/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
PC - Tænder af sig selv....
Fra : epoxy_88
Vist : 718 gange
50 point
Dato : 22-09-03 08:43

Jeg har MS XP Pro og min computer tænder helt af sig selv...

Den er fuldstændig slukket når det sker... (der er strøm på)

Vi har også andre PC'er i husstanden der nogle gange gør det samme...

De kører f.eks. med MS ME...

Håber I kan hjælpe mig...

/Jesper

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 22-09-03 08:46

Hej epoxy_88

Du skal deaktivere "wake-on lan" i din bios, hvis du ikke allerede har gjort det.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 22-09-03 09:22

Inde i din BIOS findes der en indstilling til at tænde computeren automatisk.
Bruges meget på arbejdspladser, så din computer er tændt og klar kl. 07.00 f.eks.

Dette er løsningen hvis dine computere starter på det samme tidspunkt hver dag, hvis de tænder randomized følg srhansen's råd

Kommentar
Fra : epoxy_88

Dato : 22-09-03 14:47

Hvordan er det lige man kommer ind og ændre det????

/Jesper

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 22-09-03 15:52

Under opstart af computeren skal du trykke på knappen "del", altså delete. Nu skulle du gerne havne i BIOS. Det er svært at råde dig herfra fordi alle næsten alle BIOS er forskellige, men led efter "wake on lan"

mvh srhansen