/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Lydkort
Fra : steenmarkussen
Vist : 502 gange
200 point
Dato : 08-09-03 21:46

Jeg har fået et sound blaster kort til min pc og vil gerne få det til og spille istedet for mit onboard kort.
men jeg kan ikke få det til spille, jeg har været inde og slå onbord lydkortet fra. men den vil ikke spille lyd fra det nye kort.
er der nogle steder jeg skal åbne en port til det nye kort i Biosen eller er jeg bare en fattesvag person
jeg har lige formateret min pc og installert win 2000pro igen.
hilsen Steen Markussen

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 08-09-03 22:11

hejsa

Det er rigtigt at du skal slå dit onboard lydkort fra i bios.......Og hvis du ellers har sat dit nye lydkort korrekt i din pc........Tja så kan det være et problem med en driver.......

Har du dl og installeret den nyeste driver til dit nye soundblaster kort..????

Hilsen
mrhan

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 210 point
Dato : 08-09-03 22:13

Hejsa

det er rigtig nok at du skal slå det fra i bios, og ikke andet.

gå ind i kontrolpanel >> enhedshåntering >> enheder til lyd.......
højreklik på dit soundblasterkort og "opdatere drivere"
hvis dit onboard lydkort står der skal du fjerne det

indsæt cd'en med driverene til win2000

Kommentar
Fra : Knoxi

Dato : 09-09-03 09:13
Kommentar
Fra : Zufra

Dato : 17-09-03 11:39

Jeg tror du skal ind i din BIOS og sørge for at du også har IRQ og DMA tilrådighed for dit nye lyddkort. Når nu det er et nyt lydkort går jeg ud fra at det er et PCI kort, og det kan være muligt at du skal ændre disse IRQ og DMA opsætninger før det virker.
Hvilken BIOS kører du med ?
Kan WIN2K finde dit nye lydkort ?
Bliver WIN2K ved med at finde dit onboard lydkort ??

ZUFRA

Godkendelse af svar
Fra : steenmarkussen

Dato : 30-11-04 21:49

Tak for svaret dk.