/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Månedens lodtrækning 5
Fra : briani
Vist : 343 gange
1 point
Dato : 15-09-03 09:47

Jamen så prøver vi da lige igen

Kandu skriver i sit tip

http://www.kandu.dk/dk/tip/5096

” kandu.dk sidder og læser alle de indlæg som kommer i kandu.dk gruppen”
Hvorfor kommer de så ikke med et svar til denne.

Jeg siger
At det er næsten altid den Kandubruger der har optjent flest Superpoint når måneden er omme
Der vinder præmien,men har vedkommende vundet før,ja så går præmien til nummer to på listen.
Sådan har det været meget meget længe herinde.
ALTSÅ vil jeg personlig mene at Kandu og alle os bruger ved på forhånd hvem der vinder.

Men Kandu siger
I en E-mail til mig
”Med hensyn til lodtrækningen, hvordan kan du så sige, at vi ved hvem der
vinder? Vi aner da ikke hvem der vinder, men det er rigtig at de fleste
gange har været den som har flest chancer som vinder, men der har da også
været måneder hvor det er en længere nede i rækken som har vundet.”

Den der med at der også har været måneder hvor det er en længere nede i rækken som har vundet
JA i år 2001-eller i begyndelsen af 2002 kan jeg huske,at der var en bruger der vandt med meget få point
Men det har da også været den eneste gang,så vidt jeg husker.
Men husker jeg forkert i min lange tid herinde
Er der så ikke lige en bruger,der kan komme med et links.som beviser at der er en langt nede i rækken der har vundet??

Har lidt svær ved at se
Hvorfor man kalder det en lodtrækning.

FØLG MED HER

http://www.kandu.dk/dk/spg/21693

og kom med din kommentar.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 15-09-03 10:36

Ja ja kandu
Med mine mange tusinde ledige point
kan jeg oprette dette spørgsmål mange gange
jeg kan også bare selv,vælge en kandubruger,som jeg syntes skal vinde månedens præmie
med alle de ledige point,som jeg har,er jeg sikker på at min udvalgte,vil havne på toppen af top 10
og dermed vinde.

Mvh
fra ham den stædige Jyde
som vil blive ved med at oprette dette spørgsmål
indtil der kommer et svar fra jer
Her eller pr e-mail
Brian

Kommentar
Fra : wal

Dato : 15-09-03 10:37

Hvorfor ikke smide alle KANDU`S BRUGER I EN DATABASE, TRYK PÅ KNAPPEN DEN BRUGER DER KOMMER OP PÅ SKÆRMEN. HAR VUNDET MÅNEDEN`S PRÆMIE. OG SÅ FJERN ALT DET ANDET GAS.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-09-03 14:17

Hej Brian

Hvad er i grunden problemet set med dine øjne?

For mig er problemet, at Kandu ikke melder klart ud om.
hvordan de finder månedens vinder.

Men for dig er problemet tilsyneladende, at de ikke
finder vinderen på den måde, du ønsker.

Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl.

De bedste hilsner
Rellom

PS! Et entydigt krav om rene linjer kan Kandu næppe sidde
overhørigt - men hvis det bliver blandet op med forskellige
krav om, hvordan vinderen rettelig bør findes, kan de let
afvise det hele som personlig fornærmethed over ikke at
få sin vilje.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 15-09-03 14:57

Hejsa Rellom

Nu ved jeg ikke om man kan kalde det for et proplem
Det der P….. mig af er
Kandu har selv lavet denne fremgangsmåde,for at finde frem til månedens præmie

Jeg kopierer lige fra min nuværende status

” Briani, du har 630 chancer for at vinde præmien.

Der vil hver måned blive afholdt en lodtrækning blandt alle kandu.dk's superbrugere, om at vinde månedens præmie. Du kan følge med i lodtrækning på selve dagen, læs mere om dette her

Chancen for at vinde denne lodtrækning, er helt op til brugeren selv. Jo flere superpoint brugeren har optjent inden for præmieperioden, jo flere chancer har personen for at vinde.

Hvis en bruger f.eks. har optjent 406 superpoint inden for præmieperioden, vil personen have 406 chancer for at vinde.

Når præmieperioden er ovre, vil kandu.dk automatisk blande posen, og trække 1 tilfældig superbruger, som derved bliver månedens vinder af præmien.”

Eller denne her

Lodtrækningen består af 5 trækninger fra en pulje bestående af månedens superpoint. Hver superbruger hos kandu.dk er således repræsenteret i puljen, med det antal superpoint vedkommende har optjent i løbet af måneden.

Chancen for at vinde er angivet i tabellen nedenfor, både som antal point den enkelte har optjent, samt som procentdel af den samlede puljestørrelse, for hver af de mulige trækninger.

Hver af de 5 trækninger vil reducerer puljen med 20%, indtil der kun er 1 lod tilbage. Den superbruger som loddet tilhører har vundet.

Første lodtrækning vil ske kl. 12.00, de følgende med 10 minutters mellemrum. Vinderen vil være fundet kl. 12.40.”

Så er det bare lidt meget mærkelig set med mine øjne
At denne tilfældige superbruger
Eller den der ejer det sidste lod i posen
Altid tilhører den der ligger nummer et på top 10

Det kan man sku da ikke,kalde for en lodtrækning
Det må du da give mig ret i IKK??

Jeg mener helt klart at kandu skriver noget være bøvl vedr:lodtrækning
De skriver et og gør noget andet.

Du skriver
” For mig er problemet, at Kandu ikke melder klart ud om.
hvordan de finder månedens vinder.”

Jamen det mangler jeg da en helt klart en melding om
Så man ved,hvordan det forgår.

Du skriver også
” Men for dig er problemet tilsyneladende, at de ikke
finder vinderen på den måde, du ønsker.”

Jeg ønsker at man finder vinderen på den måde
Som kandu skriver lodtrækningen skal forgå
Og det gør den jo ikke.

Så en klokkeklar melding og en rettelse til siden,hvor på der står fremgangsmåden
Vil jeg sætte en stor pris på.

Ja Rellom det blev næsten en hel roman
Mvh Brian

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 1 point
Dato : 15-09-03 15:33

Hej Brian

Tak for romanen.
Ja, lodtrækningen skal foregå sådan, som Kandu
skriver, at den foregår. Det er sagens kerne.
Så er vi jo enige alligevel.

De bedste hilsner
Rellom

Godkendelse af svar
Fra : briani

Dato : 19-09-03 12:48

Tak for svaret Rellom.

Mvh Brian