/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Fra kassettebånd til harddisk
Fra : Kristian69
Vist : 549 gange
100 point
Dato : 19-09-03 12:16

Hej - jeg var så heldig at optage live-koncerten med Iron Maiden fra Sverige's P3 webradio i går. Denne koncert vil jeg nu ha' ned på harddisken og brænde ned på en cd. Men hvordan gør jeg - Lydoptager i Windows XP kan jo kun optage 60 sek. ??????
Og hvor meget fylder 2 timers musik igrunden ca. ??

Kristian
www.trauma-magazine.com - vind DVD-film i månedens konkurrence !!

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 110 point
Dato : 19-09-03 12:25

Hej Kristian69

Jeg har selv næsten stillet det samme spørgsmålet herinde
http://www.kandu.dk/dk/spg/8753

og hjulpet catbody med det samme spørgsmål her
http://www.kandu.dk/dk/spg/8727

Jeg kopierer lige svaret,så det ikke koster point,for at komme ind og læse det.

Hej catbody
Så fik jeg mit til at virke
Her er hvordan du får det til at virke
Du skal bruge en audiokabel
http://www.sandberg.it/sandberg/kabler/50098.HTM
den der er vist på linket er den samme som min bortset fra at den der er gøn er sort på min.
Du tager den røde og hvide stik og putter dem i bag på-lad os sige det er kassettebånd du vil bruge til at få over på cd-så kommer du dem i der hvor der på din kasette står line out-er det til grammofonen sætter du den røde og hvide bagpå den hvor der står line out-den anden stik skal i din computers lydkort-under line.
Så skal du hvis du vil gøre som jeg downloade audiograpper- http://www.audiograbber.com-us.net/
Når du har dovnloadet den og åbnet den-skal du i programmet gå op under filer og vælge den der hedder line in sampling-så starte du bare henholdsvis din kassette eller grammofon og så klikke du bare der hvor der står record-og bagefter skal du bare gemme filen.
Indstillinger for dine lydegenskaber skal være følgende(som jeg beskriver er den måde som min står)
Højreklik på dit lydikon
Vælg-åbn indstillinger for lydstyrke
Vælg fanen indstillinger
Klik på egenskaber
Vælg indspilling-klik på ok
Den eneste jeg har flueben i her er den der hedder line in
Håber du også må få det til at virke ligesom jeg
Ellers så giv lige en tilbagemelding
MVH og en rigtig glædelig jul og lykkebringende nytår til dig og dine kære
MVH Brian

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-09-03 12:25

Eksempelvis sound forge kan bruges til at optage og klippe numrene sammen.

Godkendelse af svar
Fra : Kristian69

Dato : 26-09-03 09:08

Tak for svaret briani.