/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Linkchecker
Fra : crha
Vist : 309 gange
50 point
Dato : 02-09-03 18:32

Hejsa, jeg kunne godt tænke mig et ASP script der (helst uden nogen komponenter) tjekker om et link virker eller ej og skriver resultatet.

Jeg vil blive meget glad hvis nogen kan hjælpe mig med dette.

Mvh.
Casper

Kommentar
Fra : ameq_

Dato : 03-09-03 15:54

om server er oppe elller hvad?

Kommentar
Fra : crha

Dato : 03-09-03 16:09

Om linket er gyldigt... Jeg kan godt fortælle hvad det skal bruges til:

Jeg har en side med nogle downloads på. De links jeg bruger henviser til andre sider rundt omkring på nettet, og det sker sommetider at disse sider er nede. Da jeg får flere og flere downloads, tager det lang tid at tjekke alle links manuelt, så derfor vil jeg gerne have en script der går ind og tjekker om alle links nu også virker, for derefter at udskrive resultatet til mig.

Kommentar
Fra : ameq_

Dato : 03-09-03 16:14

ville nok lave et program som pinger en gang i døgnet...
men så skal du må have et komponenter installet...

Kommentar
Fra : ameq_

Dato : 03-09-03 16:17
Kommentar
Fra : crha

Dato : 03-09-03 18:41

Scriptet virker desværre ikke. Du kan se hvad den siger på: http://alternativzone.dk/ping.asp når du sender.

Kommentar
Fra : ameq_

Dato : 04-09-03 08:04

arr er det et webhotel?

Kommentar
Fra : crha

Dato : 04-09-03 15:28

hvis "arr" betyder "argh" så Ja, det er et webhotel filerne ligger på.
betyder det derimod noget med hvilket det er, så er svaret www.cliche.dk ;)

Kommentar
Fra : ameq_

Dato : 04-09-03 15:35

nej arr betyder arr det skulle bare været et . =)

hm ved ikke lige hvordan du skal løse det...
lige det enste jeg kan se er at du selv må checke =( *piv piv*
bare ikke fedt!
men ville jeg så lave et script som fortæler dig at du ikke have checket det der link i over en månde f. eks.
ved ikke om det er en løsing...

Kommentar
Fra : crha

Dato : 04-09-03 17:15

Jeg hentede engang et script der kunne det ønskede, men kan ikke finde det igen :/

Kommentar
Fra : ameq_

Dato : 05-09-03 08:21

og på det webholet?

eller skal du søge efter et eller andet med HTTP (HTTP header)

Kommentar
Fra : ameq_

Dato : 10-09-03 13:09

hvordan går det med det?

Kommentar
Fra : crha

Dato : 10-09-03 15:27

Det går rigtig dårligt... Jeg kan stadig ikke finde et :'(

Kommentar
Fra : ameq_

Dato : 10-09-03 15:31

okey