/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Gæstebog/dagbog
Fra : poms
Vist : 10511 gange
150 point
Dato : 06-09-03 19:35

Jeg laver en fanside for Gudrun, og jeg har brug for et program, så hun kan skrive dagbog på siden. Sådan en slags gæstebog med login, så kun hun kan logge på. Hun skal kunne logge på fra hendes egen computer. Hvor finder jeg sådan en?

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 06-09-03 19:59

Jeg er selv helt pjattet med http://hostedstuff.com/
De har rigtig mange gode ting til hjemmesiden.
Se f.eks. dette eksempel på en gæstebog
http://hostedstuff.com/services/chatboard/?id=1

Man kan tilpasse efter ens egen smag og med lidt "fingersnilde" rette i html koden på ordene bliver på dansk.
Selve gæstebogen, eller hvad man nu bruger fra Hostedstuff, ligger på deres server.
Men kast lige et blik på det, og sig til hvis du vil have lidt hjælp.

Med venlig hilsen
Kim Marchwitz

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 150 point
Dato : 07-10-03 16:15

Nedenunder en gæstebog lige til at kopiere, om senere modoficere.
mvh
ellebye

#!/usr/bin/perl
##############################################################################
# Guestbook Version 2.3.1 #
# Copyright 1996 Matt Wright mattw@worldwidemart.com #
# Created 4/21/95 Last Modified 10/29/95 #
# Scripts Archive at: http://www.worldwidemart.com/scripts/ #
##############################################################################
# COPYRIGHT NOTICE #
# Copyright 1996 Matthew M. Wright All Rights Reserved. #
# #
# Guestbook may be used and modified free of charge by anyone so long as #
# this copyright notice and the comments above remain intact. By using this #
# code you agree to indemnify Matthew M. Wright from any liability that #
# might arise from it's use. #
# #
# Selling the code for this program without prior written consent is #
# expressly forbidden. In other words, please ask first before you try and #
# make money off of my program. #
# #
# Obtain permission before redistributing this software over the Internet or #
# in any other medium.   In all cases copyright and header must remain intact.#
##############################################################################
# Opsætnings VEJLEDNING
#
# FIL Placering:
#
# guestbook.pl skal placeres i mappen /cgi-bin på dit webhotel
# I mappen /log på dit webhotel oprettes en ny mappe der hedder "guestbook"
# guestbook.html skal placeres i /log/guestbook
# addguest.html skal placeres i /log/guestbook
#
# Opsætning af script
#
# Udskift www.dit-domæne.dk med dit domænenavn. Eks. www.dandomain.dk
# I linjen $guestbookreal skrives dit domænenavn uden "www." og ".dk"
# Eks. dandomain
#
# Ret nedenstående 3 linjer
##############################################################################

$guestbookurl = "http://www.dit-domæne.dk/log/guestbook/guestbook.html";
$guestbookreal = "/www2/dit-domæne/log/guestbook/guestbook.html";
$cgiurl = "http://www.dit-domæne.dk/cgi-bin/guestbook.pl";

##############################################################################
# Set Your Options:
$linkmail = 1; # 1 = Yes; 0 = No
$separator = 1; # 1 = <hr>; 0 = <p>
$redirection = 0; # 1 = Yes; 0 = No
$entry_order = 1; # 1 = Newest entries added first;# 0 = Newest Entries added last.
$allow_html = 1; # 1 = Yes; 0 = No
$line_breaks = 0; # 1 = Yes; 0 = No

##############################################################################
# Det er ikke nødvendigt at ændre koden herunder
##############################################################################

# Get the Date for Entry
$date = localtime;
$shortdate = localtime;

# Get the input
read(STDIN, $buffer, $ENV{'CONTENT_LENGTH'});

# Split the name-value pairs
@pairs = split(/&/, $buffer);

foreach $pair (@pairs) {
($name, $value) = split(/=/, $pair);

# Un-Webify plus signs and %-encoding
$value =~ tr/+/ /;
$value =~ s/%([a-fA-F0-9][a-fA-F0-9])/pack("C", hex($1))/eg;
$value =~ s/<!--(.|\n)*-->//g;

if ($allow_html != 1) {
$value =~ s/<([^>]|\n)*>//g;
}

$FORM{$name} = $value;
}

# Print the Blank Response Subroutines
&no_comments unless $FORM{'comments'};
&no_name unless $FORM{'realname'};

# Begin the Editing of the Guestbook File
open (FILE,"$guestbookreal") || die "Can't Open $guestbookreal: $!\n";
@LINES=<FILE>;
close(FILE);
$SIZE=@LINES;

