/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
NT4 melder bootpath error
Fra : kenneth24
Vist : 436 gange
220 point
Dato : 22-09-03 14:07

Hejsa med jer...

Håber der er nogle hardcore NT4 freaks derude !! Jeg har forsøgt at installere en Service Pack 6 på en engelsk NT4 workstation. Selve installationen forløb uden problemer, men da jeg genstartede pc´en så meldte den fejl på filer i \\winnt\system32 biblioteket.

De filer den meldte fejl på, fik jeg lagt ind via en diskette, men lige pludselig efter jeg havde lagt ntoskrnl.exe ind, så bluescreener maskinen. Inden i kommer med et bud på at jeg skal boote på nogle dos disketter, så kører der NTFS på systemdisken ...

Så bootede jeg op og forsøgte ved hjælp af den repairfunktion der er i installationsfasen at få liv i systemet.

Men nu melder den så bare bootpath error. Jeg kan ikke via repair consollen få adgang til c:\boot.ini ???

Er der nogen som har et godt bud, udover at jeg selvfølgelig kan installere hele operativsystemet forfra ?

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 22-09-03 14:46

Det lyder som om ntoskrnl.exe er fra en gammel version, og derfor ikke kommer til at passe til NT4 SP6.

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 22-09-03 14:49

HVis du laver en opdateret NT4 CD, så er det muligt at du kan få repair til at løse problemet for dig.

Med en opdateret NT4 CD, så mener jeg en NT4 CD hvor SP6 er indarbejdet.
Lad mig lige se om jeg ikke kan finde en forklaring på hvordan det gøres.

mvh. Per

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 22-09-03 14:52

Prøv at se på:http://www.3iii.dk/computer/W2Kboot.htm
især under Creating the Win 2000 CD files.

Jeg ved godt at du har NT4, men fremgangsmåden er den samme. Dog så skal vil lige finde NT4.BIN filen. Den skal være anderledes end W2K.BIN filen

mvh. Per

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 22-09-03 14:56

Hos www.sysinternals.com findes der en freeware DOS driver, som kan give læse adgang til hele din NTFS disk.
Freeware Driveren giver også skrive adgang til udvalgte systemfiler på et NTFS drev.

Købe udgaven af Driveren giver fuld skrive adgang til NTFS partitionen, men den er ret dyr, sidst jeg kontrollerede så kostede den ca. $250.

mvh. Per

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 22-09-03 15:20

Her er den rette boot fil for en NT4 cd. http://home.online.no/~msols/NT4boot.bin

mvh. Per

Kommentar
Fra : kenneth24

Dato : 22-09-03 15:21

Jeg har kigget efter en .bin fil til NT4, men har ikke kunnet finde den.

Har du et forslag Per ?

Kommentar
Fra : kenneth24

Dato : 23-09-03 08:35

Nu har jeg prøvet at lave den boot-cd med sp6, men den fremgangsmåde der er beskrevet til win2k fungerer åbenbart ikke med service pack 6..

Så nu ominstallerer jeg bare operativsystemet. Tak for hjælpen !

Kenneth

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-09-03 09:59

Måske kan dette program hjælpe dig>
http://www.kandu.dk/dk/tip/4223

Manse9933

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 23-09-03 23:04

Hej Kenneth,

beklager at idéerne ikke var nok.
Håber at du har bedre held med den nye installation.

mvh. Per