/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Upload af hjemmeside
Fra : Rampagemusic
Vist : 682 gange
20 point
Dato : 04-09-03 22:45

Jeg har købt et domæne ved via dk-hostmaster. Jeg har fået tilsendt password osv, og har nu lavet en hjemmeside i Frontpage. Når jeg vælger "udgiv Web" i Frontpage, og taster vores nye adresse "http://www.rampage.dk", skriver frontpage at den ikke kan uploade. Siden er aktiveret via dk-hostmaster, og man kan ikke finde nogen form for hjælp på deres hjemmeside, og jeg ved intet om hvordan sådan noget fungere. Jeg vil bare have min hjemmeside ind på den nye adresse. Hvad gør jeg???

VH Michael

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 04-09-03 22:48

Du dropper frontpage upload (som ikke alle servere kan) og downloader i stedet AceFTP 3 (rimelig fix FTP program i freeware) og benytter det til uploaden i stedet.

http://freeware.aceftp.com/

Mvh Erling

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 04-09-03 22:53

Til Rampagemusic

Uden at jeg skal gøre mig klogere end jeg er, så......nogle web-hoteller understøtter ikke Frontpage så det kan være du skal bruge et FTP program for at oploade den - men ellers har de vel et tlf.nr eller mail. adr. - så kan de fortælle dig hvad du skal gøre

Held og lykke med det

// Toupie

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 04-09-03 23:03

Ja og hvis du ikke kan finde ud af uploade via et FTP proogram så spørger du bare igen. Så laver vi et step by step kursus til dig.

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 05-09-03 00:52

Hov hov, tøv lige en kende.
Du siger du har købt et domænenavn, men har du også købt serverplads hos et webhotel. Eller har du i forvejen serverplads hos din teleudbyder?
Det du har købt hos dk-hostmaster er kun retten til at bruge et domænenavn og ikke en plads til din hjemmeside.

Med venlig hilsen
Kim Marchwitz

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 05-09-03 07:35

Det har Marchwitz ganske ret i.

I forbindelse med oprettelsen af domænet, så må DK Hostmaster have registreret DNS oplysninger til den webserver, hvor siden skal ligge. Denne server kan så enten stå hjemme hos dig selv eller hos et webhotel.

Jeg kan se at rampage.dk domænet peger på en DNS hos tjantik.dk som igen peger på Webpartner. Jeg formoder at det er gennem dem du har din internetopkobling eller webhotel?

mvh/HJP

Kommentar
Fra : Rampagemusic

Dato : 05-09-03 13:51

Mange tak for de hurtige svar. Jeg har ikke haft fat i noget Webhotel, så det kan være at jeg skal undersøge det. Jeg har dog været inde på tjantik.dk, men der står heller ikke noget man kan bruge...

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 05-09-03 14:17

Jamen på en eller anden måde har du fortalt DK Hostmaster at rampage.dk skal pege på tjatnik.dk's DNS server.
Har du selv rettet direkte henvendelse til DK hostmaster?

Kommentar
Fra : Rampagemusic

Dato : 05-09-03 14:42

Hej HJP. Nej vi har overtaget siden fra en andet selskab. Jeg har i midligeritdigt gemt min hjemmeside ved min internetudbydder. Der har jeg 20 mB gratis diskplads. Kan jeg så henvise rampage.dk til den nye side???

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 20 point
Dato : 05-09-03 15:14

Hej Rampage - det kan du normalt godt. Du skal have bestilt en pegning (se beskrivelsen fra Dandomain http://www.dandomain.dk/default.asp?menu=produkter&menu2=domaine&page=%2Fdomaine%2Fdomaine%2Easp ).

Dog er det værd at undersøge, hvad din udbyder skal have for det. Jeg har f.eks. selv hjemmeside på 100 MB liggende på B-one til 9 kr/måned, hvilket jo reelt er lige så billig som ovennævnte pegning. Hvis jeg var dig, ville jeg klart købe et lille hotel, og få siden lagt ind rigtigt med det samme.

Mvh Erling

Kommentar
Fra : Rampagemusic

Dato : 05-09-03 15:42

Hej Erling!

Jeg vil nu flytte min hjemmeside til B-One. Det ser ud til at være et godt billigt sted.
Tak for hjælpen.

VH Michael

Godkendelse af svar
Fra : Rampagemusic

Dato : 05-09-03 16:54

Tak for svaret erling_l.

Jeg er helt ny i hjemmesidefaget. Jeg har nok 1000 spørgsmål som kommer senere, og det er svært at finde hjælp til nybegyndere om dette emne. Underligt nok forventer de forskellige steder, at man bare ved sådan noget....

Lige en ting. Jeg har bestilt 100 mb webplads på b-one, samt flyttet rampage.dk domænet. Hvornår og hvordan oploader jeg noget til min side... Jeg har jo hverken fået password eller noget...

Håber at du kan finde en lille stund til at besvare mit spørgsmål. Enten inde ved andet spørgsmål eller endnu bedre på vores mail rampagemusic@hotmail.com

VH Michael

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 05-09-03 19:37

Du får dine upload password og den slags lige så snart b-one har registreret din betaling for webhotellet.
Held og lykke.

Kim Marchwitz

Kommentar
Fra : alex41

Dato : 01-12-03 16:59

Hej.. Er ved at lave en hjemmeside i FrontPage og det går ganske godt indtil videre ved at prøve sig frem. Har bare et spørgsmål - nemlig hvad jeg helt præcis skal gøre når jeg er klar til at uploade. Jeg har købt 125 mb. hos one b one og har fået koder m.v.
Skal man indtaste sin www. adr. før man starter med at designe siden ?

Håber på nogle gode svar

Hilsen
a41