# Open Link File to Output
open (GUEST,">$guestbookreal") || die "Can't Open $guestbookreal: $!\n";

for ($i=0;$i<=$SIZE;$i++) {
$_=$LINES[$i];
if (/<!--begin-->/) {

if ($entry_order eq '1') {
print GUEST "<!--begin-->\n";
}

if ($line_breaks == 1) {
$FORM{'comments'} =~ s/\cM\n/<br>\n/g;
}

print GUEST "<b>$FORM{'comments'}</b><br>\n";

if ($FORM{'url'}) {
print GUEST "<a href=\"$FORM{'url'}\">$FORM{'realname'}</a>";
}
else {
print GUEST "$FORM{'realname'}";
}

if ( $FORM{'username'} ){
if ($linkmail eq '1') {
print GUEST " \&lt;<a href=\"mailto:$FORM{'username'}\">";
print GUEST "$FORM{'username'}</a>\&gt;";
}
else {
print GUEST " &lt;$FORM{'username'}&gt;";
}

print GUEST "<br>\n";

if ( $FORM{'city'} ){
print GUEST "$FORM{'city'},";
}

if ( $FORM{'state'} ){
print GUEST " $FORM{'state'}";
}

if ( $FORM{'country'} ){
print GUEST " $FORM{'country'}";
}

if ($separator eq '1') {
print GUEST " - $date<hr>\n\n";
}
else {
print GUEST " - $date<p>\n\n";
}

if ($entry_order eq '0') {
print GUEST "<!--begin-->\n";
}

else {
print GUEST $_;
}

close (GUEST);

# Print Out Initial Output Location Heading
if ($redirection eq '1') {
print "Location: $guestbookurl\n\n";
}
else {
&no_redirection;
}

# Subroutines

sub no_comments {
print "Content-type: text/html\n\n";
print "<html><head><title>Ingen besked</title></head>\n";
print "<body><font face=Tahoma size=2 color=#ff0000>FEJL! Du har ikke indtastet nogen besked<br>\n";
print "<br><br><font face=Tahoma size=2 color=#000000><a href=javascript:history.back()>Prøv igen...</a><br><br>\n";
print "<a href=\"$guestbookurl\">Tilbage til gæstebogen</a>.";
print "\n</body></html>\n";

exit;
}

sub no_name {
print "Content-type: text/html\n\n";
print "<html><head><title>Ingen navn</title></head>\n";
print "<body><font face=Tahoma size=2 color=#ff0000>FEJL! Du har ikke indtastet dit navn<br>\n";
print "<br><br><font face=Tahoma size=2 color=#000000><a href=javascript:history.back()>Prøv igen...</a><br><br>\n";
print "<a href=\"$guestbookurl\">Tilbage til gæstebogen</a>.";
print "\n</body></html>\n";

exit;
}

# Redirection Option
sub no_redirection {

# Print Beginning of HTML
print "Content-Type: text/html\n\n";
print "<html><head><title>Tak</title></head>\n";
print "<body><h1>Tak fordi at du skrev i min gæstebog</h1>\n";

# Print Response
print "<font face=Tahoma size=2 color=#000000>Tak fordi at du skrev i min gæstebog. Din besked\n";
print "er blevet tilføjet til gæstebogen.<hr>\n";
print "Her er hvad du skrev:<p>\n";
print "<b>$FORM{'comments'}</b><br>\n";

if ($FORM{'url'}) {
print "<a href=\"$FORM{'url'}\">$FORM{'realname'}</a>";
}
else {
print "$FORM{'realname'}";
}

if ( $FORM{'username'} ){
if ($linkmail eq '1') {
print " &lt;<a href=\"mailto:$FORM{'username'}\">";
print "$FORM{'username'}</a>&gt;";
}
else {
print " &lt;$FORM{'username'}&gt;";
}

print "<br>\n";

if ( $FORM{'city'} ){
print "$FORM{'city'},";
}

if ( $FORM{'state'} ){
print " $FORM{'state'}";
}

if ( $FORM{'country'} ){
print " $FORM{'country'}";
}

print " - $date<p>\n";

# Print End of HTML
print "<hr>\n";
print "<a href=\"$guestbookurl\">Tilbage til gæstebogen</a>\n"; print "- (Det er måske nødvendigt at trykke på Opdater for at se din besked)\n";
print "</body></html>\n";

exit;
}

Godkendelse af svar
Fra : poms

Dato : 07-10-03 16:25

Tak for svaret ellebye.