/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
grunden til 1. verdenskrig??
Fra : Babe2009
Vist : 388 gange
150 point
Dato : 17-09-03 12:17

hejsa alle sammen...

jeg sidder med en opgave, og skal finde ud af grundene til at 1 verdenskrig begyndte..
jeg skal egentlig ikke bruge noget om selve krigen, men grundene til dens begynden..
nogen her der ka hjælpe mig?

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 17-09-03 12:21

hej Babe
kandu sletter alle indlæg i emnet "kandu" der ikke har noget med emnet "kandu" at gøre! Du skal med andre ord stille dit spørgsmål i den rigtige gruppe... det er nok, i dette tilfælde, "andre interesser".

mvh Christina

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 17-09-03 12:23
Kommentar
Fra : ofa

Dato : 17-09-03 16:36

1 st v krig startede p.g.a mordet på Ærkehertug Frands Ferdinand i Sarajevo d 28 Juni 1914 .
Mordet blev udført af en student,Gavrilo Princip med to skud,i øvrigt hører dit spørgsmål ikke hjemme i denne streng.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 17-09-03 16:54

Naahhhh Ole

Et eller andet sted kan du jo sige, at du har ret. I alt fald var det dråben, der fik bægeret til at flyde over. Men det starter vel næppe der ? Hvis ikke der havde været hele den forudgående opbygning af et stortyskland, ville der vel næppe have blevet en krig.

Man kan vel heller ikke helt sige, at Hitlers fingererede angreb fra Polen var årsagen til anden verdenskrig - der ligger trods alt også en større optrapning bagved ?

Mvh Erling

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-09-03 17:45

Hej babe

Du kan også læse lidt her http://www.leksikon.org/art.php?n=952

mvh ans

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 17-09-03 19:52

hmm vi havde også en del i skolen om gavrilo princip, (gymnasie) og jeg mener også at det var den grund vi fik..

Solgaard