/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton antivirus 2003 vs. Mcafee antivir~
Fra : Kul
Vist : 239 gange
100 point
Dato : 01-09-03 19:24

Jeg sidder og skal vælge antivirus program, og vil gerne høre nogle erfaringer:
Performance nedgang, brugervenlighed, pris (skal bruge to licenser, så NAV pro lyder som en løsning) osv.
Evt. et link til sammenlignende reviews!?

Jeg er ikke interesseret i freeware, da den ene licens er til min far, så det skal køre fuldauto på hans maskine.

Christian

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 01-09-03 20:31

Hej Kul

Jeg vil klart anbefale Norton løsningen, da jeg har haft mulighed for at prøve dem begge på mit arbejde. Vi startede med Mcafee antivirus og alle der sad på nettet fik med mellemrum virus i deres computere. Det værste var dog de resourcer som scanneren krævede, hele computeren kørte på halv kraft når scanneren gik igang. Firmaet valgte så at kassere scanneren og installere Norton scanneren istedet og den virker fortrintligt. Det skal retfærdigvis siges at der her er tale om net-udgaven. Jeg har dog selv Norton udgaven på min egen Pc og den virker også rigtigt godt.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-09-03 22:52

Hejsa
Ja jeg vil så anbefale noget helt andet, nemlig Panda Titanium. Jeg har selv brugt den i to år, og har IKKE haft nær de samme problemer, som jeg havde med Norton. OK Norton er blevet bedre (bruger det selv her på jobbet), men det taber atså lige så snart vi begynder at snakke pris. Panda køre "fuldautomatisk" som du efterlyser.
Prøv at kigge på test imm. diverse antivirus programmer versa Panda (ved godt testen er lavet af Panda, men de havde nu nok fået på hattepulen hvis der ikke var noget om snakken).
http://www.tryus.dk/panda.asp

Pris: 395,-
http://www.tryus.dk/bestil.asp?produkt=43

Hmmm! Kan se prisen lige er steger med 100,- pr. 21/08-2003, før kostede Panda 295,- samt der nu kun er tale om 1 års licens imod de 3 år de havde før. Værd at tage med i sine overvejelser.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-09-03 23:16

Jeg har ikke prøvet andre virus-scannere end Nortons,
men jeg kunne heller ikke tænke mig at prøve andre.

I de tre år, jeg har brugt Norton Antivirus, er det flere
gange sket, at virus har forsøgt at trænge ind på
min computer, men Norton har fanget dem hver eneste gang.

Hos mig har virusscanningen altid foregået fuldstændig
problemfrit og uden på nogen måde at sløve computeren.
Så på en skala fra 0 til 10 vil jeg give Norton Antivirus
et klart 10-tal.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 01-09-03 23:23

Hej igen

Norton koster 460 kr, men den har nu fået værktøjer til opdagelse af spyware og hacking:
http://www.advicecom.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=399
men ellers syntes jeg da CLAN's scanner ser spændende ud og så er den dansk

mvh srhansen

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 02-09-03 08:13

Jeg har brugt NAV i 3 år snart, og har dog haft nogle problemer med vira den ikke kunne slette eller lægge i quarantine. Jeg er dog sluppet af med dem md de værktøjer som symantec laver efter at de finder ud af at der er noget der ikke kan slettes. NAV er en rigtig god scanner efter min mening.