/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
skifte drev navn
Fra : thomasfrank
Vist : 910 gange
50 point
Dato : 29-09-03 10:28

Er der mulighed for at ændre drev D: til et andet bogstav.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 29-09-03 10:37
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-09-03 10:38

Hvilket styresystem bruger du?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-09-03 10:40

Ja,vis det ikke er dit systemdrev,computeradministration>disk håndtering>d:drev>højreklik i selve vinduet eller i venstre side>skift drev bugstav og sti...>
rediger,men vis du skal skifte drev bugstavet til et der allerrede er i brug
så skal du først skifte drev bugstav på de andre drev og så skifte dem igen
bag efter,når du har gjort det så tryk på skub ud så de bliver aktiveret og
du kan se at de virker,
Manse9933

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-09-03 10:41

Ikke umiddelbart. Har du to drev kan du bytte dem om rent fysisk. Master1 = c: slave1= d: master2 = e: slave2=f: osv.

Har du to drev sat op som master vil det være; master1 = c: og master2 = d:

CD-ROM/-BRÆNDER kan du i DOS navngive som du lyster, men Windows er ligeglad og benævner dem som ovenfor. Dette gælder for Windows 95/98. I XP må jeg blive dig svar skyldig!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 29-09-03 10:42

Der er gået noget galt i mit indlæg-kopier hele adressen ind i adressefeltet

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-09-03 10:45

bogstav

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-09-03 10:51

det er xp jeg skriver om,du kan skifte drev bogstav på alle drev på nær dit
system drev,i disk håndtering.
Manse9933

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-09-03 19:48

I win '98 >h-klik denne comp.>egenskaber>enhedshåndtering>find dit cd-rom>
h-klik> egenskaber> på en af de tre faner kan du vælge nyt drevbogstav.
I win 2000/Xp kan du skifte drevbogstav for CD-rom sådan:
I diskhåndtering>H-klik på den firkantede CD-rom>skift drevbogstav og sti
Start>hjælp>skriv diskhåndtering>her står lidt om diskhåndtering og en henvisning
"""her kan du også nedlægge din computer - så pas på"""
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 10:42

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>