/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
min slægt
Fra : polleput
Vist : 2983 gange
200 point
Dato : 01-09-03 10:59

mon der er nogen der ved om der er lavet noget slægtsforskning i Corfixen familien? Det er min bedstemors slægt

Kommentar
Fra : briani

Dato : 01-09-03 11:07

Hej Polleput
En søgning på Google
gav følgende resultater
ved ikke om du kan bruge det til noget
http://www.google.com/search?q=Corfixen+familien&hl=da&lr=lang_da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&start=0&sa=N
Mvh Brian

Kommentar
Fra : polleput

Dato : 01-09-03 11:15

kunne godt bruge det ...takker mange gange.....men hvis andre ved andet så kom endelig med det:)

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 01-09-03 15:09

hej polle... prøv at stille spørgsmålet under kategorien "slægtsforskning", der sidder en masse mennesker med netop dét som deres hovedinteresse! Samtidig har andre mulighed for at søge på dit indlæg, når det ligger i denne kategori, ligesom du selv kan søge i indlæggene der. (Søg: oppe i højre hjørne skriver du dit søgeord, fx Corfixen)
Dette ikke være sagt for at være politimand, men for at bevare planen med kandu, nemlig at man kan søge i databaserne der oprettes vhj brugernes egne spørgsmål og kommentarer.

Håber iøvrigt du finder ud af det du skal.

mvh Chrisitna

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-09-03 15:44

1. Dit spørgsmål høre nok hjemme i slægtsforskning.
.
2. Hvis du vil starte med slægtsforskning om din bedstemors slægt, skal du starte med følgende.

3. Skal du starte med din nulevende familie, og skrive ned alt hvad de kan fortælle og huske om de nulevende og afdøde.

4. Hvor de boede hvor, hvornår de er fødte, døde hvem forældrene var osv.

5. Her på nettet kan du finde mange oplysninger og ved at søge på navnet f.eks. "CORFITSEN kan du på denne adresse
http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp

og ved at søge pånavnet CORFITSEN får du alene på efternavnet 97 hit er det så alle sammen din aner.?
Du skal op med flere oplysninger bl.a..,såsom årstal, hvor de boede , hvad årstal du søger osv.hvis du vil have hjælp .

6. Du skal huske at alle oplysninger skal være ca. 70 år gamle inde de er offentlige tilgængelig det ser du ved at søge på denne adresse..
http://www.statensarkiver.dk/

7. Du kan søge i folketællinger på denne adresse http://ddd.dda.dk/ men kun på de data der er ca..80 til 100 årgammel.

8. Ønsker du en slægtstavle eller kontakt til andre der forsker i Corfixen kan du søge på Google osv.
held og lykke
Senta

You searched for: Corfixen
Exact Spelling: Off
[refine search]
Prepare selected records for download

Vital Records Index / Denmark - 95
Select records to download - (50 maximum)
1. Niels CORFITSEN - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 02 Jul 1677 Stege, Praesto, Denmark

2. Hans CORFITZSEN - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 23 Sep 1759 Fanefjord, Praesto, Denmark

3. Kirsten CORFITZSDATTER - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 20 Sep 1767 Fanefjord, Praesto, Denmark

4. Jens CORFITSEN - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 29 May 1828 Lidemark, Praesto, Denmark

5. Ole KORFITSSEN - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 27 Jan 1836 Lidemark, Praesto, Denmark

6. Ellen Kirstine KORFITSDR - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 02 May 1830 Lidemark, Praesto, Denmark

