/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
trådlåst netværk vers. xp
Fra : petermadsen81
Vist : 330 gange
100 point
Dato : 07-09-03 17:56

jeg har et trådløst netværk bestående af
1 accespoint
1 pc med trådløs med xp home
1 pc med trådløs med win me

jeg har prøvet at bytte om kortene. men på den pc med xp mister den signalet meget jævnt hele tiden i ca ½ sec. af gangen. Det gør den overhovedet ikke på den pc med me. Det skal siges at der var software med til kortene. Den ville dog ikke installeres under xp da den sagde det ikke var nødvendigt. nogen der har en idé om hvordan problemet bliver løst?

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 07-09-03 18:21

Prøv at opdatere driver for netkortet på XP.
XP mener tydeligvis at den allerede har de korrekte drivere installeret, det er der bare noget der tyder på at den ikke har.

opdatering af driver foregår via system, netkort, egenskaber, driver, opdater driver....

mvh. Per

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 07-09-03 18:30

det har jeg desværre prøvet... uden held...

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 07-09-03 18:57

Hvilken model er dit netkort?

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 07-09-03 21:17

eTen WC11, PCMCIA card

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 07-09-03 21:20

hmm kommer i tanke om... jeg fandt aldrig en anden driver end den på cd'en

Accepteret svar
Fra : Per.Frederiksen

Modtaget 100 point
Dato : 07-09-03 22:02

tjae, google giver kun tra svar på det type net kort.

og http://www.ethershop.dk/detail.asp?info=277&cat=Tr%C3%A5dl%C3%B8st%20LAN
siger følgende:
"Understøtter følgende styresystemer: "
"- Windows 95 OSR2/98/2000/ME, NT "

XP mangler! Det tyder ikke godt, dog kan man være heldig at en af de andre windows drivere vil virke.

Håber at du finder noget der virker

Godkendelse af svar
Fra : petermadsen81

Dato : 08-09-03 20:59

jeg har været i kontakt med firmaet. de sendte en defekt zip-fil. og efter jeg har geninstalleret den gamle fil igen (efter at have fjernet den for at installere den nye) virker det bare perfekt... af en eller anden undelig grund... spændt på hvor længe det holder. men tak fordi du hjælp.. ellers havde jeg nok ikke prøvet at rode med driverene...
Tak for svaret Per.Frederiksen.

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 09-09-03 11:44

Selv tak. At komme på noget andet end spørgeren, det er jo netop en af fordele ved sådan et system som kandu.dk.
Her kan du bl.a. opleve at forskellige personer kommer på mange forskellige løsningsmuligheder på det samme spørgsmål.

Jeg kan kun sige, at jeg er meget begejstret for kandu.dk's forum.

mv. Per