/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
Ændre baggrundsfarve på en listbox?
Fra : boo
Vist : 935 gange
200 point
Dato : 25-01-02 13:48

Er det muligt at ændre baggrundsfarven på en listbox <select> via javascript?

Hvis ja, hvordan?

Accepteret svar
Fra : konsulenten

Modtaget 210 point
Dato : 25-01-02 13:50

Ja det kan du sagtens prøv dette, jeg ved ikke om det virker i alle browsere, men det virker i IE :

<select id=test></select>

<input type="button" onclick="test.style.backgroundColor=#ff0000">

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-01-02 13:58

boo wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Er det muligt at ændre baggrundsfarven på en listbox <select> via
> javascript?
>
Nu er jeg ikke den store haj, men jeg fik da dette til at virke:

<head>
<style>
SELECT {
FONT-SIZE: 12px; BACKGROUND: #000000; COLOR: #FFFFFF; FONT-FAMILY:
Verdana;
}
</style>
</head>

Jesper Sørensen, Inbodan A/S

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP ???
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Godkendelse af svar
Fra : boo

Dato : 25-01-02 23:48

Tak for svaret til jer alle. Vestergade jeg er ked af, at man ikke kan fordele sine point, for jeg synes dit eksempel er rigtig godt.

Efter som konsulenten var først på tangenterne får han/hun mine point.

Boo

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 26-01-02 00:37

Hej
Det er da helt ok konsulenten er meget "rap" på fingrene har jeg lagt mærke til ,-han /hun klarer selv de mest svære opsætninger af bla. Java-script, få minutter efter spørgsmålet er stillet,-det må man da tage hatten af for. Hurtigere end mailen næsten når ud til os andre,--han/hun er skrap