/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
HASTER!! Søger god, underholdende histor~
Fra : liberia
Vist : 321 gange
44 point
Dato : 10-09-03 18:29

Jeg er nystartet lærerstuderende. I morgen skal jeg fremlægge/performe et-eller-andet af 1-3 min. varighed for mit hold,- dvs. mine medstuderende. Jeg vil gerne fortælle en god, sjov eller i hvert fald underholdende historie. Sådan en af den slags, der har en overraskende pointe, der enten får folk til at grine helt vildt eller bliver rystet lidt i deres grundvold. Det kunne f.eks. være en god vandrehistorie eller lign. men det må også gerne være ren fiktion..

Er der nogen, der ligger inde med sådan noget,- eller kender et godt link???
Håber på hurtig hjælp.
Pft

Marie

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 10-09-03 19:14

Måske kunne du dvæle lidt ved faget, og lave lidt underholding til denne :

Læreren: Der sidder 4 fugle på en gren i et træ. Så kommer der en jæger og skyder den ene. Hvor
mange er der så tilbage?
Peter: Ingen, for de andre flyver væk.
Læreren: Nu har vi altså matematik, her er det rigtige svar altså, at der er tre fugle tilbage.
Men jeg kan lide den måde du tænker på!
Peter: Ok. Må jeg også stille dig et spørgsmål?
Læreren: Ja?
Peter: Tre damer gør ind i en iskiosk og køber en is hver. Den første slikker på sin is, den
anden sutter på isen, og den tredje bider af sin.
Hvilken af de tre damer er gift?
Læreren: Hmmm... Det er hende der sutter på isen?
Peter: Det rigtige svar er hende med vielsesringen. Men jeg kan lide den måde du tænker på!

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 10-09-03 19:17

Denne er nu heller ikke at foragte(efter min smag) :

En mand stak hovedet ind af døren til frisøren og spurgte:
"Hvor lang tid går der, før du kan klippe mit hår?"

Frisøren kastede et blik rundt på alle de personer, som allerede
ventede på deres tur og svarede:

"Du skal nok regne med to timer."

Og fyren gik.

Nogle dage senere stikker den samme fyr hovedet gennem døren og
spørger:

"Hvor lang tid, før du kan klippe mit hår?"

Og endnu engang ser frisøren sig omkring i salonen, som også denne
gang er fyldt med kunder, og svarer:

"Ikke over to timer."

Og fyren skred.

En uge senere sker det igen - den samme fyr stikker hovedet ind og
stiller det samme spørgsmål:

"Hvornår kan du klippe mig?"

Frisøren svarer:
"Om halvanden time."

Og fyren smutter.

Men her vender frisøren sig mod en af sine venner, som er i salonen,
og siger til ham:

"Sig mig, Bernard, vil du ikke følge efter fyren, som kommer og
stikker sin næse ind ad døren, og se, hvor han går hen?"

Lidt senere kommer Bernard tilbage til frisørsalonen og har svært ved
at undertrykke en vanvittig latter.

"Nå?", spørger frisøren, "har du fulgt efter ham? Hvor gik han hen
herfra?"

Og Bernard svarede ham:

"Hjem til dig..."

mVH eRLING

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 10-09-03 19:20

OG SÅ DEN SIDSTE (FRA MIG) ...... sød

To newfier er i en båd, som lider skibbrud på åbent hav. Efter
adskillige dages omflakken i deres oppustelige gummibåd, hvoraf de
sidste 5 dage har været uden noget at spise, og de sidste to dage uden
noget at drikke, ser de en olielampe flyde på vandet.

Den ene af de to newfier får fat i den, og da han gnider på lampen,
vupti, springer en ånd ud af den!

Ånden er en gammel ånd, som siger til dem:

- Hør, drenge, I har tilladt mig at komme ud af denne åndssvage lampe,
det er rigtigt, men jeg gider ikke det med at give tre ønsker til
hver, fordi jeg er doven og træt. Tænk derfor godt over det, og giv mig
ét ønske at opfylde. Bagefter er jeg skredet!

Den første newfie udbryder uden et sekunds betænkningstid:

- Je ønsker at have nok øl at drikke i resten af vores liv!

Straks forvandler ånden havet til et ocean af 1664 (fransk øl, slår
Tuborg, Carlsberg og Faxe til sammen - red.).

Den anden newfie vender sig mod den første, og idet han giver ham et
godt klask i baghovedet siger:

- Bravo, Einstein. Nu er vi nødt til at tisse i båden!

Mvh Erling

Kommentar
Fra : liberia

Dato : 10-09-03 19:28

Tak Erling, især den første kunne være en mulighed, og jeg har lige testet at det tog mig 1½ minut at fortælle den...Men jeg bliver lige nødt til at spørge... hvad dælen er en newfie??????????????

