/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
sikkerhed omkring børn.
Fra : gufi9
Vist : 378 gange
100 point
Dato : 11-09-03 17:57

hej brugere.

Jeg ved ikke om det er her jeg skal henvende mig,men jeg prøver.
når jeg går på internettet og har brugt søg-funktionen,så gemmer den de sider jeg har været inde på og det er ikke godt for der er sider at mine børn ikke må se.
Når jeg gør i søg og venstreklikker på den hvor man skriver,så kommer der ca 10
sider frem man kan se at man har været inde på.hvordan sletter man dem????.
Det er win 98 jeg snakker om.
Mvh frankie.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 11-09-03 19:15

Hej gufi9

Prøv følgende

Gå op i fanen funktioner
Vælg internetinstillinger
Vælg fanen indhold
Gå ned hvor der står personlige oplysninger
Og klik på autofuldførelse
Her er den en der hedder ryd formularer
Klik på den
Og her kan du også selv bestemme,hvad du vil bruge autofuldførelsen til.

Du kan også
Gå op i fanen funktioner
Vælg internetinstillinger
Her går du ned og klikker på den der hedder
Ryd oversigten
Og her kan du også slette cookies.
Lad så lige en genstart

Mvh Brian
Ps-Jeg bruger selv Xp
men mener det er den samme måde som i win98

Kommentar
Fra : briani

Dato : 11-09-03 21:35

Tillæg

Du kan også bruge følgende tip

1-Åbn din internet explorer browser

2-Vælg fanen funktioner-internetindstillinger

3-Vælg fanen indhold

4-Der hvor der står klassifikationsfilter-klikker du på aktiver

5-Her kan man så vælge det fra som ikke må ses på denne computer

nøgne kroppe-sex-sprog-vold

ud fra hver af disse-kan man juster skyderen for at angive det brugeren må se

6-Klik på fanen godkendte websteder-her kan man skrive de websteder-der må ses,og dem der ikke må ses.

7-Under fanen generelt-kan man oprette en adgangskode.

Så kan du jo bare taste de sider ind,som børnene ikke må se
Og så lave en adgangskode,som kun du kender.
Hvis så børnene forsøger at komme ind på disse sider,som du ikke vil have de skal
Så kan dette ikke lade sig gøre,da der popper et vindue op,hvor man skal skrive sin adgangskode.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : gufi9

Dato : 11-09-03 22:18

Hejsa Brian.

jeg rydder op i cookies og temporary internet files,og jeg sletter oversigterne,så der ikke er noget at komme efter,men jeg kan ikke gøre det andet.?.
når internettet er åbent,så oppe i værktøjslinien er der et forstørelsesglas der hedder søg,man kan skrive sex og så kommer der mange sidder frem man kan prøve.
når jeg venstreklikker i bjælken som man skriver hvad man søger så kommer der flere sidder frem at man har været inde på,ligesom i bjælken hvor man kan skrive www.osv.
og så kan man se en del sider der ikke er for smart.
jeg ved ikke om du forstår,men jeg har ikke været ude for det før at en af ungerne lige har klikke på det forkerte sted.
mvh frankie.

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 100 point
Dato : 12-09-03 00:24

Hej Frankie

Prøv følgende

Klik på søg foroven
Så vil søg dukke op over til venstre
Prøv at klikke der hvor der står tilpas(eller hvor der står T)
Oppe i toppen af søgefeltet(ny-næste-tilpas)
Så kommer der et vindue frem,hvor du kan vælge søgeindstillinger
Prøv at fjerne det flueben,der hvor der står tidligere søgninger
Mvh Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-10-03 11:41

Hejsa frankie

Hvis du har fået løst dit proplem,vil du ikke være så venlig at lukke dit spørgsmål

Mvh Brian

Godkendelse af svar
Fra : gufi9

Dato : 10-10-03 16:05

Tak for svaret briani.
og undskyld,jeg havde fuldig glemt at gøre det færdigt.
MVH frankie.