/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Filmene vender på hovedet....
Fra : guffeluf
Vist : 805 gange
60 point
Dato : 11-09-03 22:28

Når jeg åbner en film i min mediaplayer, vender de på hovedet. De skete efter jeg havde installeret nogle codecs, som jeg nu har slettet igen. Men filmene vender stadig på hovedet. Jeg kører Xp. Der er også nogle enkelte nye film som den ikke vil vise, men jeg ved den samme film virker på en anden computer.

Hvad skal jeg gøre ?

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 11-09-03 23:19

Hej du .......jeg er ikke helt sikker på hvorfor de vender på hovedet......

Men jeg VED dette codec virker....og du behøver ikke andre..!!!!

SLD-codec kan hentes på :
http://www.skynet4ever.tk/

Hilsen
mrhan

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 11-09-03 23:19

Bruger selv Win-ME og har aldrig hørt om dit problem før, tænker at du har fået et af disse drille programmer.
Prøv med en system-gendannelse til før at dit problem startede, og/eller opdater/geninstaler din media-player.
På ME ligger systemgendannelse i kontrolpanelet, det gør den sikkert også i XP.
Pøj-Pøj
Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 11-09-03 23:36

nope det har ik noget med drilleprogrammer at gøre, jeg har selv oplevet det samme problem, sjovt nok gjorde jeg ikke andet end at genstarte min puter før det virkede korrekt, men HAR hørt om det før.

Kommentar
Fra : bodeen

Dato : 12-09-03 00:32

Du skal hente en codec pack.. søg på www.google.com skriv så nimo codec pack 5 build 7, når du har hentet programmet skal det selvfølgelig installeres.. Du vælger en FULL INSTALLATION så der er flueben i allesammen, du skal så fjerne et flueben i en der hedder noget med G400, så virker det med 100% sikkerhed.... Ellers kom tilbage..

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 12-09-03 02:30

Sad lige og tænkte på, at man jo bare kunne vende skærmen på hovedet

Ok...sorry

Kommentar
Fra : G.L.Jensen

Dato : 12-09-03 14:20

Har prøvet det samme.. Men kun hvis det var et filmklip der kun var delvist hentet...

Accepteret svar
Fra : VMEK

Modtaget 60 point
Dato : 13-09-03 01:02

Installer VobSub:
http://www.afterdawn.com/software/video_software/subtitle_tools/vobsub.cfm

Når du afspiller film kommer der et ikon (En grøn pil) til syne i dit tray (der hvor uret er).
Højreklik på pil og nu har du mulighed for at vende billedet.

VobSub kan også bruges til at afspille undertekster (sub, srt og smi filer)
Navngiv undertekst filen med samme navn som filen og placer den i samme folder.
Eksempel:
Filmnavn XXX.avi
Undertekstfil: xxx.sub

Afspil filmen og understeksterne starter automatisk

/VMEK

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 13-09-03 12:00

Hej igen .....

Du skal ikke installere NIMO codec pack.....den er for dårlig.......Installer istedet for SLD codecs som jeg skrev i min første kommentar..!!!!
Nimo codec pack kan blandt andet ødelægge nogle af dine spil så der ikke er lyd på, da den "overtager" en del af dine fungerende lydcodecs..!!

Hilsen
mrhan

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-09-03 15:51

Forresten det havde jeg glemt,jeg har det inda selv indstalleret,læs i bunden:note
Do not install the Bicubic Resizer Filter if you do not have any problem about video upside-down.

http://www.softnews.ro/public/cat/11/2/2/11-2-2-12.shtml
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-09-03 15:55

Jeg har ikke indstalleret Bicubic Resizer Filter,fordi jeg ikke har dit problem,derfor har jeg helt glemt det.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-09-03 16:34

Jeg ved ikke om denne virker på XP
http://www.divx-digest.com/software/bicubic_resize_filter.html

Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : guffeluf

Dato : 14-09-03 13:18

Tak for svaret VMEK.
      Programmet virker tildels. Det har hjulpet, men er stadig ikke helt tip-top. Der er stadig noget der vender på hovedet. Nogle af de andre film vender nu rigtigt.

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 14-09-03 13:46

Når du afspiller film kommer der et ikon (En grøn pil) til syne i dit tray (der hvor uret er).
Højreklik på pilen og vælg Original Picture eller Flipped Picture.

/VMEK