Marie

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 10-09-03 21:12

http://www.caryn.com/francis/creative/wet-nose.html
Læs den, oversæt den løseligt til dansk og gør den til "din" historie. ("hoved, hænder, hjerte"..., står sikkert på din litt.liste!) Fortæl den højt nogle gange til spejlet, derefter et levende væsen.

En historie lever, når du har tilegnet dig den. Derfor er det ikke så vigtigt at du kan den ordret, men at det er blevet "din".
Havde en medstuderende, der havde lært "hvem er det der har lavet lort på mit hovede" (den om muldvarpen) udenad... men samtidig havde hun gjort det til "sin" historie. Det var en fryd at høre hende fortælle den!

kh Christina, 3 års stud. (Ålborg Seminarium, tog første år i Århus)

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 10-09-03 21:29

Det er naturligvis en person fra New Foundland )

Tror du ikke på det - > http://www.newfie.com/

Mvh Erling

Kommentar
Fra : S.B.L

Dato : 10-09-03 21:56

Hejsa.

Prøv at kigge på dette link:
http://www.zetlitz.dk/interest.htm

Mvh
Bue

Kommentar
Fra : S.B.L

Dato : 10-09-03 21:56

Hejsa.

Prøv at kigge på dette link:
http://www.zetlitz.dk/interest.htm

Mvh
Bue

Kommentar
Fra : S.B.L

Dato : 10-09-03 22:26

Eller hvad med den her??

kvinder som soft-ware ?

Sidste år opgraderede jeg fra Kæreste 7.0 til Kone 1.0 og bemærkede, at det nye program straks krævede programmet Barn 1.0 installeret – i øvrigt med en advarsel om, at opgraderinger heraf formentlig også ville blive nødvendigt. Det tog en masse tid og brugte en masse ressourcer.
Dette fænomen stod der ikke noget om i produktomtalen af soft-waren!

Oven i købet så installerede Kone 1.0 sig selv i alle andre programmer så det dukker op, når jeg starter computeren – og det overvåger alle mine aktiviteter. Programmer, såsom Pokeraften 10.3, Drukfester 2.5 og Søndagsfodbold 5.0, virker ikke mere og får systemet til at gå ned, når jeg vælger dem.

Plug & Play virker kun engang imellem , selvom Sødeord 2.3 indimellem kan løse problemet.
Det var dog langt mere stabilt før i tiden.

Det er umuligt for mig at holde Kone 1.0 i baggrunden, mens jeg forsøger at bruge nogle af mine yndlingsprogrammer. Jeg overvejer at gå tilbage til Kæreste 7.0; men jeg kan ikke engang afinstallere Kone 1.0. Kan I hjælpe mig?

Venlig hilsen, "Den fejl-installerede"

Svar:

Kære "Den fejl-installerede".

Det er et meget almindeligt problem, som mange mænd klager over; men det skyldes hovedsagelig en misforståelse.

Der er mange mænd, der opgraderer fra Kæreste 7.0 til Kone 1.0, idet de tror, at Kone 1.0 hovedsagelig er et nytte- og underholdningsprogram; men Kone 1.0 er et styresystem (!) - og det er designet af skaberen til at styre alt.

Det er umuligt at fjerne Kone 1.0, når det først er installeret, og vende tilbage til Kæreste 7.0. Der er nogle, der har prøvet at installere Kæreste 8.0 eller Kone 2.0; men de endte med at få flere problemer, end de havde med Kone 1.0.
Vi anbefaler, at du beholder Kone 1.0 og får det bedste ud af situationen. Du kan evt. læse hele kapitel 6 i din manual "Almindelige Partnerskabs Fejl".

Du må i øvrigt påtage dig hele ansvaret for fejl og problemer, der opstår, lige meget hvad de skyldes. Det bedste du kan gøre er at skrive \UNDSKYLD. I alle tilfælde må du undgå at bruge Escape-tasten, for du vil alligevel være nødt til at bruge kommandoen UNDSKYLD, før styresystemet vender tilbage til normal. Systemet vil køre perfekt, så længe du tager hele ansvaret for alle Almindelige Partnerskabs Fejl.

Kone 1.0 er et storartet program; men det kræver en høj grad af vedligeholdelse. Du kan overveje at købe supplerende soft-ware for at forbedre ydeevnen af Kone 1.0. Vi anbefaler Blomster 2.1 og Chokolade 5.0; men du må under ingen omstændigheder installere Sekretær i Mini Skørt 6.6. Dette program understøttes IKKE af Kone 1.0 - og vil sandsynligvis forårsage ubodelig skade på styresystemet Kone 1.0, så du får endnu sværere ved at håndtere de øvrige programmer på din computer.

Kilde: KarlOveJeppesen

Mvh
Bue

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 17-09-03 22:40

hej liberia

Hvordan gik det - triumferede du ?

Mvh Erling