/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke finde brænderdrevet
Fra : 19431225
Vist : 495 gange
90 point
Dato : 09-09-03 20:16

Jeg har installeret Power toy slideshow fra Komputer for alle på min bærbare og den stationære.

Når jeg på den bærebare går ind i billed mappen og højreklikker på mine billeder, kommer menuen "send til" frem og jeg kan vælge mit brænderdrev og derved brænde billeder over på en cd med indbygget slideshow.

Når jeg gør det samme på den stationære og højreklikker på billederne kommer mit brænderdrev ikke frem, kun mit A og G drev . G drevet er en ekstern harddisk.
Går jeg ud i denne computer kan jeg se alle mine drev, herunder også mit brænderdrev.
Kan jeg opsætte min windows xp til at vise de øvrige drev.
Hverm kan hjælpe

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 09-09-03 20:34

gå ind i følgende mappe C:\Documents and Settings\Bruger\SendTo Bruger erstattes...
her opretter du en genvej til du drev du gerne vil have vist i "send til... herefter skulle det gerne virke.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 09-09-03 20:51

til thbala.

jeg kan følge dig langt hen af vejen, men der du skriver send til bruger det forstår jeg ikke rigtig, og hvor henter jeg genvejen. Vil du beskrive det lidt mere vejledende. På forhånd tak

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 09-09-03 20:51

til thbala.

jeg kan følge dig langt hen af vejen, men der du skriver send til bruger det forstår jeg ikke rigtig, og hvor henter jeg genvejen. Vil du beskrive det lidt mere vejledende. På forhånd tak

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 09-09-03 20:59

det er ikke fordi jeg ved meget om emnet,
dog har jeg hjulpet en bekendt med at få hans brænder op at køre, efter at han
selv havde bøvlet med det i 3 mdr,
han havde i forhold til sit CD drev ikke fået det installeret rigtig,
primær og sekundær drev, jumper sad forkert
hilsen ferik

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 09-09-03 21:03

I mappen C:\Documents and Settings\---Bruger---\SendTo... ---bruger--- erstatter du med dit navn eller hvad nu mappen hedder. Mappen SendTo er skjult så hvis ikke du har "vis skjulte filer og mapper" slået til skal du gøre det i menulinien->funktioner->mappeindstillinger under fanebladet vis. når du så er i mappen SendTo højreklikker du og trykker opret genvej... derefter trykker du gennemse og vælger dit brænderdrev og trykker ok. så skulle det gerne virke...
håber det hjælper

Med venlig hilsen
Thomas

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 09-09-03 21:05

til ferik
mit brænder drev fungerer fint når jeg brænder normalt, det er kun når jeg skal brænde som jeg beskrev i starten.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 10-09-03 12:48
Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 10-09-03 12:49
Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 10-09-03 13:07

Bruger du -send til eller kopier/flyt til?
Hvis du kan se drevet i de to sidste 2, kan det gøres derfra, jeg kan (heller) ikke se brænderdrevet hvis jeg vælger-send til

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-09-03 14:00

Maker den/de filer som du vil have over på din cd og gå så op i rediger>flyt til mappe eller kopier til mappe, og henvis så til dit brænder drev.

Manse9933

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 10-09-03 19:13

til thbala.
Jeg tror du er på rette vej, men det fungerer ikke. det går fint indtil ( I mappen C:\Documents and Settings\---Bruger---\SendTo... ---bruger--- erstatter du med dit navn eller hvad nu mappen hedder. Mappen SendTo er skjult så hvis ikke du har "vis skjulte filer og mapper" slået til skal du gøre det i menulinien->funktioner->mappeindstillinger under fanebladet vis.) resten kan jeg ikke få til at fungere. Du kan ikke højreklikke når du er i mappen send to og oprette genvej damt gennemse.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 10-09-03 19:39

Prøv noget andet, oppe i værktøjlinjen er knappen- MAPPER- hvis den ikke er trykket ind, og du står i en billedmappe får du muligheden: kopier til cd

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 10-09-03 20:14

til lengberg
Jeg har forsøgt som du har beskrevet, men jeg får ikke muligheden for at kopiere. Jeg bruger windows xp

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 10-09-03 20:31

Det kan være du får noget ud afden artikel her: http://aumha.org/win5/a/xpcd.htm

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-09-03 02:13

Prøv at gå ind under "Denne computer". Så højreklikker du på dit brænder drev, går ind under "indspilning" og sætter flueben i "Aktiver cd-indspilning på dette drev"!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-09-03 02:15

højreklik på drevet og vælg egenskaber først! Dernæst vælges "indspilning" og sætter flueben i "Aktiver cd-indspilning på dette drev"!

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 11-09-03 20:45

til tedd.
når jeg højreklikker på mit brænder drev, er der ikke noget der hedder indspildning, og jeg kan derfor ikke sætte noget flueben i "aktiver cd-indspildning på dette drev"
Jeg bruger windows xp profesionel.
Er der en anden løsning

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-09-03 21:17

Det kunne se ud til at din xp installation på din stationære ikke genkender din brænder, men registrere den som almindelig cd drev! Ved du hvad din brænder hedder og hvilken model det er? Det er muligt at der skal hentes en driver til den!

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 11-09-03 21:24

når du højreklikker skal du først ned på punktet ny og derefter genvej. hvis du overhovedet ikke kan højreklikke prøv da at trække det brænderdrev over i mappen og vælg opret genvej.

Med venlig hilsen
Thomas

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 11-09-03 21:25

til teed

Min brænder er en Rigoh mp7040a. Det mærkelige er at der er ingen problemer med at brænde med nero burn og windows egen brænderprogram. Det er kun når jeg markerer mine billedfiler, højreklikker og "send til" at jeg ikke kan se mit brænderdrev. Ellers fungerer det perfekt. det kan lade sig gøre på min bærbar, hvorfor ikke på den stationære begge
har windows xp installeret.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-09-03 21:43

Nero bruger sin egen aspi driver så det er nok derfor den kan genkende din brænder. Prøv at se om der står Cd-rw drev under Denne computer når dit drev er tomt? Bruger du den samme brænder både på den bærbare og den stationære?

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 11-09-03 21:55

til tedd
Ja der står cd rw, min brænder i den bærbare er et combo drev, den bærbare og den stationære har hver deres egen brænder.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-09-03 22:04

Ok så skulle det være i orden selvom jeg ikke kan forstå du ikke kan komme ind under "Indspilning"? Det er muligt at powertoy slideshow laver ged i det.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-09-03 22:18

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp Er det denne her du bruger? Du kunne jo prøve at afinstallere powertoys, genstarte maskinen og så installere powertoys igen? Der står dog at powertoys kun virker på US-english regional settings!