/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Oversættelse??? Hvor henne???
Fra : epoxy_88
Vist : 496 gange
50 point
Dato : 22-09-03 08:37

Hej....

Jeg leder efter en god gratis oversættelses maskine på nettet...

Jeg kender Babel Fish på Altavista... Den er ret dårlig...

/Jesper

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 22-09-03 09:35
Accepteret svar
Fra : h_blunck

Modtaget 60 point
Dato : 22-09-03 09:47

Maskinoversættelser vil ALTID - pr. definition - være for dårlige.

Dels fordi de ikke tager hensyn til alternativ syntaks (bruges forskelligt af englændere og amerikanere f.eks.), slang fortolkes heller ikke altid optimalt ---> og vigtigst af alt: HVIS man en dag skulle lave en ordentlig oversætter skulle den for at tolke bare 1000 ord rigtigt have 10-15 gange så mange sætninger som for hvert ord.... Da engelske ordbøger ofte har ca. 40.000 opslag siger det sig selv at det vil være MEGET pladskrævende at lave en ordentlig oversætter...

Eftersom mange online-oversættere er reklamefinansierede og bruges af ikke-kritiske brugere, er der IKKE samlet tilstrækkelige ressourcer til at dække dette område ordentligt.

Men jeg har kæmpet en brav kamp for at forklare dette. Du kan også prøve http://www.translate.ru der kan oversætte mellem mange sprog -- men vær opmærksom på ovenstående, for egentlig kan INGEN tekst behandles ordentligt af et oversætterprogram...

Kommentar
Fra : wisteihn

Dato : 22-09-03 10:38

http://translation.langenberg.com/

h_blunck har ret i det han skriver.
Held og lykke.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-09-03 11:33
Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 22-09-03 11:58

Instemmer fuldt ud med h_blunk. Hvis du skall bruge oversættelsen "proffesionelt" brug IKKE ovesættelse program brug en ovesættere for i annet fald kan du miste kunder fordi et enkelt oversatt ord kan trampe dine kunder fedt på tårne elle ge en helt anden mening en som var avsett

Godkendelse af svar
Fra : epoxy_88

Dato : 22-09-03 14:53

Tak for svaret h_blunck.

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 26-09-03 18:36

Prøv også www.ordbogen.com...

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 26-09-03 18:44

Undskyld tryk-fejlen, den hedder www.ordbogen.com...