/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Manuelt depromomering af domincontroller
Fra : xircom
Vist : 439 gange
200 point
Dato : 25-09-03 14:15

Hej alle,

Jeg har en secondary domaincontroller der er gået i stykker og med en backup der ikke virker 100%
Så mit spørgsmål går på hvordan man melder en secondary domaincontroller ud af domænet manuelt eller findes der andre løsninger til at komme af med den secondary domaincontroller ???

Hilsen Xircom

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 25-09-03 18:08

hmm - hvad er styresystemet - altså version? Bruger du Active Directory?

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 25-09-03 20:42

Du hiver den "falske" computer af nettet, og reinstallerer Windows.

Server type, især omkring domæne controllere, sker under installation og der tildeles et PID og et SID nummer, som gennemstrømmer hele din registreringsdatabase på en Domæne Server, både Primær og Sekundær (Backup Domæne controller) så der er kun mulighed for at resette ved at re-installere.

Eller har du to domæner, med trust mellem? Og WINS som ser ud til at få gamle informationer til at overleve?

mvh. Per

Kommentar
Fra : xircom

Dato : 26-09-03 09:53

Hej Per,

Bliver der ikke en navne konflikt, når jeg promomerer den reinstalleret server.
Har jeg forstået det rigtigt, at det jeg gør er, at reinstallerer min backup domæne controller med samme navn. Køre dcpromo for at promomerer den i domænet.

MVH

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 26-09-03 12:35

Hej xircom,

PID nummeret hører til domænenavnet. SID nummeret hører til backup serveren.
De NetBIOS navne som vi ser, er koblet til SID numrene, og selv om der sker navne ændring på en pc så beholder den sit SID nummer.

Du har ret, at når du reinstallerer så vil backup serveren få et nyt SID nummer, og det vil være i konflik med det SID nummer der er gemt i domæne databasen.
Når du har taget din Backupserver af nettet, så skal du gå ind i listen over de pc som har rettigheder på dit domæne, og slette navnet på din backup server. Fordi så er din domæne database klar til at optage den nye reinstallerede backupserver på det samme navn.

Har jeg forstået det sådan at din Primære Domæne Controller er OK, og har en korrekt Domæne database, med ok brugere og pc'ere?

Ja, dcpromo tilknytter din nye server til domænet.

mvh. Per

Kommentar
Fra : xircom

Dato : 26-09-03 13:37

Hej Per,
Ja min primære domæne comtroller er i orden. Har jeg forstået det rigtig, at det er navnet på min backup server der skal fjernes i AD på min primær server ?? Undskyld, men jeg skal lige være sikker på at jeg har fattet dette..

MVH

Xircom

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 26-09-03 14:18

Yep, det er navnet på din Domæne Backup server der skal fjernes.

mvh. Per

Kommentar
Fra : xircom

Dato : 26-09-03 14:26

Hej Per,

Hvis jeg prøver at slette Domæne Backup fra "Sites & Services" får jeg fejlmeldingen " DSA object kan ikke slettes" ?
Dog er den slettet fra "Users & Computers" ?

Mvh

Xircom

Accepteret svar
Fra : Per.Frederiksen

Modtaget 200 point
Dato : 26-09-03 16:01

"Sites & Services" omhandler nok selve konceptet om at der findes en backup domæne server, og det koncept bør naturligvis ikke kunne slettes.

Men i det mindste så er selve computer navnet væk, og det er hvad der er vigtigt i denne sammenhæng.

mvh.Per

Godkendelse af svar
Fra : xircom

Dato : 09-10-03 09:31

Tak for svaret Per.Frederiksen.

Det løste vores problem. Tak for hurtig besvarelse.

Mvh

Xircom

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 09-10-03 13:31

Selv mange tak. Du er velkommen en anden gang

mvh. Per