7. Ellen Katrine KORFITSEN - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 26 Jun 1831 Lidemark, Praesto, Denmark

8. Maren KORFITSSEN - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 31 Mar 1834 Lidemark, Praesto, Denmark

9. Niels CORFITZEN - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 10 Oct 1838 Lidemark, Praesto, Denmark

10. Ole CORFITZEN - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 15 Mar 1847 Lidemark, Praesto, Denmark

11. Corfitz CORFITZEN - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 15 Mar 1847 Lidemark, Praesto, Denmark

12. Maren CORFITZEN - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 11 Apr 1841 Lidemark, Praesto, Denmark

13. Lovise Marie CORFITZEN - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 25 Mar 1844 Lidemark, Praesto, Denmark

14. Peder Larsen CORFITZSEN - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 16 Dec 1833 Kalvehave, Praesto, Denmark

15. Maren CORFIXEN - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 06 Jan 1836 Vordingborg, Praesto, Denmark

16. Jens Hansen CORFIXEN - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 30 Jan 1837 Vordingborg, Praesto, Denmark

17. Ane Magrethe CORFIXEN - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 18 Dec 1838 Vordingborg, Praesto, Denmark

18. Lars CORFIXEN - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 15 Feb 1841 Vordingborg, Praesto, Denmark

19. Marie CORFIXEN - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 01 Feb 1843 Vordingborg, Praesto, Denmark

20. Marie KORFIXEN - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 01 May 1845 Vordingborg, Praesto, Denmark

21. Juditte Benedicte CORFITZ - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 05 Jul 1765 Sollerod, Kobenhavn, Denmark

22. Sara Cecilia CORFITZ - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 18 Aug 1767 Sollerod, Kobenhavn, Denmark

23. Hans Christian CORFITZ - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 11 Dec 1771 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

24. Christiana Maria CORFITZ - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 04 Dec 1772 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

25. Knud Jacob CORFITZ - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 04 Oct 1774 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

26. Johan Hans CORFITZSEN - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 18 Feb 1776 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

27. Peter CORFITZ - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 02 Jul 1777 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

28. Peder CORFITZ - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 08 Mar 1781 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

29. Elisabeth CORFITZSDATTER - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 19 Apr 1781 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

30. Matz PEDERSEN CORFITZ - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 24 Mar 1715 Gentofte, Kobenhavn, Denmark

31. Anna Birthe CORFITZ - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 23 May 1766 Kongens Lyngby, Kobenhavn, Denmark

32. Jens NIELSEN CORFIXEN - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 24 May 1759 Kirke Hyllinge, Kobenhavn, Denmark

33. Johanes NIELSEN CORFIXEN - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 09 Nov 1760 Kirke Hyllinge, Kobenhavn, Denmark

34. Ane NIELSDATTER CORFIXEN - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 07 Feb 1762 Kirke Hyllinge, Kobenhavn, Denmark

35. Johannes NIELSEN CORFIXEN - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 30 Oct 1763 Kirke Hyllinge, Kobenhavn, Denmark

36. Johanne NIELSDATTER CORFIXEN - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 03 Feb 1765 Kirke Hyllinge, Kobenhavn, Denmark

37. Corfix NIELSEN CORFIXEN - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 30 Apr 1769 Kirke Hyllinge, Kobenhavn, Denmark

38. Else HANSDATTER CORFIXEN - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 10 Mar 1771 Kirke Hyllinge, Kobenhavn, Denmark

39. Karen HANSDATTER CORFIXEN - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 1771 Kirke Hyllinge, Kobenhavn, Denmark

40. Dorthe NIELSDATTER CORFIXEN - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 24 Jun 1775 Kirke Hyllinge, Kobenhavn, Denmark

41. Hans CORFIXON - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 27 Oct 1798 Kirke Hyllinge, Kobenhavn, Denmark

42. Ane P...SDATTER CORFIXON - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 30 Jan 1803 Kirke Hyllinge, Kobenhavn, Denmark

43. Caroline Marie KORFITZEN - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 15 Oct 1840 Kalundborg, Holbaek, Denmark

44. Sophus Hendrik Peter KORFITSEN - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 27 Oct 1870 Kalundborg, Holbaek, Denmark

45. Martinus CORFITZSEN BRAEM - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 22 Jan 1679 Helsingor, Frederiksborg, Denmark

