/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Genvej
Fra : bsorensenas
Vist : 475 gange
100 point
Dato : 03-09-03 23:13

Jeg leder efter en tastaturgenvej som lukker samtlige vinduer. Men den findes måske ikke?
Med venlig hilsen B.S.

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 03-09-03 23:24

Jeg tror ikke der findes en der lukker alle vinduer, men der findes en der minimere alle vinduer:
Windowstasten+ D: Minimerer alle vinduer

Og her er lidt flere:
Windowstasten: Åbner Startmenuen
Windowstasten+ E: Åbner stifinder
Windowstasten+ F: Åbner søgefunktionen (filer)
Windowstasten + Ctrl + F: Åbner søgefunktionen (computere)
Windowstasten+ F1: Åbner hjælp og support menuen
Windowstasten+ R: Åbner kør-menuen
Windowstasten+ break: Åbner "Egenskaber for system"
Windowstasten+ tab: Skifter mellem åbne programmer på proceslinien
Windowstasten+ L: Låser computeren (eller skifter til velkomstskærmen, hvis "Hurtigt brugerskift" er aktiveret under "Brugerkonti")
Windowstasten+ U: Åbner Utility Manager

/VMEK

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 03-09-03 23:29

Beklager, men det kan du ikke. Med den måde, windows er bygget op på, vil du reelt også lukke for det, som du kan kalde "programvinduer" - og dermed også windows selv. Så på en måde kan du sige, at funktionen faktisk er der - den hedder "Luk Computeren"

Samtlige genveje:

Tryk på Hvis du vil
CTRL+C Kopiere.
CTRL+X Klippe.
CTRL+V Sætte ind.
CTRL+Z Fortryde.
DELETE Slette.
SKIFT+DELETE Slette det markerede element med det samme uden at placere det i papirkurven.
CTRL, mens du trækker et element Kopiere det markerede element.
CTRL+SKIFT, mens du trækker et element Oprette en genvej til det markerede element.
F2 Omdøbe det markerede element.
CTRL+HØJRE PIL Flytte indsætningspunktet til begyndelsen af det næste ord.
CTRL+VENSTRE PIL Flytte indsætningspunktet til begyndelsen af det foregående ord.
CTRL+PIL NED Flytte indsætningspunktet til begyndelsen af det næste afsnit.
CTRL+PIL OP Flytte indsætningspunktet til begyndelsen af det foregående afsnit.
CTRL+SKIFT sammen med en af piletasterne Fremhæve en tekstblok.
SKIFT sammen med en af piletasterne Markere flere elementer på en gang i et vindue eller på skrivebordet, eller markere tekst i et dokument.
CTRL+A Markere alt.
F3 Søge efter en fil eller en mappe.
ALT+ENTER Have vist det markerede elements egenskaber.
ALT+F4 Lukke det aktive element, eller afslutte det aktive program.
ALT+Enter Vise egenskaberne for det valgte objekt.
ALT+MELLEMRUM Åbne en genvejsmenu for det aktive vindue.
CTRL+F4 Lukke det aktive dokument i programmer, hvor du kan have flere dokumenter åbne samtidig.
ALT+TAB Skifte mellem forskellige åbne elementer.
ALT+ESC Skifte mellem elementerne i den rækkefølge, de blev åbnet.
F6 Skifte mellem skærmelementerne i et vindue eller på skrivebordet.
F4 Have vist adresselinjen i Denne computer eller Windows Stifinder.
SKIFT+F10 Have vist genvejsmenuen for det markerede objekt.
ALT+MELLEMRUM Have vist menuen System for det aktive vindue.
CTRL+ESC Have vist menuen Start.
ALT+det understregede bogstav i navnet på en menu Have vist den tilsvarende menu.
Det understregede bogstav i navnet på en kommando eller en åben menu Udføre den tilsvarende kommando.
F10 Aktivere menulinjen i det aktive program.
HØJRE PIL Åbne den næste menu til højre eller åbne en undermenu.
VENSTRE PIL Åbne den næste menu til venstre eller lukke en undermenu.
F5 Opdatere det aktive vindue.
TILBAGE Have vist mappen et niveau højere oppe i Denne computer eller Windows Stifinder.
ESC Annullere den aktuelle opgave.
SKIFT, når du indsætter en cd i cd-rom-drevet Forhindre, at cd'en afspilles automatisk.

Mvh Erling

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 04-09-03 06:29

Prøv med ctrl+w

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-09-03 07:10

Måske>
AceHide Free is a small tool to to hide any application window by using a hotkey or via an icon in your system tray. You can quickly close all (or the top) windows without having them visible in the taskbar. Use it to save space in your taskbar area or to quickly hide open applications without exiting them. The windows can be restored individually from the tray icon menu.

http://www.webattack.com/get/acehide.shtml
Manse9933

Kommentar
Fra : stj

Dato : 04-09-03 07:46

Hvis du trykker ALT + F4 og holder dem nede, lukker samtlige åbne vinduer og
du kommer direkte til "shut down menuen", her kan du evt. trykke annuller, hvis
du ikke vil lukke maskinen.
stj

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-09-03 08:15

Prøv at holde shift tasten nede og klik på X for "luk vindue" (øvertst højre ikon i aktivt vindue). Det virker dog ikke for aktive programmer, men åbne vinduer. Aktive programmer snupper du, som før omtalt, med Alt+F4
Søren

Kommentar
Fra : Axencrone

Dato : 04-09-03 17:50

Prøv med Windows knap + D
Funktion er minimer alle vinduer der er åbnet ellers kan du bruge
Alt + F4
som vil lukke program, der kører
MVH
Axencrone