/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvordan laver man en god foderautomat?
Fra : joppes
Vist : 2889 gange
20 point
Dato : 12-09-03 18:33

Hvordan laver man en god foderautomat til ænder den skal helst kan flyder, den skal ligge i en gammel kulgrav der er fyldt med vand?.

Accepteret svar
Fra : pauli

Modtaget 20 point
Dato : 13-09-03 13:04

En kraftig plasttønde tages, der udbores et rundt hul nederst på tønden. Heri indsættes et nedløbsrørsstykke med "fortykkelse" i den ene ende, denne sættes fast med skruer igennem tønde og "fortykkelse". Røret sættes så det falder let, så kan kornet løbe igennem. Rørets længde er ca 30-40cm, ved afslutningen lægges en eternitplade som kornet kan løbe ud på. Denne skal ligge halvt på land/ halvt i vand. I mit hul har jeg en sådan og yderligere en palle med flamingo og snoretræk, hvor jeg smider korn på når jeg er ved hullet. Tønden er garanti for at der altid er korn at få ved hullet. Prisbillig løsning !!

Mvh Pauli

Godkendelse af svar
Fra : joppes

Dato : 13-09-03 16:44

Tak for svaret pauli.