46. Birgitte CORFITZSDATTER GLARMESTER - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 30 Aug 1705 Ganlose, Frederiksborg, Denmark

47. Kirsten CORFITZSDATTER GLARMESTER - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 10 Apr 1707 Ganlose, Frederiksborg, Denmark

48. Corfix NIELSEN CORFIXON - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 17 Feb 1751 Ostofte, Maribo, Denmark

49. Niels CORFITZSEN - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 06 Oct 1776 Ostofte, Maribo, Denmark

50. Hans CORFITZSEN - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 28 Jun 1778 Ostofte, Maribo, Denmark

51. Johannes CORFITZSEN - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 12 Dec 1779 Ostofte, Maribo, Denmark

52. Peder CORFITZSEN SKRAEDER - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 23 Jul 1780 Ostofte, Maribo, Denmark

53. Johanne CORFITZSDATTER - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 21 Jan 1781 Ostofte, Maribo, Denmark

54. Christian CORFITZSEN - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 25 May 1783 Ostofte, Maribo, Denmark

55. Anna Karen CORFIDTS SKOELEHOLDER - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 10 Apr 1786 Ostofte, Maribo, Denmark

56. Hans Christen Michael CORFITSEN - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 08 Mar 1845 Aastrup, Maribo, Denmark

57. Zidsel Cathrine CORFITZSDATTER REIMER - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 27 Feb 1739 Brarup, Maribo, Denmark

58. Jacob CORFITSEN - Vital Records Index
Gender: M Marriage: 25 Jul 1873 Frorup, Svendborg, Denmark

59. Knud CORFITZEN - Vital Records Index
Gender: M Marriage: 23 Jun 1847 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

60. Knud CORFITSEN - Vital Records Index
Gender: M Marriage: 17 Sep 1756 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

