/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
indmad til lfö toiletter
Fra : bv32
Vist : 3033 gange
50 point
Dato : 28-01-02 13:55

Er der nogen der ved, om man kan købe indmad til lfö toiletter og hvor? Der løber konstant vand i toiletkummen fra vandbeholderen fordi gummiringen lækker.

Accepteret svar
Fra : scooter

Modtaget 50 point
Dato : 28-01-02 15:06

Ja det kan du købe i et hvert byggemarked og den er ganske let at skifte.

MVH SCOOOOOTER.

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 28-01-02 18:55

Ja,-Byggemarkeder har som regel meget på lager. Du kunne jo også henvende dig hos din Lokale VVS mand og forhøre dig om sagen.

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : krummefar

Dato : 01-05-02 20:21

Hvis du ikke kender hvilken model dit toilet er skal du have den gamle pakning med, da der findes tre modeler

Kommentar
Fra : bv32

Dato : 01-05-02 20:27

Jeg fandt det jeg skulle bruge hos Bauhaus. Der var 2 modeller.

Kommentar
Fra : krikken

Dato : 07-05-02 10:03

Til Scooter

Du skriver det let, at skifte. Når man kigger ned i cisternen ser det dog ikke liiiige så let ud. Kan du kort beskrive processen.

Mvh
Krikken

PS mit toilet har det med, at flamingostykkerne bliver "nede", med deraf flg. vandløb. hvordan gør ejg der.

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 22-05-03 22:02

Jeg har samme problem med ifö - og har haft besøg af vvs-mand 2 gange uden at problemet er blevet løst, men jeg har fået 2 regninger, men nu har jeg brokket mig voldsomt over den sidste regning - for hvorfor betale for noget som ikke virker.

Nå men måske kan jeg selv fikse det, hvis der er en der har en god vejledning ?

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 29-07-03 12:06

Har selv haft problemer med at mit helt nye indbygningstoilet løb.
Jeg har fået det renset 2 gange på blot 8 mdr. uden regning af VVS manden som installerede det.

Problemet er ganske enkelt at den ventil som åbner og lukker for vandet til cisternen, ganske enkelt er for snæver så der sætter sig små rust stykker i den, så den ikke lukker helt tæt.
Så løsningen er ganske enkelt at jeg kiggede VVS manden over skulderen...... og lærer hvordan man lige skiller den ad. Det tager 1 min hver 3 mdr. eller når det løber at skille cisternen ad og banke 1 eller 2 små bitte ruststykker ud af ventilen.
Jeg håber at problemet løser sig selv over tid, at der ikke bliver ved med at komme rust/metal stykker rundt i mine rør, da det sandsynligvis skyldes at vi har rodet med alle rørerne i huset.

Kommentar
Fra : olenymann

Dato : 16-03-04 13:38

Ifö, Sverrige har en hjemmeside med reservedelslister, tegninger m.v. på adr:
http://www.ifo.se/templates/IfoFind____1947.asp