/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Css problem
Fra : Raven_
Vist : 622 gange
100 point
Dato : 30-01-02 17:56

Jeg er desværre løbet ind i et problem. Jeg skal lave et design til en hjemmeside, hvor størstedelen af informationerne hendtes fra en database(Mysql).

På en af siderne skal der være en række overskrifter, hvor cellerne nedenfor er i en anden farve. Når musen kører henover cellen skifter cellen baggrundsfarve.

Jeg løste problemet således:

<table class=tableconfig>
<tr>
<td class=overskrift></td>
<td class=hover></td>
</tr>
</table>

Det virker fint, men skaber nogle problemer når nu informationerne hendtes fra en database(Mysql) via PHP. Hvordan kan man løse dette problem?

Jeg har prøvet med a.link og a.hover osv, men de gælder jo for hele siden. Er der ikke en måde?

Jeg håber der er nogen, der kan hjælpe

Mvh
Raven_

Kommentar
Fra : donslund

Dato : 07-02-02 10:42

Jeg forstår ikke hvorfor det giver problemer. Kan vi ikke få lidt mere kode? Måske ikke at jeg kan hjælpe, men i hvert fald kan jeg lære.

/jeppe d

Kommentar
Fra : Raven_

Dato : 07-02-02 12:32

Jeg ved ikke hvad der var galt men jeg har fået det til at virke.
Et lidt underligt problem, hvis jeg selv skal sige det. Jeg trykkede på frefresh knappen uden, at have lavet nogle ændringer og så virkede det.
Jeg ved ikke hvad der var galt.

/Raven_

Kommentar
Fra : donslund

Dato : 07-02-02 13:01

Jamen tillykke med det.
Det er rart at det virker, men man lærer jo ikke noget når man ikke ved hvorfor. Kender godt problemet

God arbejdslyst.
/jeppe d

Accepteret svar
Fra : urban

Modtaget 100 point
Dato : 23-02-02 23:27

Raven_ skriver: Jeg har prøvet med a.link og a.hover osv, men de gælder jo for hele siden. Er der ikke en måde?

Jo, det er der! For du kan begrænse en hover til kun at virke på een klasse, f.eks. klassen overskrift:

a.overskrift:hover {
   color : #ff0000;
   text-decoration: none;
}

Nu vil alle a-tags opføre sig normalt, men a tags med klassen overskrift vil følge ovenstående stilangivelse. Så du KAN have lige så mange forskellige hover/link/visited/active link styles på den samme side, som du har lyst til.

/Urban

Godkendelse af svar
Fra : Raven_

Dato : 24-02-02 17:36

Tak for svaret urban.