/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows media player 9
Fra : Maggie
Vist : 497 gange
50 point
Dato : 24-09-03 11:18

Hej alle

Jeg har downloadet en avi-fil fra nettet og kan ikke afspille den. Jeg har desuden installeret en divx-codec (Divx pro codec 5.1).

Når jeg prøver at spille klippet, prøver den at downloade en codec, og der kommer fejl. Derefter skriver den:
Klassen er ikke registreret. Hvis jeg går ind på microsofts hjemmeside, siger den er der er en fejl "Error# 80040154", men der er ikke yderligere forklaringer til den.

Jeg kan godt afspille andre filer

Mvh

Maggie

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 24-09-03 11:30

På AVIcodec skulle du kunne få oplyst, hvilket codec du mangler (og om det er i dit system)

<http://avicodec.duby.info/>.

Mvh Erling

Kommentar
Fra : kenneth24

Dato : 24-09-03 15:13

Der er flere codecs til at afspille avi-filer. Der kan være brugt et utal af forskellige programmer til at lave det klip. Mit råd er at du får fat i en hel pakke codecs.

Nu ved jeg jo ikke om du bruger kazaa eller andre fildelingstjenester, men prøv at finde noget der hedder Nimo codec pack, den har dem alle.

Under installation så skal du vælge complete, og efter endt installation så booter du lige maskinen, og så skulle det gerne køre...

God fornøjelse

Kenneth

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-09-03 16:08

De computere af ældre årgang jeg har installeret Windows media player 9 på ville helst have DivX 3.11 alpha.
Den henter du her : http://www.divx-digest.com/software/divxcodec.html
DivX 5.1 skal du fjerne og boot'e op igen, før du installerer DivX 3.11 alpha. Efter du har pakket DivX 3.11 alpha ud, skal du køre Register_DivX.exe og huske at boot'e igen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Maggie

Dato : 27-09-03 16:05

Jeg har installeret en codec, som klarede problemet:

Xvid

Men tak for jeres kommentarer

Maggie

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-09-03 10:03

Jamen Maggie, kan du så ikke være sød at lukke spørgsmålet ved at vælge : Acceptér som svar? ----------------------^ f.eks hos erling_l ?(Han var jo først!) så får du heller ikke mails herfra fremover. Tak.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Maggie

Dato : 29-09-03 10:14

Jo - det ville jeg også, men da jeg ikke synes jeg havde fået svar, var det meningen bare at lukke spørgsmålet.
Men hvordan gør man det??

Kan du svare på det, kan du jo på pointene

Maggie

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 29-09-03 10:27

Du behøver ikke give mig point, men du lukker ved at klikke på : Accepter svaret her ----------------------------------^

Der er ikke andre måder! Hvis der ingen kommentarer er kommet til et spørgsmål overhovedet kan du vælge at sletter det igen og dermed lukke, men når der først er givet en kommentar er det altså ikke muligt.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Maggie

Dato : 30-09-03 08:32

Tak for svaret molokyle.