest Security Update".

W32.Swen og W32.Gibe går til angreb på computerens anti-virus program samt firewall-programmer.

/ritzau/dpa

Lagt på www.bt.dk den 19. september 2003 kl. 20:51

????????
PLEASE HJÆLP MIG!!

Accepteret svar
Fra : mrhan

Modtaget 310 point
Dato : 30-09-03 20:31

Hejsa

Som der står i artiklen sender microsoft ALDRIG updates ud via email.....så lad være med at lukke filer op der påstår de er derfra......
Når det nu er slået fast, og uheldet alligevel er sket, så kan man måske prøve med en online scanning af sine diske......Jeg vil tro det kan virke da det jo er en online scanning, og at virussen jo så har svært ved at angribe antivirus filer.....
Prøv f.eks denne :
http://housecall.trendmicro.com/
Den har hjulpet mig før.....
Ellers er der en del andre muligheder for online scanning... :
http://www.google.dk/search?q=online+virusscan&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&meta=

Håber det hjælper

Hilsen
mrhan

Kommentar
Fra : alice_trauelsen

Dato : 30-09-03 21:22

Hej
Jeg er ved at få min computer op at køre igen efter at have haft en orm der hedder Swen resten kan jeg ikke huske, men det er giftig meget giftig. Den sletter din harddisk, ikke bare dine programmer men også de filer du selv har lavet. Jeg mistede det meste af mit d-drev og måtte formatere c-drevet for at kunne komme i gang igen, så husk at passe på og tag endelig back up, det har jeg måtte sande.
Mange hilsner
Alice
Pas på Jer selv og hinanden
www.alice-trauelsen.dk

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 30-09-03 21:26

hejsa
Prøv at gå ind på
www.spywarefri.dk
og scan med panda
hjælper det ikke så stil dit spørgsmål i deres forum under virus, så er jeg sikker på de nok skal hjælpe dig af med det skidt
m v h

Godkendelse af svar
Fra : roots

Dato : 30-09-03 21:28

Det var lige det jeg havde brug, perfekt... tak for svaret mrhan

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 30-09-03 21:29

no problem

Kommentar
Fra : roots

Dato : 30-09-03 21:37

jeg brugte http://housecall.trendmicro.com til at scanne min comp. den fandt ormen W32.swen og slettede den så nu virker min comp. perfekt igen...!