/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Mathilde Monsson
Fra : Prinsenafhirshberg
Vist : 557 gange
100 point
Dato : 19-09-03 16:12

Min tipoldemor, Mathilde Monsson, blev født den 13. december 1871 på fødselsstift i København.
Hendes forældre, snedkersvend Anders Monsson og Mätta Andersdatter.
Mathilde blev gift i Klemensker på Bornholm med arbejdsmand Henrik Kristian Hansen og de fik 7 børn.
Mathilde døde 5. maj 1930 på amtssygehuset i Rønne.

Jeg mangler flere om oplysninger om Mathildes forældre og bedsteforældre.

Er der nogen der kan hjælpe mig?

Med venlig hilsen

Prinsenafhirshberg

Kommentar
Fra : briani

Dato : 19-09-03 16:20

Hejsa Prinsenafhirshberg
Nu kender jeg ikke meget til slægtsforskning
men en søgning på Google
kommer der en masse links frem
http://www.google.com/search?q=Mathilde+Monsson%2C&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=

Håber der er noget du kan bruge
Mvh Brian

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-09-03 16:39

Der er 2 x Anders MANSSON gift med Matta ANDERSDR fra Sverige
og 1 x Anders MANSSON gift med ANNA SOFIA PETERSDR
Det er nok ikke de rigtige men et forsøg.

Senta

Individual Record FamilySearch™ Vital Records Index
Sweden

Anders MANSSON
Sex: <M>

Event(s):
Birth: 1840

Marriage:
Spouse: Matta ANDERSDR
Marriage: 02 May 1868 Place: Horup, Kristianstad, Sweden

Source Information:
Batch Number: M431382
Source Dates: 1852 - 1883
Film or Fiche Number: 141654
Collection Details: Horup; Svenska Kyrkan

Return to search results Prepare selected records for download

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0

IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Sweden
Search Results | Download | Pedigree

ANDERS MANSSON
Male Family
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

Marriages:
Spouse: MATTA ANDERSDR Family
Marriage: 02 MAY 1868 Horup, Kristianstad, Sweden

Messages:
Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date.

Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

M431382 1852 - 1883 0141654 Film NONE

Sheet:

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0

IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

ANNA SOFIA PETERSDR
Female Family

Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

Marriages:
Spouse: ANDERS MANSSON Family
Marriage: 13 OCT 1872 Frederiksberg, Kobenhavn, Denmark

Husband Age at Marriage: 27
Wife Age at Marriage: 28

Messages:
Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date.