/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Access og sidesift i rapporter?
Fra : Lars88
Vist : 530 gange
100 point
Dato : 23-01-02 18:07

Jeg er ved at lave en acces rapport. Den består af af et rapporthoved, et sidehoved, et efternavnshoved, en detaljesektion, en sidefod samt en rapportfod.

Mit problem er at detajlesektionen består af en uderrapport med varienerende størrelse alt efter hvor mange data, der er omk. de enkelte personer i databasen. Det betyder at der efter udskrift af rapporten for alle personerne ofte står et efternavnshoved alene nederst på en side (siderne skal kunne indeholde alle de HELE rapporter, der er plads til). Dette resultere i at en rapport kan blive spilttet over 2 sider, hvilket er meget uheldigt!

Mit spørgsmål: Hvordan for jeg Access til - hvis rapportsektionen for en enkelt person vil fylde mere end resten af siden - til at flytte hele denne sektion INKLUSIV efternavnshovedet til næste side?

Se evt. nedestående "grafik"

Håber på hurtigt svar - Mvh Lars88

***************************************************
(rapporthoved)
***************************************************
(sidehoved)
***************************************************
Fornavn Efternavn LokalTelf Træffetid (dette forestiller eftern. hovedet)
***************************************************
Adresse (detaljesektion)
Postnr By

(Underrapport, indeholdende data om personen beskrevet i efternavnshovedet)

***************************************************
(sidefod)
***************************************************
(rapportfod)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-01-02 18:10

"Lars88" <Lars88.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:DYB38.4386$XA5.529657@news000.worldonline.dk...
> Jeg er ved at lave en acces rapport. Den består af af et rapporthoved,
> et sidehoved, et efternavnshoved, en detaljesektion, en sidefod samt en
> rapportfod.

Jeg tror du vil få større hjælp her, for det er
der eksperterne sidder:
news:dk.edb.database.ms-access

FUT, dvs. svar vil blive sendt til den ng.

/Gevaldi

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-01-02 18:11

"Lars88" <Lars88.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:DYB38.4386$XA5.529657@news000.worldonline.dk...
> Jeg er ved at lave en acces rapport. Den består af af et rapporthoved,
> et sidehoved, et efternavnshoved, en detaljesektion, en sidefod samt en
> rapportfod.

Jeg tror du vil få større hjælp her, for det er
der eksperterne sidder:
news:dk.edb.database.ms-access

FUT, dvs. svar vil blive sendt til den ng.

/Gevaldi
|

Kommentar
Fra : schleu.dk

Dato : 03-02-02 20:48

hovedside,
sidehoved,
hoved ved siden
siden ved hoved
ved siden af hoved
siden hoved af ved

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 15-07-02 14:59

Hvis spørgsmålet er besvaret er du så ikke sød at lukke det ?