61. Peder CORFITZSEN - Vital Records Index
Gender: M Marriage: 1715 Gentofte, Kobenhavn, Denmark

62. Daniel CORFITZ - Vital Records Index
Gender: M Marriage: 22 May 1760 Gentofte, Kobenhavn, Denmark

63. Johan Friedrich CORFITSEN DREJER - Vital Records Index
Gender: M Marriage: 16 Jul 1769 Sollerod, Kobenhavn, Denmark

64. Carl Fredrik Christian CORFITZEN - Vital Records Index
Gender: M Marriage: 30 Nov 1844 Aastrup, Maribo, Denmark

65. Niels CORFIXEN - Vital Records Index
Gender: M Marriage: 03 Mar 1737 Ostofte, Maribo, Denmark

66. Johannes CORFIXEN - Vital Records Index
Gender: M Marriage: 10 Nov 1748 Ostofte, Maribo, Denmark

67. Rasmus CORFIXEN - Vital Records Index
Gender: M Marriage: 18 Mar 1836 Engestofte, Maribo, Denmark

68. Peder KORFITZEN - Vital Records Index
Gender: M Marriage: 03 Nov 1797 Kirke Hyllinge, Kobenhavn, Denmark

69. Nils CORFIDSEN - Vital Records Index
Gender: M Marriage: 25 Mar 1711 Ledoje, Kobenhavn, Denmark

70. Nils CORFIDSEN - Vital Records Index
Gender: M Marriage: 25 Mar 1711 Smorum, Kobenhavn, Denmark

71. Peter Christian CORFITZEN - Vital Records Index
Gender: M Marriage: 22 Sep 1839 Vinderod, Frederiksborg, Denmark

72. Peter Christian KORFITSEN - Vital Records Index
Gender: M Marriage: 22 Sep 1839 Vinderod, Frederiksborg, Denmark

73. Niels CORFITZ - Vital Records Index
Gender: M Marriage: 03 Dec 1758 Skibby, Frederiksborg, Denmark

74. Peter Johan KORFITZEN - Vital Records Index
Gender: M Marriage: 09 Dec 1836 Kalundborg, Holbaek, Denmark

75. Mads CORFIXEN - Vital Records Index
Gender: M Marriage: 28 Jun 1820 Fanefjord, Praesto, Denmark

76. Peder JOHANSEN CORFITZ - Vital Records Index
Gender: M Marriage: 08 Oct 1788 Slagelse, Soro, Denmark

77. Johan CORFITZ - Vital Records Index
Gender: M Marriage: 07 May 1813 Slagelse, Soro, Denmark

78. Johanne Lisbeth CORFITZDR - Vital Records Index
Gender: F Marriage: 28 Apr 1773 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

79. Anna Caroline CORFITZEN - Vital Records Index
Gender: F Marriage: 14 May 1886 Stubbekobing, Maribo, Denmark

80. Maren CORFITZDR - Vital Records Index
Gender: F Marriage: 28 Jul 1794 Brahetrolleborg, Svendborg, Denmark

81. Sara KORFITSDR - Vital Records Index
Gender: F Marriage: 30 Oct 1830 Gudme, Svendborg, Denmark

82. Dorthe CORFITZDR - Vital Records Index
Gender: F Marriage: 04 Dec 1824 Norre Broby, Svendborg, Denmark

83. Petrine Charlotte CORFITZ - Vital Records Index
Gender: F Marriage: 06 Aug 1847 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

84. Sophie Frederikke HAGEN CORFIXEN - Vital Records Index
Gender: F Marriage: 09 Feb 1862 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

85. Anne Margrete CORFITSDR - Vital Records Index
Gender: F Marriage: 08 Nov 1768 Himmelev, Kobenhavn, Denmark

86. Inger CORFITZDR - Vital Records Index
Gender: F Marriage: 13 Jan 1709 Kongens Lyngby, Kobenhavn, Denmark

87. Metthe CORFIXEN - Vital Records Index
Gender: F Marriage: 07 Dec 1777 Kirke Hyllinge, Kobenhavn, Denmark

88. Mette CORFITZDR - Vital Records Index
Gender: F Marriage: 27 Jan 1798 Kirke Hyllinge, Kobenhavn, Denmark

89. Ane Marie CORFITZDR - Vital Records Index
Gender: F Marriage: 29 Jan 1802 Fanefjord, Praesto, Denmark

90. Bodil CORFITSDR - Vital Records Index
Gender: F Marriage: 05 Aug 1759 Holtug, Praesto, Denmark

91. Anne Dorthe CORFITZDR - Vital Records Index
Gender: F Marriage: 20 Feb 1763 Holtug, Praesto, Denmark

92. Ellen Cathrine CORFITZEN - Vital Records Index
Gender: F Marriage: 18 Oct 1859 Lidemark, Praesto, Denmark

93. Maren CORFITZEN - Vital Records Index
Gender: F Marriage: 23 Nov 1861 Lidemark, Praesto, Denmark

94. Lovise Marie CORFITZEN - Vital Records Index
Gender: F Marriage: 06 Oct 1862 Lidemark, Praesto, Denmark

95. Ida Theresa Vigoline KORFITZEN - Vital Records Index
Gender: F Marriage: 09 Nov 1831 Naestved, Praesto, Denmark

prev | next Prepare selected records for download

Return to top of page

Kommentar
Fra : polleput

Dato : 01-09-03 17:24

ups....sorry jeg er ny her og så det ikke......men takker meget for hjælpen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-09-03 17:28

Det er OK, hvis der er andet du vil spørge om så bare spørg løs.
Senta

Kommentar
Fra : Bjarne_Vincents

Dato : 30-12-03 01:09

Hej Polleput

En af mine arbejdskollegaer forsker i Korfixsen. Han siger at man ikke kan regne med stave måden,
så måske er du familie med ham. Han har forsket i mange år (læs ret god). Han hedder Leif Corfixsen
og bor i tåstrup.

Du kan jo give ham et ring.

Bjarne